arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۲۱۱۵
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۲۱ - ۲۵ تير ۱۳۹۹

لندن نگرانی از تحریم‌های آمریکا را علت کنار گذاشتن هوآوی اعلام کرد

سخنگوی دولت انگلیس اذعان کرد از بیم تحریم‌های بی‌سابقه آمریکا از ادامه همکاری کشورش با یک شرکت چینی صرف نظر شده است. روز گذشته «اولیور دودن» وزیر ارتباطات انگلیس در پارلمان اعلام کرد که این کشور به ممنوعیت مشارکت شرکت هوآوی در پروژه‌های آینده نسل پنجم تلفن همراه تصمیم گرفته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی دولت انگلیس اذعان کرد از بیم تحریم‌های بی‌سابقه آمریکا از ادامه همکاری کشورش با یک شرکت چینی صرف نظر شده است.

به گزارش فارس، دولت انگلیس اذعان کرد به‌دلیل نگرانی از تحریم‌های احتمالی آمریکا، از ادامه کار با شرکت تکنولوژی چینی «هوآوی» صرف نظر کرده است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، سخنگوی «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس روز چهارشنبه گفت: «دلیل این‌که انگلیس موضع خود را تغییر داد، [نگرانی از] تأثیر تحریم‌هایی است که آمریکا در ماه می اعلام کرد».

وی افزود: «این تحریم‌ها چیزی هستند که به‌حال نظیرش را ندیده‌ایم و موجب شد مرکز امنیت ملی سایبری (NCSC) ارزیابی خود را تغییر دهد».

سخنگوی دولت انگلیس در ادامه گفت: «تحریم‌های آمریکا موجب می‌شوند ادامه تضمین امنیت استفاده از تجهیزات هوآوی از سوی NCSC در آینده غیرممکن شود».

این در حالی است که امروز «مت هنکاک» وزیر بهداشت انگلیس در پاسخ به سوالی درباره نقش «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در این اقدام پاسخ داد: «همه ما دونالد ترامپ را می‌شناسیم، این‌طور نیست؟»

هنکاک افزود: «هرکسی می‌تواند تلاش کند که مدعی شود در این تصمیم دخیل بوده اما این [تصمیم] بر اساس ارزیابی فنی مرکز امنیت ملی سایبری گرفته شد که چگونه می‌توانیم بهترین کیفیت سیستم‌های ۵G (نسل پنجم اینترنت) را در آینده داشته باشیم».

ترامپ بامداد چهارشنبه اعلام کرد که در رایزنی با بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس او و دولتش را به ممنوع کردن مشارکت شرکت هوآوی در پروژه‌های زیرساخت نسل پنجم تلفن همراه قانع کرد.

او به خبرنگاران گفت: «ما کشورهای بسیاری را قانع کرده‌ایم و من شخصا بخش اعظم این کارها را انجام دادم و (گفتم) که از هوآوی استفاده نکنند چرا که از نظر ما این یک ریسک امنیتی دارد و نا ایمن است، یک خطر بزرگ امنیتی دارد».

روز گذشته «اولیور دودن» وزیر ارتباطات انگلیس در پارلمان اعلام کرد که این کشور به ممنوعیت مشارکت شرکت هوآوی در پروژه‌های آینده نسل پنجم تلفن همراه تصمیم گرفته است.

طبق اعلام دودن، قرار شده تمام تجهیزات اینترنت نسل پنجم این شرکت چینی تا هفت سال دیگر (۲۰۲۷) از شبکه‌های تلفن همراه بریتانیا کنار گذاشته شود.

نظرات بینندگان