arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۲۴۸۲
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۲۰ - ۲۷ تير ۱۳۹۹

جنبش النجباء: آمریکا هیچ راهی جز خروج از عراق ندارد/ تصمیم واحد گروه‌های مقاومت برای اخراج اشغالگران

معاون دبیرکل جنبش النجباء عراق تاکید کرد که آمریکایی‌ها راهی جز خروج از عراق ندارند.وی تاکید کرد: نیروهای آمریکایی در عراق، نیروهای اشغالگر هستند و هدف قرار گرفتن آنها توسط مقاومت روز به روز افزایش خواهد یافت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون دبیرکل جنبش النجباء عراق تاکید کرد که آمریکایی‌ها راهی جز خروج از عراق ندارند.

به گزارش تسنیم، نصر الشمری معاون دبیرکل جنبش النجباء عراق در گفت وگو با شبکه تلویزیونی المیادین تصریح کرد: آمریکا نمی تواند معادلات در عراق را تغییر دهد.

وی افزود: آمریکایی ها گزینه دیگری به جز عقب نشینی از عراق یا باقی ماندن و تحمل خسارت نیروهایشان ندارند.

الشمری گفت: ما عملیات علیه آمریکایی ها را تبریک می گوییم و مقاومت روش های مناسبی برای وادار کردن آنها جهت ترک عراق ابداع می کند.

وی تاکید کرد: نیروهای آمریکایی در عراق، نیروهای اشغالگر هستند و هدف قرار گرفتن آنها توسط مقاومت روز به روز افزایش خواهد یافت.

الشمری گفت: عملیات مقاومت سری است و نیروهای مقاومت تصمیم واحدی برای مقابله با نیروهای آمریکایی دارند.

وی افزود: دولت مرجع اجرایی و نه قانونگذاری است و نه دولت و نه هیچ طرفی نمی تواند مانع مقاومت در هدف قرار دادن آمریکایی ها باشد.

معاون دبیرکل جنبش النجباء عراق گفت: ایران دوست همه نیروهای مقاومت است اما مسئول اصلی مقابله با لجاجت و عنادورزی آمریکا در عراق خود عراقی ها هستند.

وی تصریح کرد: آمریکا کمکی به عراق برای مقابله با گروه تروریستی داعش نکرده است؛ به این بهانه که این امر موضوعی داخلی است و حمله ای خارجی به شمار نمی رود.

الشمری گفت: آمریکایی ها و انگلیسی ها می خواهند نیروهای خود را در مناطقی مستقر کنند که در توهم خود فکر می کنند مقاومت آنها را در آنجا هدف قرار نخواهد داد.

وی خاطرنشان کرد: نیروهای ترکیه به خاک عراق یورش بردند و مواضعی در عراق را گلوله باران کردند اما هیچ گونه اقدامی از طرف آمریکا برای مقابله با آن مشاهده نکردیم.

معاون دبیرکل جنبش النجباء عراق گفت: نخست وزیر یا دولت اختیار آوردن نیروهای خارجی به عراق بویژه بعد از مصوبه پارلمان را ندارند.

وی افزود: امیدواریم که اقدامات الکاظمی و دولت او در راستای مصلحت عراق باشد و تاکید می کنیم که آینده عراق در گرو آزادی است.

الشمری تاکید کرد: آمریکایی ها فقط زبان زور را می فهمند و مقاومت تنها سلاحی است که قادر است تا آنها را از عراق اخراج کند.

وی گفت: مقاومت فضا را برای گفت وگو به منظور اجرای مصوبه پارلمان درخصوص خروج نیروهای آمریکایی باز کرده است.

نظرات بینندگان