arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۲۳۲۶
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۲۱ - ۲۶ تير ۱۳۹۹

دو اتهام بریتانیا به روسیه: مداخله در انتخابات و دزدی فرمول واکسن کرونا

تنش میان بریتانیا و روسیه در پی ایراد دو اتهام از سوی دولت لندن به مسکو بالا گرفت. دولت محافظه کار بریتانیا می‌گوید تقریبا اطمینان دارد که «عواملی از روسیه» در انتخابات سراسری این کشور در ماه دسامبر سال ۲۰۱۹ مداخله کرده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تنش میان بریتانیا و روسیه در پی ایراد دو اتهام از سوی دولت لندن به مسکو بالا گرفت.

به گزارش یورو نیوز، بریتانیا دولت محافظه کار بریتانیا می‌گوید تقریبا اطمینان دارد که «عواملی از روسیه» در انتخابات سراسری این کشور در ماه دسامبر سال ۲۰۱۹ مداخله کرده‌اند.

به گفته دولت بوریس جانسون، عوامل مورد تایید کاخ کرملین در دوران تبلیغات آخرین انتخابات سراسری بریتانیا، متنی از گفتگوهای تجاری بین واشنگتن و لندن را به صورت کاملا گسترده چاپ و منتشر کرده‌اند.
دومینیک راب، وزیر خارجه بریتانیا روز پنج شنبه بیانیه‌ای را با درج اتهامات و برای اطلاع‌رسانی در این زمینه به مجلس عوام فرستاد.
هکرهای روسی در پی یافتن فرمول واکسن کرونا

سه دولت بریتانیا، آمریکا و کانادا پنج شنبه اعلام کردند که هکرهای روس تلاش زیادی برای دزدیدن فرمول‌های واکسن مقابله با کرونا می‌کنند.

به گفته سازمان‌های امنیتی هر سه کشور هکرهای موسوم به «ای پی تی ۲۹» و یا همان «کوزی بیر» که به ادعای این سه کشور مستقیما از کاخ کرملین دستور می‌گیرند، از هرج و مرج پیش آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا استفاده کرده و با ورود به سامانه‌های اینترنتی مراکز پژوهشی و بهداشتی این کشورها، سعی کرده تا آخرین اطلاعات از روند کشف واکسن را بیابند.
از سویی دیگر، مرکز ملی امنیت سایبری بریتانیا پنج شنبه عوامل حملات سایبری وابسته به روسیه را به تلاش گسترده برای سرقت داده‌های مربوط به توسعه واکسن مقابله با ویروس کرونا متهم کرد. رئیس مرکز امنیت سایبری بریتانیا، پل چیچستر با تایید این خبر گفت کشورش «روش‌های سرقت سایبری از این دست را در دوران یک همه گیری محکوم می‌کند.»

دومینیک راب وزیر خارجه بریتانیا هم پنج شنبه به خبرگزاری رویترز گفت: «کاملاً ناپذیرفتنی است که سرویس‌های اطلاعاتی روسیه کسانی را که برای مبارزه با همه‌گیری ویروس کرونا کار می‌کنند مورد هدف قرار می‌دهند.»

وی تاکید کرد که بریتانیا به «مقابله» با کسانی که چنین حمله‌های سایبری انجام می‌دهند، ادامه خواهد داد و با متحدان خود همکاری خواهد کرد تا به عاملان این حملات سایبری پاسخ بدهند.

مسکو این ادعاها را تکذیب کرده و گفته که بریتانیا هیچ مدرکی مبنی بر حملات هک شده روسیه به آزمایشگاه‌هایی که روی واکسن مقابله با کووید-۱۹ کار می‌کنند، ارائه نکرده است.

نظرات بینندگان