arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۲۲۵۵
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۴ - ۲۶ تير ۱۳۹۹

یک مطالعه جدید: احتمال بروز بثورات پوستی به عنوان تنها علامت ابتلا به کرونا

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد نوعی خاص از بثورات پوستی ممکن است تنها علامتی باشد که برخی از افراد مبتلا به کووید-۱۹ آن را تجربه می‌کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد نوعی خاص از بثورات پوستی ممکن است تنها علامتی باشد که برخی از افراد مبتلا به کووید-۱۹ آن را تجربه می‌کنند.

به گزارش ایسنا، متخصصان می‌گویند اگرچه کووید-۱۹ ابتدا به عنوان بیماری موثر بر سیستم تنفسی شناخته شده اما بثورات پوستی به عنوان علائم در موارد شدیدی که در چین و اروپا بستری شده‌اند، گزارش شده است.

اکنون این مطالعه برای اولین بار علامت بثورات پوستی را در موارد خفیف کرونا مورد بررسی قرار داده است.

تحقیقات در کالج کینگ لندن نشان داد که نوعی خاص از بثورات پوستی و «انگشتان و شست پای کوویدی» ممکن است در غیاب سایر علائم کرونا ایجاد شوند. از همین رو متخصصان توصیه کرده‌اند که این علائم نیز به فهرست علائم ابتلا به کرونا اضافه شود.

سه علامت رسمی که سرویس سلامت همگانی انگلیس نیز آن را به عنوان علائم ابتلا به کرونا اعلام کرده شامل تب، سرفه‌های مداوم جدید و از دست دادن یا تغییرات در حس بویایی است.

در مطالعه جدید متخصصان داده‌های مربوط به حدود ۳۳۶ هزار بیمار کووید-۱۹ را بررسی کرده و دریافتند ۸.۸ درصد از افرادی که تست کرونای مثبت داشته‌اند، بثورات پوستی را نیز به عنوان یکی از علائم خود تجربه کرده‌اند. این نتیجه همچنین برای ۸.۲ درصد از افرادی که تست کرونا نداده اما علائم آن را بروز داده بودند نیز صدق می‌کرد.

متخصصان همچنین در مطالعه‌ای دیگر حدود ۱۲ هزار فرد مبتلای تایید شده یا مشکوک به کرونا را که بثورات پوستی را تجربه کرده بودند، مورد بررسی قرار دادند.

نتایج این مطالعه حاکی از آن بود که ۱۷ درصد از افرادی که تست کرونای آن‌ها مثبت اعلام شده بود، بثورات را به عنوان اولین علائم کرونا تجربه کرده بودند و ۲۱ درصد نیز آن را به عنوان تنها علامت کرونای خود اعلام کرده بودند.

سه نوع بثورات پوستی ممکن است در افراد مبتلا به کرونا بروز یابد که شامل بثورات کندویی شکل، بثورات قرمز آبله مرغانی و انگشت پای کوویدی که با نام سرماسوزک نیز شناخته می‌شود، است.

علائم بثورات از نوع کندویی شامل ظاهر ناگهانی برجستگی‌های ملتهب بر روی پوست است که معمولاً بسیار خارش دارند.

بثورات قرمز آبله مرغانی به شکل برجستگی‌های قرمز کوچک و خارش‌دار بروز می‌یابند که ممکن است در هر نقطه‌ای از بدن شکل گرفته و بین چند روز تا چند هفته ادامه یابد.

سرماسوزک یا انگشت پای کوویدی نیز شامل برجستگی‌ها و ورم التهابی روی انگشتان پاست که معمولاً خارش ندارند اما دردناک هستند.

بنا بر گزارش اسپوتنیک، متخصصان توصیه کرده‌اند با توجه به اینکه ممکن است بثورات پوستی تنها علامت ابتلا به کرونا باشد، بهتر است در صورت مشاهده هر گونه بثورات و علائم پوستی خود را قرنطینه کنند.

نظرات بینندگان