arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۲۳۵۱
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۰۵ - ۲۷ تير ۱۳۹۹

لایو خبر - ۲۷ تیر ۹۹

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روحانی به وزیر کشور: دستورالعمل‌های سوگواری ماه محرم هر چه سریعتر آماده شود
۱۳۹۹/۰۴/۲۷ - ۲۳:۳۸

رئیس جمهور به وزیر کشور دستور داد: دستورالعمل‌های مرتبط با ایام سوگواری ماه محرم هر چه سریعتر برای تصویب در ستاد ملی مبارزه کرونا آماده شود.

جدول زمانی مکانیسم حل اختلاف برجام بار دیگر تمدید شد
۱۳۹۹/۰۴/۲۷ - ۲۲:۵۱

«جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد جدول زمانی مربوط به ساز و کار حل و فصل اختلافات در برجام که پیشتر فعال شده بود را مجدداً تمدید کرده است.

دستور محرمانه ترامپ به سیا برای انجام حملات سایبری علیه ایران
۱۳۹۹/۰۴/۲۷ - ۲۲:۰۷

تارنمای یاهونیوز به نقل از یک مقام سابق آمریکایی نوشت که «آژانس مرکزی اطلاعات» (سیا) پس از دریافت اختیارات گسترده از سوی دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا یک مجموعه عملیات سایبری مخفیانه علیه ایران و کشورهای دیگر انجام داده است. یک مقام سابق دولت آمریکا که نامش فاش نشده است، گفت که این فرمان «بسیار تهاجمی اختیارات بسیار ویژه‌ای به سیا داد تا مبارزه تهاجمی را به برخی از کشورهای متخاصم بکشاند.»

تقسیم علائم کروناویروس به ۶ گروه / پیش‌بینی سرنوشت بیماران بر حسب نوع علائم
۱۳۹۹/۰۴/۲۷ - ۲۰:۱۴

پژوهشگران می‌گویند نتایج بررسی‌شان نشان می‌دهد که علائم کووید-۱۹ ظاهرا به شش گروه متفاوت تقسیم می‌شود که سرنوشت‌های متفاوتی برای بیماران رقم می‌زند. این گروه‌بندی می‌تواند بیمارانی را معین کند که در معرض خطر بیماری وخیم کووید-۱۹ هستند و بنابراین نیاز به مراقبت خانگی با اکسیژن‌سنجی و سرزدن پرستاران دارند تا در صورتی بدتر شدن حالشان به سرعت به بیمارستان منتقل شوند.

علم الهدی: روسپی‌های سیاسی آمریکا به فکر افتاده‌اند که در کشور تخریبی بکنند؛ یک سروصدا راه بیندازند و به خیال خودشان، تحقیر آمریکا را جبران کنند / مردم هوشیار و بیدار ما به‌ هیچ‌ وجه فریفته این فراخوان‌ها نشدند / این روسپی‌گری سیاسی هم به‌جایی نرسید
۱۳۹۹/۰۴/۲۷ - ۱۸:۱۱

امام جمعه مشهد گفت: یک عده از این روسپی‌های سیاسی آمریکایی که منافقین هستند به فکر افتاده‌اند در کشور تخریبی بکنند، یک سروصدا راه بیندازند به خیال خودشان این تحقیر آمریکا را جبران کنند، این وظیفه روسپی‌گری سیاسی خودشان نسبت به آمریکا نشان بدهند، این فراخوان‌هایی که کردند نیز مردم هوشیار و بیدار ما و جوانان اندیشمند ما به‌هیچ‌وجه فریفته نشدند، حرکتی صورت نگرفت و این حرکت روسپی‌گری سیاسی به نفع آمریکا از طرف منافقین به‌جایی نرسید.

امام جمعه شیراز: رابطه ایران و چین براساس دستور قرآن، اما مذاکره با آمریکا، برخلاف دستور قرآن است
۱۳۹۹/۰۴/۲۷ - ۱۷:۱۳

امام جمعه شیراز با اشاره به بحث برجام، روابط با چین و دیگر کشورهای خارجی گفت: در این رابطه چارچوب قرآنی وجود دارد، در آیه 8 سوره ممتحنه اساس روابط خارجی با غیرمسلمانان را ذکر کرده است.

دژگام با بیان اینکه قرآن کافرها را در دو دسته‌ قرار داده است، بیان کرد: دسته اول عده‌ای هستند که با شما سر جنگ دارند که قرآن تصریحاً می‌فرماید با آنان دوست نشوید. دوستی با کافران و دشمنان اگر از سر آزمایش هم بوده باشد، در این سال‌ها تجربه کردیم که آمریکا از برجام خارج شد و ما را نیز تحریم کرد، اینکه عده‌ای دلشان هنوز برای مذاکره با آمریکا می‌تپد باید بدانند که این رفتار برخلاف دستور قرآن کریم است.

مشارکت ۱۶۵ کشور در تولید واکسن کرونا
۱۳۹۹/۰۴/۲۷ - ۱۶:۱۹

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: ۷۵ کشور به تازگی علاقه‌ خود را نسبت به مشارکت در برنامه جهانی «کوواکس COVAX» (برنامه دسترسی جهانی به واکسن کرونا) ثبت کردند و به جمع ۹۰ کشور دیگری ملحق شدند که قرار است توسط «تعهد پیشرفت بازار کوواکس» حمایت شوند.

تماشاگران فوتبال از مهرماه به ورزشگاه‌ها باز می‌گردند
۱۳۹۹/۰۴/۲۷ - ۱۶:۱۹

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس از بازگشت تماشاگران به ورزشگاه‌ها از ماه اکتبر خبر داد. بوریس جانسون که نظرات متفاوتی نسبت به مقامات دیگر کشورها برای مبارزه با کرونا می‌داد، پیش از این خود مبتلا به کرونا شده است و شرایط سختی را در بیمارستانی که در آن بستری شده بود، پشت سرگذاشت.

ایران نفتکشی را که توسط آمریکا توقیف شده بود، پس گرفت
۱۳۹۹/۰۴/۲۷ - ۱۶:۱۸

"مؤسسه انگلیسی حقوق بشر" در دریا اعلام کرد: تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد یک نفتکش که در روز ۵ جولای و به خاطر دور زدن تحریم‌های علیه ایران توسط امریکا توقیف شده بود توسط ایران پس گرفته شده است. بنا به اعلام این مؤسسه این نفتکش که در سواحل امارات توقیف شده بود دیروز در آب‌های ایران رؤیت شده است. نام این نفتکش گلف‌اسکای بوده و با پرچم کشور دومینیکا فعالیت می‌کرده است.

آخرین آمار کرونا در ایران
۱۳۹۹/۰۴/۲۷ - ۱۶:۱۷

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تاکنون ۲۶۹ هزار و ۴۴۰ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۸۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان‌باختگان کرونا در کشور به ۱۳ هزار و ۷۹۱ نفر رسید.

قانونی که تیغش نمی برد، همان بهتر که از بیخ برداشته شود
۱۳۹۹/۰۴/۲۷ - ۱۴:۳۶

سیدحسن خمینی تاکید کرد: قانون باید به نفع فقرا و غیر قدرتمندان تفسیر شود؛ به تعبیر امام، به نفع مستضعفین تفسیر شود. قانونی که وقتی به قدرت می رسد تیغش نمی برد، همان بهتر که از بیخ برداشته شود.

کرونا جان نوزاد دو روزه را در گناباد گرفت
۱۳۹۹/۰۴/۲۷ - ۱۴:۳۶

تسنیم نوشت: پس از ابتلای یک کودک ۳۵ روزه به کرونا در گناباد این بار کودک دو روزه‌ای که تست کرونای وی نیز مثبت بود در گناباد جان خود را از دست داد. مادر این کودک که در هفته‌های آخر بارداری در عروسی شرکت کرده بود به کرونا مبتلا می‌شود و پس از بررسی پزشکان به دلیل شروع پروسه زایمان، تشخیص زایمان پیش از موعد داده شده و به دلیل طولانی شدن و عدم پیشرفت زایمان کودک با سزارین اورژانسی متولد میشود و از همان ابتدای تولد متاسفانه نوزاد با سیانوز شدید و با آپگار بسیار پائین متولد شده است و پس از انجام آزمایش‌های مربوطه مشخص می‌گردد تست کرونای نوزاد نیز مثبت است.

کشور‌هایی که عجولانه قرنطینه را کنار گذاشتند، شاهد بازگشت مجدد کرونا هستند
۱۳۹۹/۰۴/۲۷ - ۱۴:۳۵

رئیس سازمان جهانی بهداشت هشدار داد کشور‌هایی که عجولانه قرنطینه را کنار گذاشتند اکنون شاهد بازگشت مجدد شیوع ویروس هستند و علتش نیز آن است که از شیوه‌های درست برای کاهش خطر استفاده نکردند.

آدهانوم گفت: «صادقانه بگویم؛ در آینده نزدیک شاهد بازگشت به شرایط "عادی گذشته" باز نخواهیم گشت. بسیاری از کشور‌ها وارد یک مسیر اشتباه شدند. این ویروس همچنان دشمن شماره یک بشر به شمار می‎رود، اما اقدامات بسیاری از دولت‎ها و مردم جهان بر خلاف این واقعیت است.»

او گفت که پیام‎های گیج‎کننده رهبران بسیاری از کشور‌ها باعث کاهش اطمینان مردم به آنان شده و اگر دولت‎ها یک راهبرد جامع را برای جلوگیری از شیوع ویروس در پیش نگیرند و اگر مردم از اصول اولیه بهداشتی پیروی نکنند «این همه‎گیری تنها به یک پیش خواهد رفت و وضعیت همچنان بدتر و بدتر و بدتر خواهد شد.»

مرگ ۱۸۳ بیمار کرونایی دیگر در ایران
۱۳۹۹/۰۴/۲۷ - ۱۴:۳۵

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تاکنون ۲۶۹ هزار و ۴۴۰ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۸۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان‌باختگان کرونا در کشور به ۱۳ هزار و ۷۹۱ نفر رسید.

سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی از ۱۹ میلیون تومان گذشت
۱۳۹۹/۰۴/۲۷ - ۱۴:۳۴

ارزش سهام عدالت با ارزش اولیه ۵۳۲هزارتومانی به ۱۹ میلیون و ۱۸۴ هزار تومان در پایان معاملات هفته جاری رسید و سود حدود ۲ میلیون و ۳۳۰ هزار تومانی طی این هفته عاید سهامداران شد.

روسیه: ادعای تلاش ما برای دزدیدن فرمول واکسن کرونا از انگلیس کذب است
۱۳۹۹/۰۴/۲۷ - ۱۴:۳۳

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه اتهام انگلیس مبنی بر سرقت فرمول ساخت واکسن کرونا توسط هکرهای روسیه را خیال پردازی خواند و رد کرد. کریل دمیتریف رئیس صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه نیز گفت: همه این ماجرا تلاش برای مخدوش کردن واکسن روسی توسط کسانی است که از موفقیت روسیه در این عرصه می ترسند.

دیمیتریف افزود: واکسن کرونا ساخت روسیه می تواند قبل از واکسن کشورهای دیگر وارد بازار شود و موثرترین واکسن باشد.

سپاه: شماری از عوامل تشویق مردم به اعتراضات خیابانی دستگیر شدند
۱۳۹۹/۰۴/۲۷ - ۱۴:۳۲

سپاه امام رضا(ع) استان خراسان رضوی، طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «با اشراف اطلاعاتی و اقدام سازمان اطلاعات سپاه امام رضا(ع) استان خراسان رضوی شماری از عوامل اصلی گروه های معاند که ضمن ارتباط با شبکه های ضدانقلاب، با انتشار فراخوان هایی هواداران و مردم را به تجمع و اعتراضات خیابانی تشویق می کردند، شناسایی و دستگیر شدند. در سوابق برخی از این افراد، اقداماتی همچون جاسوسی علیه امنیت ملی، دعوت به اغتشاش و تلاش برای برهم زدن نظم عمومی از طریق فضای مجازی دیده می‌شود.»

هواپیمایی امارات پروازهای خود به تهران را از سرگرفت
۱۳۹۹/۰۴/۲۷ - ۱۴:۳۲

معاون بهره برداری فرودگاهی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) ضمن اعلام افزایش پروازها در این فرودگاه، گفت: هواپیمایی امارات صبح امروز پروازهای خود به تهران را پس از ۶ ماه توقف، از سر گرفت.

سه سفر پیاپی الکاظمی: ابتدا عربستان، سپس ایران و در نهایت آمریکا
۱۳۹۹/۰۴/۲۷ - ۱۴:۳۱

یک فعال رسانه‌ای عراقی از سفر مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق در روز سه شنبه این هفته به تهران خبر داد. حیدری گفت: الکاظمی بیش از سفر به تهران سفری یک روزه به عربستان خواهد داشت. وی همچنین اعلام کرد : مقصد الکاظمی پس از ایران، آمریکا خواهد بود.

اطلاعیه پلیس بهبهان درباره تجمع روز گذشته
۱۳۹۹/۰۴/۲۷ - ۱۴:۳۱

فرماندهی انتظامی بهبهان در اطلاعیه‌ای با اشاره به تجمع روز گذشته، از شهروندان خواست: "با هوشیاری از هرگونه تجمعی که می‌تواند مستمسکی برای حرکت ضدانقلاب شود، خودداری کنند."

در ادامه این اطلاعیه آمده است: "نیروی انتظامی بر اساس وظایف ذاتی و قانونی خود با این تحرکات مذبوحانه به طور قاطع برخورد خواهد کرد.

راه‌اندازی «مجلس تی وی» را دنبال می‌کنیم
۱۳۹۹/۰۴/۲۷ - ۱۲:۰۱

احمد امیرآبادی نماینده قم گفت: برای تحقق شفافیت به دنبال این هستیم که با استفاده از ظرفیت شبکه‌‌های اجتماعی بحث پخش جلسات کمیسیون‌ها را دنبال کنیم که در این زمینه پیش‌تر بنده برای مثال گفته بودم می‌توان از اینستاگرام استفاده کرد که البته این موضوع برای مثال بیان شد وگرنه ما به دنبال انجام این اقدام در شبکه‌های اجتماعی داخلی هستیم و البته از سوی دیگر بحث راه‌اندازی «مجلس تی وی» را دنبال می‌کنیم.

سرپرست مستعفی روابط عمومی استقلال بر اثر کرونا درگذشت
۱۳۹۹/۰۴/۲۷ - ۱۲:۰۰

سهیل گوهری که هفته گذشته طی حکمی توسط احمد سعادتمند، مدیرعامل استقلال به عنوان سرپرست روابط عمومی باشگاه استقلال انتخاب شده بود و یک روز بعد خودش از این سمت استعفا داده بود پس از چند روز دست و پنجه نرم کردن با ویروس کرونا، دار فانی را وداع گفت.

سهیل گوهری در نامه استعفایش علت اصلی استعفای خود را درگیری خانواده‌اش با ویروس کرونا عنوان کرده بود و حالا خودش به خاطر ابتلا به همین ویروس به دیار باقی شتافت.

اگر واکسن کرونا ساخته نشود، شاید المپیک توکیو لغو شود
۱۳۹۹/۰۴/۲۷ - ۱۲:۰۰

دیک پوند عضو کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) اعلام کرد در صورت تعویق بازی‌های المپیک توکیو به دلیل شیوع ویروس کرونا، این احتمال وجود دارد بازی‌های پکن قربانی بعدی باشد. در صورتی که واکسن ساخته نشود و همه کشور‌ها نتوانند از آن استفاده کنند، در این صورت IOC مجبور خواهد شد بازی‌های توکیو را دوباره به تعویق بیندازد و یا آن را لغو کند.

فروش تاریخی کتاب افشاگرانه برادرزاده ترامپ
۱۳۹۹/۰۴/۲۷ - ۱۱:۵۹

کتاب مری ترامپ که قرار است ناگفته‌های زندگی دونالد ترامپ را افشا کند، در روز نخست انتشار با فروش ۹۵۰ هزار نسخه تاریخ‌ساز شد.

جانشین فرمانده ناجا: مردم از بدحجابی آزرده خاطر هستند
۱۳۹۹/۰۴/۲۷ - ۱۱:۵۸

جانشین فرمانده ناجا گفت: مردم از بدحجابی و پوشش عده اندکی، آزرده خاطر هستند و این مطالبه ای است که از تمام دستگاه ها دارند، گلایه برخی نیز این است که چرا تمام دستگاه های مرتبط وظایف شان را در این رابطه انجام نمی دهند که البته مطالبه به حقی است.

واکسن ایرانی در مدل‌های حیوانی جواب‌ داد؟
۱۳۹۹/۰۴/۲۷ - ۱۱:۵۸

وزیر بهداشت گفت: در زمینه تولید واکسن کووید ۱۹ گروه‌های تحقیقاتی متعددی در کشور فعال هستند که دو سه تیم تحقیقاتی پیشرفت‌های خوبی را حاصل کردند.

نمکی افزود: خوشبختانه در مدل‌های حیوانی جواب‌های بسیار خوبی گرفتیم و امیدواریم به زودی بتوانیم واکسن تولیدی محققان ایرانی را روی انسان هم امتحان کنیم.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی از فعالیت ۵۷ گروه تحقیقاتی برای تولید داروی بیماری کرونا خبر داد و گفت: این گروه از دانشمندان ایرانی روی دستورالعمل‌های دارویی بسیاری کار می‌کنند که نتایج آن در یک کمیته علمی بررسی می‌شود.

واکنش پلیس به تجمع اعتراضی بهبهان
۱۳۹۹/۰۴/۲۷ - ۱۱:۵۶

سرهنگ محمد عزیزی فرمانده انتظامی شهرستان بهبهان اظهار داشت در پی یک فراخوان تعداد کمی از مردم بهبهان برای اعتراض به وضعیت اقتصادی در ساعت ۲۱ پنجشنبه در میدان بانک ملی این شهرستان تجمع کردند.

وی افزود: ابتدا پلیس سعی داشت تا با مذاکره این افراد را متفرق کند اما آنها نه تنها متفرق نشدند بلکه اقدام به سردادن شعارهای هنجارشکنانه کردند به همین دلیل پلیس هم با صلابت اقدام به متفرق کردن آنها نمود.

فرمانده انتظامی بهبهان اضافه کرد: خوشبختانه با تدابیر انجام شده هیچگونه خسارات مالی و جانی در این تجمع به وجود نیامد و افراد تجمع کننده هم به منازلشان هدایت شدند.

محدودیت‌های جدید در تهران، از شنبه
۱۳۹۹/۰۴/۲۷ - ۱۱:۵۵

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت از اعمال محدودیت‌های جدید و منطقه‌ای در تهران از شنبه (۲۸ تیر) خبر داد. وی افزود: برگزاری اجتماعات از روز شنبه ممنوع است. همچنین کارکنان مؤسسات و ادارات دولتی به شکل یک‌سوم دورکار و دوسوم حاضر در محل کار فعالیت می‌کنند. استخرهای سرپوشیده، باشگاه‌های ورزشی و ورزش‌های پر برخورد مانند کشتی، کاراته، جودو و... ممنوعیت در فعالیت دارند. در ورزش‌های تیمی تنها لیگ برتر به واسطه حساسیت خاص خود مجبور به برگزاری مسابقات با رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند.

وی درباره سایر محدودیت‌های اعمال شده، تصریح کرد: برگزاری مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش‌ها مدارس شبانه‌روزی، کافه‌ها، قهوه‌خانه‌ها، چایخانه‌ها بویژه با عرضه مواد دخانی، باغ وحش و شهربازی، مراکز تفریحی آبی و استخرهای سرپوشیده، باشگاه‌های ورزشی سالنی از شنبه در تهران تعطیل هستند.

بولتون: ترامپ می‌خواهد به توافق بهتری با ایران برسد اما نمی‌تواند
۱۳۹۹/۰۴/۲۷ - ۱۱:۵۴

مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا در اظهاراتی مدعی شد که عملیات‌هایی همپون عملیات ترور سردار سپهبد سلیمانی تنها در چند روز طراحی نمی‌شوند.

جان بولتون گفت: ترامپ همچنان می‌خواهد با ایران مذاکره کند. او فکر می‌کند که می‌تواند به توافق بهتری برسد اما از نظر من این به دور از واقعیت است.

عملیات مخفی هکر‌های روسیه برای سرقت واکسن کرونا
۱۳۹۹/۰۴/۲۷ - ۱۱:۵۳

در بیانیه مشترک مرکز ملی امنیت سایبری انگلستان، امنیت ارتباطات کانادا و آژانس امنیت زیرساخت‌های سایبر آمریکا و آژانس امنیت ملی این کشور، هکر‌های روسی حملات سایبری علیه صنایع مراقبت‌های بهداشتی و انرژی را در تلاش برای سرقت اطلاعات انجام می‌دهند. این سارقان اطلاعات تلاش‌های مرتبط با واکسن کرونا را نیز رصد کرده اند.

آژانس‌های دولتی حملات مذکور را به گروه خرس تنبل (APT۲۹) نسبت داده اند. همان گروه هک کننده اطلاعات روسیه که حملات علیه کمیته ملی دموکرات در جریان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶، را انجام دادند.

وزارت امور خارجه روسیه تا این لحظه در این باره اظهار نظر نکرده است.

آتش‌سوزی در کشتی جنگی آمریکا مهار شد
۱۳۹۹/۰۴/۲۷ - ۱۱:۵۲

نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد بعد از ۴ روز تلاش فشرده و شبانه‌روزی آتش‌نشان‌ها، آتش‌سوزی در کشتی آبی-خاکی «یو‌اس‌اس بونهام ریچارد» تماماً مهار شده است.

سوبک فرمانده فرمانده «یگان ضربت۳» تأکید کرد میزان خسارت‌ واردشده به کشتی هنوز مشخص نیست. او گفت: «هنوز برای پیش‌بینی کردن یا وعده دادن درباره آینده کشتی خیلی زود است.»

کشتی «یو اس اس بونهام ریچارد» شامگاه یکشنبه در بندر «سن دیه‌گو» در جنوب غربی ایالات متحده دچار حریق شد.

آنچه گذشت
۱۳۹۹/۰۴/۲۷ - ۰۵:۳۳

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان