arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۲۱۵۲
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۰۷ - ۲۶ تير ۱۳۹۹

حمله هکر‌ی گسترده به اکانت‌های توییتری چهره‌های مشهور

باورکردنی نیست، اما هکر‌ها با حملاتی گسترده اکانت‌های توییتری مشاهیر و شرکت‌های مختلف از جمله شرکت اپل، باراک اوباما، جو بایدن، ایلان ماسک و بسیاری دیگر را هک کرده و سعی دارند از طریق این حساب‌ها کلاهبرداری کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

باورکردنی نیست، اما هکر‌ها با حملاتی گسترده اکانت‌های توییتری مشاهیر و شرکت‌های مختلف از جمله شرکت اپل، باراک اوباما، جو بایدن، ایلان ماسک و بسیاری دیگر را هک کرده و سعی دارند از طریق این حساب‌ها کلاهبرداری کنند.


به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، تعدادی از اکانت‌های معروف توییتر روز چهارشنبه به شکل همزمان توسط حمله هجومی هکر‌ها تحت فشار قرار گرفتند. برخی از این حساب‌ها میلیون‌ها دنبال کننده داشتند.


بیشتر بدانید:

ایلان ماسک
شاید برایتان سوال باشد که این هکر‌ها چگونه از کاربران اخاذی می‌کنند. روش کار ساده، اما زیرکانه است. تمامی حساب‌های هک شده در پیام‌هایی نسبتا مشابه کاربران را تشویق می‌کنند که با صرف هزینه‌ای در بیت کوین (نوعی ارز دیجیتال) درامدی دوبرابری کسب کنند. این تکنیک نسبتا شناخته شده‌ای برای اخاذی از کاربران محسوب می‌شود.


جالب است بدانید مشاهیر زیادی درگیر این هک گسترده شده اند و از کیم کارداشیان و همسرش ی تا جف بزوس و بیل گیتس نیز درگیر این موضوع شده اند. درواقع اکانت‌های رسمی توییتری این افراد در حال نشر تبلیغاتی برای بیت کوین است که اساسا صاحبان واقعی اکانت هیچ نقشی در نشر تبلیغات نداشته اند.


روش کار هکر‌ها بسیار سریع و هوشمندانه بود. آن‌ها به سرعت و پیش از مشخص شدن ابعاد نقشه خود حساب‌های متمرکزی را برای رمزپردازی پرداخت هدف قرار داند و در یک موج اولیه ارسال نوشتند: «ما با CryptoForHealth همکاری کرده ایم و ۵۰۰۰ بیت کوین را به شما باز می‌گردانیم، در ادامه به وب سایت مراجعه کنید.».

اپل
اما وب سایت پیوند شده به سرعت آفلاین شد. با ادامه این حادثه، حساب‌های هک شده به اشتراک گذاری چندین آدرس کیف پول بیت کوین تغییر مکان دادند و ردیابی اوضاع دشوارتر شد. توییتر اوضاع خطرناک را در ساعت ۲:۴۵ بعد از ظهر به وقت محلی ایالات متحده تشخیص داد و از این شوک هکر‌ها به عنوان «یک حادثه امنیتی» یاد کرد.


توییتر در بیانیه‌ای نوشت: «ما از یک حادثه امنیتی که روی حساب‌های کاربری شناخته شده  در توییتر تاثیر می گذارد  آگاه هستیم ما در حال بررسی و اقداماتی برای رفع مشکل هستیم. ما به زودی همه حساب‌های آسیب دیده را به روز خواهیم کرد.» در ابتدا، به نظر می‌رسید که برخی از حساب‌های هک شده تحت کنترل صاحبان خود قرار گرفته اند، زیرا توییت‌ها به سرعت حذف شدند. اما پس از حذف توئیت‌های اولیه با کلاهبرداری، حساب ایلان ماسک دوباره دچار مشکلاتی شد.


کاربران توییتر با مشاهده وضعیت عجیب پیام‌ها به توییتر گزارش کردند که شرایط عادی نیست. با ادامه این مسائل، بسیاری از کاربران توییتر نیز اعلام کردند که قادر به فعالیت در توییتر نیستند. حوالی ساعت ۳:۱۵ بعد از ظهر به وقت محلی، حساب رسمی پشتیبانی توییتر تأیید کرد که ممکن است برخی کاربران قادر به توییت یا بازنشانی رمز عبور خود در هنگام بررسی و رسیدگی به این واقعه نباشند.

جو بایدن
تا ساعات پایانی شب گذشته توییتر اعلام کرد که بیشتر حساب ها باید به حالت عادی برگردند، اما عملکرد ممکن است مشکلاتی داشته باشد و توییتر به زودی همه مشکلات را حل می‌کند. یکی از شرکت‌هایی که در این حمله هکری مورد هجوم قرار گرفت و به نوعی شکست خورد، شرکت اپل بود، شرکتی معروف به امنیت قوی که از پس هکر‌ها بر نیامد.


هکر‌ها همچنین به سرمایه گذار افسانه‌ای ایالات متحده وارن بافت نیز رحم نکردند و سعی کردند از حساب وی سوء استفاده کنند. این در حالی است که وی از منتقدان سرسخت بیت کوین است. در حالی که دامنه هک توییتر در این ابعاد بی سابقه است، اما این نوع کلاهبرداری از طریق بیت کوین بار‌ها رخ داده است. کلاهبرداران با استفاده از گذرواژه‌های نقض شده یا به بیرون درز کرده پیام‌هایی را ارسال می‌کنند که کاربران را ترغیب می‌کند تا وجوه رمزگذاری شده خود را به آدرس خاصی ارسال کنند با این وعده که "سرمایه گذاری" خود را دو برابر می‌کنند. در واقعیت، این سرقت ساده است، اما کلاهبرداری اصلی از طریق برنامه نویسی در پشت صحنه کار می‌کند.


آدرس اصلی blockchain که در سایت کلاهبرداری استفاده شده بود، مباغ قابل توجهی بیت کوین جمع آوری کرده است که برابر است با حدود ۱۱۶۰۰۰ دلار آمریکا. مشخص نیست که چگونه هک‌ حساب ها صورت گرفته است. با این حال محققان امنیتی دریافتند که مهاجمان حساب‌های قربانیان را به طور کامل در دست گرفته اند و همچنین آدرس ایمیل مرتبط با این حساب را تغییر داده اند تا دسترسی کاربر واقعی را سخت‌تر کنند.

 

نظرات بینندگان