arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۱۹۷۲
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۱ - ۲۵ تير ۱۳۹۹

قالیباف: هر هفته از نمایندگان تست کرونا گرفته می شود

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس گفت: روزهای یکشنبه که نمایندگان از حوزه انتخابیه خود می آیند حتما از آن ها تست کرونا گرفته می شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس مجلس گفت:روزهای یکشنبه که نمایندگان از حوزه انتخابیه خود می آیند حتما از آن ها تست کرونا گرفته می شود.

به گزارش تسنیم، غلامرضا نوری قزلجه نماینده مردم بستان آباد در مجلس در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 25 تیرماه) قوه مقننه، در تذکر شفاهی اظهار داشت: خطرات بیماری کرونا جدی تر شده و اخیرا باز هم یکی از نمایندگان مجلس به دلیل ابتلا به این ویروس درگذشته است.

وی با بیان اینکه مسئولیت مستقیم مجلس به رئیس و نواب برمی گردد، بیان کرد: پیشنهاد می کنم روش هایی برای کاهش خطرات بیماری کرونا در مجلس رعایت شود زیرا می ترسم به جای اینکه مسائل را حل کنیم خود جزء مسائل شویم.

نماینده بستان آباد در مجلس افزود: تراکم جمعیت در صحن و کمیسیون ها را شاهد هستیم و برای جلوگیری از خطرات کرونا می توانیم از روش هایی که در ماه های پایانی مجلس دهم مانند ارتباط تصویری که زیرساخت های آن موجود است استفاده کنیم. می توانیم همچنین از روش های غیرحضوری، حضور یک دوم و یک سوم نمایندگان در مجلس استفاده کنیم تا به کنترل بیماری کرونا کمک شود.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به تذکر نوری قزلجه، اظهار داشت: این موضوع بسیار مهم است و پیش از شروع جلسه نیز بر آن تاکید کردم. در برگزاری صحن با توجه به فاصله های محل استقرار نمایندگان مشکلی نداریم و پروتکل ها رعایت می شود.از نمایندگان نیز خواهش می کنم تا فاصله گذاری را در نقاط مختلف صحن رعایت کنند.

وی با بیان اینکه در کمیسیون ها جلسات زیادی تشکیل می شود، افزود: زمان برگزاری کمیسیون ها باید محدود شود و برای کمیسیون هایی که میهمان دعوت می کنند 4 محل تعیین شده تا با توجه به امکاناتی که در آن جا وجود دارد فاصله گذاری رعایت شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: گفت: روزهای یکشنبه که نمایندگان از حوزه انتخابیه خود می آیند حتما از آن ها تست کرونا گرفته می شود، همچنین سعی می کنیم با رعایت پروتکل های بهداشتی آسیب را به حداقل می رسانیم تا اگر ضرورت پیدا کند اقدامات بعدی انجام می شود.

نظرات بینندگان