arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۲۳۳۸
تعداد نظرات: ۵۶ نظر
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۲۲ - ۲۶ تير ۱۳۹۹

موج استعفای کارمندان به خاطر معامله در بورس

در ماه‌های اخیر تب و تاب سرمایه‌گذاری در بازار بورس سبب شده تا اقشار مختلفی در کشور از جمله کارمندان با هرتوان مالی وارد این عرصه شوند. برخی کارمندان درخواست تغییر ساعات کاری و شروع کار بعد از ساعت ۱۲:۳۰ یعنی زمان بسته‌شدن بورس را مطرح کرده‌اند. آنهایی که با پاسخ منفی مواجه شدند، شغل خود را ترک کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در ماه‌های اخیر، دیده شده برخی کارمندان درخواست تغییر ساعات کاری و شروع کار بعد از ساعت ۱۲:۳۰ یعنی زمان بسته‌شدن بورس را مطرح کرده‌اند. آنهایی که با پاسخ منفی مواجه شدند، شغل خود را ترک کردند.

در ماه‌های اخیر تب و تاب سرمایه‌گذاری در بازار بورس سبب شده تا اقشار مختلفی در کشور از جمله کارمندان با هرتوان مالی وارد این عرصه شوند. باتوجه به ساعت فعالیت در این بازار، بحث «کارمندان بورس‌باز» و مشکلات برای انجام وظایف آنها سبب شده تا راه‌های مختلفی برای حل این مساله پیشنهاد شود.

بیشتر بخوانید:

ابتدای هفته گذشته بود که حسین فهیمی رئیس شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، از صدور چهار میلیون کد بورسی جدید در سال جاری خبر داد.

مقایسه ورود افراد به بورس در مدت حدود چهار ماه اخیر و سال گذشته نشان می‌دهد استقبال از بورس در سال جاری رشد چشمگیری داشته است.تعداد کدهای صادر شده در سال ۱۳۹۷ معادل ۱۰۰ هزار و در سال ۱۳۹۸ نیز ۹۰۰ هزار بوده است.

در واقع استقبال از بازار سهام، تعداد فعالان این بازار را افزایش داده به‌طوری که براساس اعلام امیر هامونی مدیرعامل فرابورس ایران، در حال حاضر به جز سهامداران عدالت، ۱۵ میلیون نفر دارای کد بورسی فعال هستند.

همه این ۱۵ میلیون نفر را نمی‌توان تنها و تنها سرمایه‌گذار یا معامله‌گر بورس دانست. برخی از این فعالان بورسی، در بخش خصوصی یا دولتی مشغول به‌کارند. بورس‌بازانی که بازدهی قابل توجه این بازار، موجب شده رفتارهای تازه‌ای از آنها سر بزند و مسائل جدیدی را هم مقابل مدیرانشان قرار داده است.

یا بورس یا استعفا
در ماه‌های اخیر، دیده شده برخی کارمندان درخواست تغییر ساعات کاری و شروع کار بعد از ساعت ۱۲:۳۰ یعنی زمان بسته‌شدن بورس را مطرح کرده‌اند. آنهایی که با پاسخ منفی مواجه شدند، شغل خود را ترک کردند.

به نظر می‌رسد استقبال از بورس و فعالیت در این بازار، موجب تغییر رفتار نیروی کار و منابع انسانی شده است. با اینکه می‌دانیم حضور در بازار سهام لزوماً با ادامه فعالیت شغلی تداخل ندارد، اما گروهی از فعالان بازار با اینکه جزو سهامداران خُرد هستند، ترجیح می‌دهند در ساعت فعالیت بورس، بازار را رصد کنند و این به معنای تحت تأثیر قرار گرفتن حدود نیمی از ساعت حضور آنها در محل کار است. همین موضوع،‌ واکنش برخی کارفرمایان را به همراه داشته و حتی موجب شده است موضوع توسط برخی مراجع نیز پیگری شود.

پیگرد کارمندان بورس‌باز
به‌عنوان نمونه چندی پیش حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی‌نیارکی رئیس‌کل دادگستری استان زنجان اعلام کرد، کارمندانی که ساعت اداری در بورس فعالیت می‌کنند، متخلف بوده و تحت پیگرد قرار می‌گیرند.

فتح‌الله حقیقی استاندار زنجان نیز با بیان اینکه برخی از مدیران و کارمندان در ساعت اداری در بورس معامله می‌کنند، گفته بود، مدیر بورس باید این موارد را اطلاع دهد. با این حال، فعالیت در بورس تنها مساله بخش دولتی نیست و بخش خصوصی نیز نسبت به بهره‌وری نیروی کار و تخصیص ساعات کاری به وظایف شغلی حساسیت‌هایی دارد.

مهرداد پیدایی مدرس دانشگاه و کارشناس مدیریت منابع انسانی درباره علت تغییر رفتار نیروی کار پس از حضور در بورس به ایرنا پلاس گفت: یک علت اصلی این موضوع مسائل معیشتی است.‌ کارمندان می‌بینند که بدون سرمایه کلان می‌توانند وارد بازار سودآوری شوند که بازدهی بالاتری نسبت به شغل فعلی‌شان دارد. بنابراین این تغییر رفتار، بیشتر ناشی از عوامل برون‌سازمانی است. در واقع بازارهای رقیب، کارایی بیشتری حتی برای سرمایه‌های اندک به‌وجود آورده‌اند و جذابیت استخدام و ادامه فعالیت کارمندی را کاهش داده‌اند.

پیدایی افزود: دیدگاه نیروی کار نیز در این زمینه مهم است. فرد می‌گوید اگر بتوانم با تخصیص زمان کمتر، درآمدی بیشتر از حقوق کنونی خود داشته باشم، چرا باید در استخدام فرد دیگری باشم؟

گره خوردن معیشت برخی افراد به نوسان‌های بورسی
این مدرس دانشگاه با یادآوری مشاهدات خود در ماه‌های اخیر گفت: موارد زیادی را در این مدت دیده‌ام که کارمندان و کارشناسان به‌دلیل گرایش به معامله در بورس، از شغل خود استعفا کرده‌اند زیرا بورس جذابیت مالی بیشتری برای آنها داشته است. این موضوع ممکن است در بُعد فردی مزایایی را به‌همراه داشته باشد، اما سازمان‌ها را با چالش مواجه کرده؛ در واقع به‌نظر می‌رسد معیشت افراد به‌جای اینکه به میزان تلاششان وابسته باشد، به برخی نوسان‌های بورسی وابسته شده است.

تورم، انگیزه‌های شغلی را کاهش داده است
وی افزود: در حال حاضر از آنجایی که بورس در مسیر صعودی قرار دارد، این تصمیم می‌تواند در سطح فردی درست باشد زیرا وقتی افراد تورم را به‌عنوان تهدید برای پس‌انداز خود می‌بینند و از طرف دیگر، حقوق ثابت دربافت می‌کنند، هیچ جایگزین بهتری غیر از بورس پیدا نمی‌کنند که پس‌اندازشان را حفظ کند و بازدهی قابل قبولی برایشان داشته باشد.

 

به گفته وی، بدون شک این موضوع، روی بهره‌وری نیروی انسانی در سازمان‌ها مؤثر بوده و حتی انگیره ارتقای شغلی را نیز از نیروی انسانی آنها گرفته است زیرا افزایش حقوقی که در اثر ارتقا دریافت می‌کنند نیز در مقایسه با معامله‌گری بورس برایشان جذابیت کافی را به‌همراه ندارد. یعنی تمایل و انگیزه‌های درون سازمانی را کاهش داده است.

کنترل صد درصدی نیروی کار امکان‌پذیر نیست
پیدایی درباره راهکارهایی که برخی سازمان‌ها برای جلوگیری از فعالیت بورسی کارکنان خود در ساعات کاری استفاده می‌کنند، گفت: برخی سازمان‌ها از روش‌هایی مانند گنبد آهنین استفاده می‌کنند که به شکل ایحاد محدودیت دسترسی به وب‌سایت‌ها، اجبار و حتی تهدید کارکنان در استفاده از موارد غیرکاری مانند معاملات بورسی در ساعت کاری است.

«راه حل دیگر، آموزش و آگاهی‌بخشی به نیروی کار است. کارمندان باید بدانند بورس همواره روی مسیر صعودی قرار ندارد و احتمال ضرر را در نظر بگیرند. روش دیگر، آموزش‌هایی است که سازمان می‌تواند در قالب اقتصاد خانواده برای سایر اعضای غیر شاغل کارکنان خود برگزار کند تا فعالیت در بورس را برعهده بگیرند و خللی در فعالیت کاری عضو شاغل خانواده ایجاد نشود. در این حالت، علاوه بر اینکه ریسک خانوار کاهش می‌یابد، سازمان نیز نیروهای خود را از دست نمی‌دهد و بهره‌وری نیز تحت تأثیر منفی قرار نمی‌گیرد. با این حال، کنترل ۱۰۰ درصدی این موضوع، امکان‌پذیر نیست.»

حفظ نیروی کار با کمک صندوق‌های سرمایه‌گذاری و شرکت‌های سبدگردان
این کارشناس منابع انسانی با یادآوری ساختار سازمان‌ها و اداره‌ها، از ظرفیت واحدی که در بیشتر موارد، با عنوان «واحد امور رفاهی» یا عناوین مشابه در ساختار سازمانی و اداری وجود دارد، برای مدیریت تمایل به فعالت بورسی کارمندان اشاره کرد و گفت: راه‌حل کاربردی که هر دو طرف، یعنی کارفرما و کارکنان را منتفع می‌کند، مراجعه به مشاوران سرمایه‌گذاری، سبدگردان‌ها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری است. در اینجا نقش واحدهای امور رفاهی ادارات و سازمان‌ها پررنگ می‌شود.

پیدایی توضیح داد: در گذشته واحد رفاه هر سازمان، امور مربوط به تعاونی‌ها و مانند آن را از طرف کارکنان ب عهده می‌گرفت‌. در حال حاضر با گسترش استقبال از بورس و بازار سهام، می‌توان وظیفه جدیدی را برای این واحدها تعریف کرد تا با شناسایی صندوق‌های سرمایه‌گذاری یا شرکت‌های سبدگردان، کارکنان را به استفاده از این خدمات ترغیب و تشویق کنند.

«افراد حاضر در این نهادهای مالی، تحلیل‌گران خبره بازار سرمایه هستند و چه‌ بسا سودآوری بالاتری نسبت به فعالیت مستقیم فرد در بورس به‌همراه داشته باشند و نیروی کار نیز فعالیت شغلی خود را با کیفیت گذشته در سازمان ادامه خواهد داد. در نتیجه هم شغل خود را حفظ کرده و هم فعالیت در بورس را به‌طور غیر مستقیم دنبال می‌کند.

منبع: ایرنا

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵۶
در انتظار بررسی: ۲۹
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
14
30
خدا به داد ما فعال بورس که سالها در بورس هستیم ، برسد . اینها که تازه به بورس اومدن بالا و پایین بورس را ندیدن و فکر میکنند بورس همیشه مثبته . ورق بر گردد ما بیچاره می شویم
پاسخ ها
نکته سنج
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
خوب ساعت بورس رو تغییر بدن! همه چی درست میشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
اگه دروغ نمی گوید،اجازه دهید استعفا بدهند و در بورس کار کنند،بجای آن ها از جوانان کشور که بیکارند استخدام کنید که نرخ بیکاری پایین بیایید،که بیکاری عامل خیلی از جایم است،
ال
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
تا انسانهای خودخواهی مثل شما هست مملکت ما همین ویرانه هست که هست ادم‌ حسابی از بدو تولد که شما به قول خودت فعال بورس نبودی اونایی هم که تازه واردند بالاخره به زودی فعال بورس خواهند شد این حرف نشات از بیسوادیتونو میرسونه مناسفم برات خودخواه
خر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
5
5
من دیگه حرفی ندارم!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
11
25
شما چی گیرتون میاد از این حجم از منفی بافی علیه بورس؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
15
31
دروغ بزرگ!!!

آخه به غیر از چند سهم دولتی که دولت صف خریدش کرده در چندماه اخیر چه کسی تونسته در این بورس سود بکنه که کارمندان هم استعفا بدن؟!!!
آدم شاخ در میاره از دروغ های به این بزرگی
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
1
47
سلام اون کارمندایی که استعفا دادن من میرم جاشون کار کنم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
3
42
با این وضعیت بیکاری خیلی هم پدیده خوبیه . هرکی می خواد استعفا بده کلی متقاضی کار وجودداره . مسئله اینه که دروغ می گید ومثل اینکه رونق بورس به نویسنده هم فشار آورده .....
سروش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
5
9
خبر جالبی بود. از خبرگزاری محترم انتخاب می خواهیم که به اخبار بورس بیشتر بپردازند. ممنونم.
محمود بیرانوند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
2
16
من تو یه موسسه مالی کار می کنم ......انتظار هم دارند راست سه نفر براشون کار کنیم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
1
18
سایت انتخاب عزیز میشه یه کاری کنی حالا گند زده شه به بورس
یه جا ملت دارن سود میبرن اونم یه کار کن ببندن
بورسم نبود که الان ملت قیام کرده بودن
علی ماستری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
2
17
لطفا به هوش مخاطب توهین نکنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
1
16
بله جناب دیگه تورم بیشتر از این ما باید افتخار کنیم که تو دنیا پرچمدار تورمیم مقام اول تا چند قرن دیگه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
3
5
حماقت که شاخ و دم نداره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
0
43
آره دیگه ، چون پای کارمندان جزء به بورس یا هر معامله دیگه ای باز شد باید فکر چاره کرد ؛ در حالیکه سالیان سال است که مدیران و روئسای شرکتها در تایم اداری به جای حل و فصل مشکلات اداره و ارباب رجوع ، مشغول دلالی مسکن - خودرو - باغ و ویلا - مغازه - بورس و غیره بوده اند و گردن خود را کلفت تر از گذشته کرده اند ، این وسط چشم همه فقط به کارمند و کارگر است که در تایم کاری فعالیت دیگری نکند ، مملکت ایران در بند مدیر و رئیس دلال گرفتار شده است ،
Ali
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
3
33
واقعا متاسفم برای این مفت خورا خودشون ده ها میلیون در ماه حقوق میبرند بدون هیچ کار مفیدی و میلیاردی به جیب میزنن از طرق بعد انتظار دارند بقیه با چندرقاز حقوق بشینن دزدی اینارو تماشا کنند.خدارو شکر کسب سود از بورس مثل دزدیای خودشون حرام نیست.
بگو آخه مفت خور ممکنه کسی ثبت نام کنه تو بورس سرمایه بذاره‌ اما معاملاتش رو کس دیگه براش انجام بده خدارو شکر مغز اینها که به این چیزا قد نمیده.
فقط ریا و خودنمایی
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
0
37
نه عزیزم. دلیل اصلیش تورم افسار گریختس. وقتی یکی حقوق ۴ میلیونی داره ولی میبینه سکه و دلار و لوازم خانگی و مسکن تورم بالای ۳۰۰ درصدی داره چیکار کنه باید از یجا تامین کنه؟؟ تورم رو نمیبینین حق خوردن توسط کارفرما رو نمیبینین که حقوق کم میده و اونم چند ماه یبار میده. وضعیت بی ثباط مملکت رو نمیبینین بنزین ۳ تومنی رو نمیبین اونوقت فقط اونجا که مردم پول درمیارن رو زود میبینین میخاین راهشو ببندین؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
16
15
بترسید از روزی که این بازی تمام شود اون موقع یه شبه همه پولتون سوخت میشه...
پاسخ ها
مسعود
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
تو نمی خواد نظر بدی یه جا که مردم دارن سود میکنن
تو دلت سوخته نه گو تو رو خدا
اهای مردم
وقتی شما پول میزارید تو بورس هم شرکت های کوچیک و بزرگ کار هاشو راه میفته و کارگراشون کار میکنن هم مردم از سود کارخونه یه درصدی سود میگیرن
این بهترین طرحه برا کم کردن نقدینگی و کنترل تورم
اینا یه مشت منافقن که زورشدن میاد مملکت داره جون میگیره
وداره راه درست رو پیش میبره .
E
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
11
33
هیچ آدم عاقلی درآمد دائمی رو هرچند هم کم رها نمیکنه بره دنبال یه درآمد موقتی و نامطمئن،هر آدم عاقلی میدونه کشوری که اقتصادش تقریبا ورشکسته کامله نمیتونه بازار بورس رو به رشدی داشته باشه مگر اینکه کاسه ای زیر نیم کاسه باشه. مطمئن باشید به زودی با خیل عظیمی از کسانی که تمام دارائیشان رو در بورس به باد دادن مواجه خواهیم بود.
E
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
4
23
این هم یه دروغ دیگه برای مشتاق کردن و فریب دادن ملت برای رو آوردن به بورس
Habib
|
Netherlands
|
۰۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
0
15
ما در ب در دنبال کار اونا استعفا میدن ای خداااااااا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
18
10
از ورود معلمان بہ بورس جلوگیری شود خیلی از این معلمان وارد بورس شدن ولطمہ بہ آموزش وارد می کنن وھم چنین بخشنامہ در ارتباط باغیر قانونی بودن ضمانت بانکی معلمان اگر این دو مورد انجام بشہ بسیاری از معضلات آموزش و پرورش برطرف میشہ من خودم معلم ھستم
پاسخ ها
ایران
| - |
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
شما قطعا یک معلم نیستید
اگر معلم بودید خودتون رو تخریب نمی کردید
کی بیاد خودشو تخریب کنه حالا هر شغلی داشته باشه هان؟
دوست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
5
15
اکثریت کارمندان درحال معاملات هستند
میرمهدی قوامی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
7
7
جالب این که همه رسانه ها تبلیغ میکنن حقوق کارمندان کمه، درصورتیکه برای بورس بازی باید پول اضافی داشته باشن. بجز تهران که کارمندان توان مالی زیادی ندارند در سایر شهرها مخصوصا شهرهای خیلی کوچک کارمندان نقدینگی زیادی دارند و این نقدینگی باعث تورم میشود.
در ایران چهارمیلیون کارمند دولتی وجود دارد که اگر بطور متوسط هرکارمند ماهانه یک میلیون تومان پول اضافی داشته باشد میشود چهارهزار میلیارد تومن که برای ایجاد تورم رقم خوب و کافی است
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
1
13
اینهمه نیروی بیکار سریع میتوانید بجای آنها جایگزین کنید
پاسخ ها
سیداحمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
سلام،بنظرم شما خیلی خوش بین هستین.مگه کسی پول اضافی داره؟؟؟من یکی ماشینم روفروختم تا سهام بخرم
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
2
7
اینهمه نیروی بیکار سریع میتوانید بجای آنها جایگزین کنید
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
2
6
خوب ساعت کار بورس رو به دوبخش تقسیم کنید 9تا 12عصرهم 15تا17
ارش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
4
17
با ماهی دو تومن چجوری زندگی کنن انگار برده گرفتن تمام شرکتا گوشی ممنوع سیگار ممنوع دستشویی رفتن یک بار در روز نه بیشتر یکی حالش بد بود چی کار کنه یکی از کارمندها سه بار رفته بود سرویس اخراج کردنش ماهی دو تومن یعنی بردگی هر کی جز این فکر میکنه مشکل روانی داره که خودشو نباید معرفی کنه روانشناس
جلال
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
0
10
سلام بزرگواران
خوب شما ساعات کار بورس را تغییر دهید
مثلا شش عصر به بعد تا تداخلی با کار ادارات نداشته باشد و ترافیک فضای مجازی را هم کاهش میدهد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
1
6
معلومه...با این چندرقاز حقوق ...در این هرج و مرج اقتصادی فقط حقوق بگیران و افراد بی سرمایه ضرر نمودند...
امین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
2
17
کارمند ها ب خاطر این استعفا میدن ک هر کاری بیرون اداره با استعمار دولت و تحقیر بخش خصوصی و بردگی درآمدش بهتره بی کفایتی خودتونو ب بورس و طلا وفلان ربط ندین حقوق کارمندی خرج 5 روزه
دستفروشی 5 برابر کارمندیه
اسنپ 4 برابر
و خیلی کارای دیگه
خجالت بکشین صورت مسئله را پاک کردین فک میکنین مردم چین آخه؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
2
6
مگه از توزم خبر نداری ؟سکه مسکن زمین ماشین اقلام خوراکی و مصرفی تورم 300یا 500 درصدی نداشت؟
کارشناس.
|
United Arab Emirates
|
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
1
4
سلام.وقتیکه.بورس.بازان.وسفته.بازان.وسوداگران.از.جنس.حقوقی.هستند.وبه.قانون.بورس.احترام.نمگذارند.وهر.روز.کارشان.سودجویی.است.باعث.حبابی.شدن.سهام.شرکتهای.کوچک.میشوند.وسهام.بنیادی.رابا.عرضه.خود.ویا.بقصد.پایین.نگهداشتن.سهم.وبا.ابزار.کد.به.کد.کردنها.وبا.ایجاد.صف.فروش.مصنوعی.و.ایجاد.ترس.برای.سهامداران.تازه.وارد.و.یهام.های.بنیادی.را.جمع.میکنند.در.منفی.۵.ودر.مثبت.۵.در.صف.خرید.میفروشند.و.ازاین.قبیل.سوداگری.سود‌کلان.هر.روزه.به.جیب.می.زنند.همین.کار.هر.روزه.بیشتر.کارمندان.شاهد.این.تخلف.بورس.هستند.و.خلیلی.طبیعی.که.کارمندان.بورس.که.خبره.در.بورس.هستند.دست.بکار.میشوند.و.دارایی.خودرا.وارد.بورس.میکنند.و.سود.چند.برابر‌حقوق.خود.در.ضمن.ساعات.کاری.که.تخلف.هست.را.انجام.میدهند.و.حالا.ترجیح.می.دهند.مستعفی.شوند.و.از.در.امد.بالاتر.برخوردار.شوند.ایا.سازمان.بورس.اولا.جلوی.سودجویان.وسوداگران.وسفته.بازان.حقوقی.را.نمیگیرد.و.برای.معاملات.انها.سقف.تعین.کند.و.دفعات.معامله.را.برایشان.محدود.کند.تا.سبب.نشود.کارکنان.بورس.هم.رنگ.جماعت.سفته.باز.شوند.راه.حل.وشفاف.سازی.کند.و.فساسدان.بورس.را.سناسایی.واخراج.ویا.ممنوعالمعامله.شوند.وسلام.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
3
4
کسی سرمایه در بورس می گذارد حاضر به هزینه آن در زندگی نمی شود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
0
4
چرا چرت و پرت می نویسید!!!!!!واتش درکوره بورس می دمید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
2
0
عجب !!!!!!!!!!!! چقدر حکیمانه بود !!!!!
امیری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
4
1
اینایی که جولان میدن بورس منفی میشه پولتون میسوزه اصلا نترسید چون جیره اینا کم شده مفت پول میزدن به جیب بخاطرهمونه میگن من شش ماهه وارد بورس شدم با ده میلیون وارد شدم سه میلیون سود کردم کمی دقت کنین توخریدتون موفق میشه لازمه ماندن توبورس صبر است امارکلیه شرکت هاروببینین ازاول تا اخر همیشه روندصعودی داشته واینکه تا زمانیکه دلار بالای بیست هزارتومن باشه افت انچنانی نخواهیم داشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
بحق پنج تن آل عبا دلار بشه ۵هزار تومن بورس هم بیاد رو شاخص پانصدهزار سکه هم بشه ۳ میلیون تا هفتاد درصد مردم که زیر خط فقر هستند بتونند زندگی کنند
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
2
1
از بسکی حسودی پول ندار بیای تو بورس داری... میزنی آخه آدم نفهم مردم دارنند دربدر دنبال کار میگردنند بیان بیرون دروغگو چقدر پول گرفتی از مافیای دلار و سکه تا امدی.... بزنی بورس در حال پیشرفته خدا رو شکر
Ehsan
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
5
6
از ۴۵ کارمند اداره ما، ۱۶ نفرمون تا پاییز استعفا میدیم. البته هممون هم بالای ۱۰ ساله که فعال بازار سرمایه ایم.
پاسخ ها
خادم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
کدوم اداره ای من و کلی رفیقام بیکاریم اما بریم جاتون و بورس خورد زمین بیایید زمینو لیس بزنید استعفا نمی دیم ههه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
0
2
دروغ محض است که استعفا داده بشه از شغلهای دولتی شماها سفت به صندلی‌های پولسازتون چسبیدید تو فامیل ما هر کارمندی بازنشسته شده ۱۰سال دیگه هم با پارتی مونده سر کار ،،وقتی پول راحت درآورده هیچ کاری ازش بر نمیاد
محمد
|
United Arab Emirates
|
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
0
1
ساعت فعالیت بورس رو تغییر بدن بهتره
نادر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
0
1
معلمی که به اصطلاح داره بچه هاتون تعلیم تربیت میکنه وقت خدمتش با یه گوشی تو بورسه
پلیس هم که به اصطلاح حافظ نظم و امنیته وقت خدمتش یه گوشی تو بورسه
......
کم کم گندش بالا میاد
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
0
3
این خبر دروغ که نوشتید، ایکاش صحت داشت!
چون برای چند نفر جدید فرصت شغلی ایجاد میشد.

خدارسواتون کند با این همه اخبار وتحلیلهای آبکی
نفهم
|
United Kingdom
|
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
0
4
شما گفتی ماهم باور کردیم....... استعفا؟!!!! اونم بخاطر بورس!!!!!!! مگه بورس همیشه بازده هستش ........؟؟؟؟!!!!!
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
0
0
اقاي حقيقي وهمكارانش به فكر جلوگيري ازورشكستگيشركتهاي باقيمانده باشند راستي يك گزارشي از عملكرد دهند والا پوپوليستي بودن يكي از محصولات اين چهل سال بوده راستي اينها كه نگران كار در ادارات هستند لطفا بفرماييد شما از كارمندي كه همان كار ١٠ سال. پيش را ميكنند حقوق ٢٠ پيش را ميدهيد با يكسال حقوق. ده سال پيش ميشد خونه خريد ولي الان چي
ديگه زمان اولدرم بيلدرم گذشته بسه ديگه ول كنيد اين مملكت يتيمخونه را با فوق العاده حقوق مديريتان ميتوان حقوق عقب افتاده يك شركت را داد
بهلول
|
United States
|
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
1
4
این حرفا چیه سرهم میکنید ،استعفا بخاطر بورس، درخواست تغییر ساعت کاری و...

حالا هرکی میشنوه فک میکنه بورس ماهی ۱ میلیارد سود داره
یا اینا ساعت هشت و ۳۰ میخرن ، ساعت هشت و ۳۱ میفروشن

جمعش کنین بابا

فوقش سرکار با موبایل خرید فروش میکنن ،دیگه این داستان های تخیلی چیه
تقی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
1
2
نشر این اکاذیب اب در اسیاب اساتید حبابی و بی سواد بازار سرمایس... لطفا ب شعور مخاطب توهین نکنید
علیزاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
1
4
ظرفیت بورس ایران 15میلیون نفر نیست یه جایی چنان زمین بخوره که دهن همه آسفالت بشه.
کارمند بخش خصوصی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
0
2
مقاله شامل یسری بی انصافی به کارمندان بود، وقتی یه کارمند میبینه هر روز حاصل دستمزدش مثل یخ آب میشه و داره حاصل دسترنجش از دست میره و درآمدش با چند سال سابقه به دلار در حد 100 -150 دلار محدود میشه( تازه اگه بهش همین مقدارم سر وقت بدن!)
برای جبران این عقب ماندگی و فقر تحمیلی رو به کار دوم و سوم و سرمایه گذاری میاره که یکی از راه های سرمایه گذاری در اکثر کشورها بورس است.
متاسفانه حقوق کارمندها و کارگران با توجه به تورم کمرشکن موجود در جامعه اصلا جوابگو نیست و اونها را مجبور به انتخاب راه چاره ای کرده....
هیچ کارمند و کارگری دوست نداره درآمد یه ماهش با درآمد یه روز سایر کشورها برابری کنه...متاسفانه سطح حقوق در ایران از کشور چین هم کمتر شده!!
مسئولین کشور هم که اصلا پاسخگو نیستند و فقط وعده های بی پایه و اساس میدن.....
تیهو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
1
2
خیلی مقاله ی هوشمندانه ای بود برای کنترل بردگیِ مدرن و منفی بافی برای بورس... به نظرم به جای این آمارها آمارِ مهاجرت رو دربیار و علتهاشو تحلیل کن.
نظرات بینندگان