arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۲۲۷۳
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۵ - ۲۶ تير ۱۳۹۹

وزیر نیرو: ‌هفته ‌گرمی پیش‌رو خواهیم داشت / خاموشی نداریم

وزیر نیرو با بیان این که هفته آینده بنا به پیش بینی‌ها هفته گرمی پیش رو خواهیم داشت و فشار روی واحدهای تولید برق از جهت تجهیزات سرمایشی خواهد بود گفت: پارسال به نسبت سال 97 اوج بار ما حداکثر یک درصد افزایش داشت و تلاش می‌شود امسال و تابستان سال آینده هم افزایش آن از یک درصد تجاوز نکند که سه سال پیاپی به عنوان عملکرد ملت ایران به دنیا گزارش کنیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر نیرو: ‌هفته ‌گرمی پیش‌رو خواهیم داشت / خاموشی نداریموزیر نیرو گفت: طرح های بسیار مهم در هرمزگان افتتاح می‌شود با این تفاوت که این بار کشتی خدمت‌رسانی به سواحل خلیج فارس در هرمزگان رسیده است.


به گزارش تسنیم، رضا اردکانیان در آیین بهره‌برداری از 20 پروژه صنعت آب و برق استان هرمزگان در چارچوب دوازدهمین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران که با حضور رئیس جمهوری و به صورت ویدئوکنفرانسی برگزار شد، اظهار داشت: تاکنون با احتساب پروژه‌های استان هرمزگان 44 پروژه در 14 استان با 14 هزار و 100 میلیارد تومان به اتمام رسیده و وارد مدار بهره برداری شده است.

وی ادامه داد: 209 پروژه دیگر با 36 هزار میلیارد تومان تا پایان امسال به بهره ‌برداری خواهد رسید.

اردکانیان با اشاره به اهمیت این پویش گفت: این برنامه حاکی از سیر طبیعی فعالیت‌های اقتصادی و تمرکز مدیران و دست اندرکاران بر کار خود و عدم اتکای صددرصدی به صادرات روزانه نفت و همراهی مردم و بخش خصوصی است.

وزیر نیرو همچنین در پاسخ به سئوال رئیس جمهوری در خصوص امکان ذخیره آب در سامانه آب شیرین کن استان هرمزگان با اشاره به مراحل بهره‌برداری از این سامانه گفت: همیشه این امکان وجود دارد. فاز اول آب شیرین کن هرمزگان سال 96 افتتاح شد، فاز دوم امروز افتتاح می‌شود و 100 هزار متر مکعب دیگر تا پایان امسال بهره‌برداری خواهد شد.

اردکانیان افزود: همزمان با بهره برداری از سدها امکان بهره‌برداری از چاه ها را هم داریم که آب با کیفیت در اختیار مردم قرار گیرد.

وزیر نیرو در عین حال با بیان این که هفته آینده بنا به پیش بینی‌ها هفته گرمی پیش رو خواهیم داشت و فشار روی واحدهای تولید برق از جهت تجهیزات سرمایشی خواهد بود گفت: پارسال، پیک بار در 30 تیر 57 هزار و 681 مگاوات بود، اوج اخیر هم به میزان 58 هزار و 647 مگاوات در پنجشنبه گذشته بوده و پیش‌بینی می‌شود این رکورد هفته آینده شکسته شود‌.

اردکانیان افزود: پارسال به نسبت سال 97 اوج بار ما حداکثر یک درصد افزایش داشت و تلاش می‌شود امسال و تابستان سال آینده هم افزایش آن از یک درصد تجاوز نکند که سه سال پیاپی به عنوان عملکرد ملت ایران به دنیا گزارش کنیم.

وی گفت: در حالی‌که سال های قبل پیک بار حدود 5 درصد بود و برای تامین برق سه هزار مگاوات نیروگاه با 2.5 میلیارد دلار سرمایه گذاری می کردیم اما امسال دستاورد خوبی است که در حالی که پیک‌زایی می‌کنیم تولید انرژی ما پارسال و امسال 4 تا 4 و نیم درصد افزایش داشت و نه تنها خاموشی نداشتیم علاوه بر تامین نیاز صنعت و صادرات تولید انرژی بیشتری داشتیم.

نظرات بینندگان