arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۲۳۶۰
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۰۹ - ۲۷ تير ۱۳۹۹

واشنگتن‌پست: نشانه‌ای از خروج زودهنگام آمریکا از خاورمیانه وجود ندارد

یک روزنامه آمریکایی نوشته نشانه‌ای از خروج زودهنگام نیروهای آمریکا از منطقه خاورمیانه وجود ندارد. «کنث مک‌کنزی»، فرمانده نیروهای آمریکایی در خاورمیانه در یک مصاحبه تلفنی روز پنجشنبه با واشنگتن‌پست گفت: «ما حتی در این برهه زمانی شریک قابل‌اتکایی هستیم.» مک‌کنزی گفته پنتاگون قصد دارد شمار نیروهای آمریکا در افغانستان، عراق و سوریه را کاهش دهد اما به حمایت از نیروهای محلی در این کشور ادامه خواهد داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک روزنامه آمریکایی نوشته نشانه‌ای از خروج زودهنگام نیروهای آمریکا از منطقه خاورمیانه وجود ندارد.

به گزارش فارس، «دیوید ایگناتیوس»، ستون‌نویس و تحلیلگر مشهور روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست» مدعی شده نشانه‌ای از اینکه آمریکا به زودی قصد ترک منطقه خاورمیانه دارد وجود ندارد.

ایگناتیوس در آغاز این یادداشت نوشته تحلیلگران معمولاً از دوران پساآمریکا در خاورمیانه صحبت می‌کنند اما نظامیان آمریکا علی‌رغم کاهش شمار نیروها در افغانستان، عراق و خاورمیانه باقی می‌مانند و هیچ نشانه‌ای از اینکه آنها تا روز انتخابات به آمریکا برگردند وجود ندارد.

او در ادامه نوشته است: «تداوم حضور آمریکا در منطقه نکته مثبتی است، البته اگر با من هم‌نظر باشید که بی‌ثباتی‌ را کاهش داده و دشمنان آمریکا در آن منطقه را مهار می‌کنند.»

تحلیلگر آمریکایی در ادامه گفته برای دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا که سال ۲۰۱۶ یکی از محورهای تبلیغات انتخاباتی‌اش را بازگرداندن نیروهای آمریکایی به کشور اعلام کرده بود این مسئله یأس‌آور است.

ایگناتیوس نوشته ترامپ اکنون متوجه شده که ارتش آمریکا از چنان وزن و نیرویی برخوردار است که حتی همه‌گیری بیماری کرونا هم نمی‌تواند باعث تغییر مکان اجباری آنها شود.

«کنث مک‌کنزی»، فرمانده نیروهای آمریکایی در خاورمیانه در یک مصاحبه تلفنی روز پنجشنبه با واشنگتن‌پست گفت: «ما حتی در این برهه زمانی شریک قابل‌اتکایی هستیم.»

مک‌کنزی گفته پنتاگون قصد دارد شمار نیروهای آمریکا در افغانستان، عراق و سوریه را کاهش دهد اما به حمایت از نیروهای محلی در این کشور ادامه خواهد داد.

مک‌کنزی در بخش دیگری از این مصاحبه به گزارش‌های منتشرشده در رسانه‌ها که ادعا می‌کنند روسیه قصد داشته با پرداخت پول به طالبان آنها را به کشتن نیروهای آمریکا ترغیب کند پرداخته است. او گفته در حال انجام تحقیقات در خصوص این گزارش‌ها است. وی گفت: «در این خصوص نگران هستم.»

عراق و سوریه جزو کشورهایی هستند که دونالد ترامپ گفته نیروهایش را از آنجا خارج خواهد کرد.

روزنامه واشنگتن‌پست نوشته در هر دوی این کشورها مأموریت آمریکا البته با شمار کمتر نیروها ادامه خواهد یافت.

مک‌کنزی که هفته گذشته به بغداد سفر کرده گفت مطمئن است آمریکا می‌تواند حضور نظامی‌اش در عراق را اگرچه با شمار کمتری از نیروها حفظ کند. مک‌کنزی خاطرنشان کرد وضعیت آتی نیروهای آمریکا در عراق در گفت‌وگوی راهبردی با بغداد طی هفته‌های آینده مشخص خواهد شد.

در سوریه هم حضور نظامیان آمریکا ادامه دارد. مک‌کنزی گفت او با هیچ دستوری برای کاهش نظامیان آمریکا به کمتر از سطح ۵۰۰ نفر فعلی دریافت نکرده است.

ستون‌نویس واشنگتن‌پست نوشته یک دلیل حفظ نیروهای آمریکا در منطقه مهار ایران است. مک‌کنزی گفت: «ایران هنوز برنامه بلندپروازانه‌ای برای اخراج آمریکا دارد.»

نظرات بینندگان