arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۲۶۴۹
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۴ - ۲۸ تير ۱۳۹۹

همه آنچه در هنگام خرید رنگ مو باید به آن توجه کنیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

همه آنچه در هنگام خرید رنگ مو باید به آن توجه کنیم

همه ما انسان ها زیبایی و تنوع را دوست داریم و همواره در تلاشیم تا با ایجاد تنوع در خود یا محیط اطرافمان زیبایی آن را افزایش دهیم. از سال های قبل تر، رنگ کردن موها، یکی از راه های ایجاد تنوع در شکل ظاهری فرد بوده که امروزه توسط بسیاری از افراد به خصوص بانوان انجام می شود. رنگ کردن مو به قدری گسترده شده است که به یک تخصص جداگانه در حوزه آرایشگری تبدیل شده و افراد بسیاری به صورت تخصصی در این حوزه فعالیت می کنند. شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که دوست دارید خودتان مرتب رنگ موهایتان را تغییر دهید یا فقط به دلیل پوشاندن سفیدی موها از یک رنگ موی به خصوص استفاده می کنید. در هر صورت، خرید رنگ مو عملی است که به طور مرتب در سبک زندگی شما تکرار می شود. پس به شما پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا در این زمینه به طور کامل با شما صحبت کنیم.

مو، یکی از اصلی ترین فاکتورهای زیبایی چهره

همانگونه که مستحضر هستید، موها نقش بسیار مهمی را در زیبایی یک فرد ایفا می کنند و پس از پوست به عنوان دومین فاکتور زیبایی شناخته می شوند. این مسئله به قدری اهمیت دارد که سالیان سال است کمپانی های مطرح بسیاری دست به تولید انواع موهای مصنوعی یا اصطلاحا کلاه گیس ها زده اند. حفظ سلامت و زیبایی موها به ما کمک می کند تا اعتماد به نفس بیشتری داشته باشیم و زیبایی را در خود بیشتر احساس کنیم. همانند همه اعضای بدن، موها نیز احتیاج به مراقبت و نگهداری دارند تا سالم مانده و زیبایی خود را حفظ کنند. از مهم ترین فاکتورهای مراقبت از مو، انتخاب و خرید شامپو مناسب مو و استفاده درست از آن است. شامپو، به دلیل اینکه بیشتر از هر ماده بهداشتی دیگری مورد استفاده قرار می گیرد و با روش قلیایی کردن محیط مو آن را از آلودگی ها و چربی های اضافه می رهاند؛ باید به دقت انتخاب شده و بهترین و با کیفیت ترین  نوع ممکن باشد.

یکی دیگر از مسائلی که می تواند سلامت و زیبایی موها را تحت الشعاع قرار دهد، رنگ مو است. رنگ موها دارای مقادیر قابل توجهی آمونیاک هستند و به کمک این ماده شیمیایی است که می توانند رنگدانه موها را از بین برده و رنگ مورد نظر را به عمق ذرات آن وارد نمایند. به همین دلیل است که پس از استفاده مکرر از رنگ مو، موهایتان خشک، بد حالت و گره خورده می شود. رنگ مو می تواند آب موجود در سلول های مو را جذب کرده و محیط آن را قلیایی کند. قلیایی شدن محیط می تواند اصلی ترین دلیل بروز خشکی، اگزما و مانند این ها باشد. اما چه باید کرد؟ در سال های اخیر، کمپانی های تولید کننده رنگ مو تحقیقات بسیار گسترده ای انجام داده و اقدام به تولید محصولاتی کرده اند که آسیب بسیار کم تری نسبت به نمونه های قدیمی تر در مو ایجاد خواهد کرد. با انتخاب و خرید این دسته از رنگ موها می توانیم در حفظ سلامتی و شادابی موهایمان تاثیر شگرفی ایجاد نماییم.

انواع رنگ مو کدام است؟

به طور کلی می توان رنگ موها را در سه دسته جای داد: رنگ موهای موقت، نیمه موقت و دائم. بسته به ترکیبات، نوع استفاده و مدت زمانی که رنگ مو روی موها ماندگاری دارد در یکی از این سه دسته جای می گیرد. هر کدام از این سه دسته رنگ مو، مزایا و معایبی دارند که مصرف کننده را در انتخاب یا عدم انتخاب آن ها سوق می دهند. به طور کلی می توان گفت رنگ مو دائمی از رایج ترین رنگ موها هستند که سال های سال است که مورد استفاده قرار می گیرند. رنگ موهای موقت و نیمه موقت در سال های اخیر پر طرفدار شده و بسیاری از رنگ ها حتی انواع فانتزی را شامل می شوند.

  • رنگ مو نیمه موقت و موقت: این دسته از رنگ موها به صورت شامپو، اسپری، ژل، لوسیون مو و ... تولید شده و به فروش می رسند. رنگ موهای موقت به عمق مو نفوذ نمی کنند و تنها به صورت یک لایه روی موها قرار می گیرند. رنگ مو نیمه موقت می تواند به مدت یک یا چند هفته روی مو باقی مانده و پس از چند بار شستشو با شامپو از بین رود اما رنگ موهای موقت تنها با یک بار شامپو کردن از بین خواهند رفت. مهم ترین عیب این دسته از رنگ موها در این است که ممکن است رنگ خود را به لباس و دیگر نواحی منتقل نماید و مهم ترین مزیت آن ها آسیب نرساندن به موها است.
  • رنگ مو دائم: این دسته از رنگ موها در ترکیب آمونیاک با پیروکسید هیدروژن یا همان اکسیدان، فرایند شیمیایی ایجاد می کنند و به این ترتیب می توانند فولیکول های مو را از آن جدا و رنگ مورد نظر را وارد مو کنند. این فرآیند سبب می شود تا به بیانی رنگ به تار مو تزریق شده و برای مدت طولانی تری روی موها باقی بماند. در برخی موارد تا زمانی که موهایتان را کوتاه نکنید این رنگ ها پاک نخواهند شد. مهم ترین مزیت این دسته ماندگاری بالا و عدم نیاز به تکرار رنگ مو در مدت زمان کوتاه و مهم ترین ایراد آن ها، ایجاد آسیب در تار موها است.

رنگ موها همچنین در دسته شیمیایی و طبیعی نیز تقسیم بندی می شوند. به طور مثال حنا یک رنگ موی طبیعی است. رنگ های طبیعی به موها آسیبی وارد نمی کنند و حتی در مواردی منجر به تقویت آن ها نیز خواهند شد، اما رنگ های طبیعی تنوع بسیار کمی دارند و افراد تنها باید در میان محدوده کوچکی رنگ موی خود را انتخاب نمایند.

همه آنچه در هنگام خرید رنگ مو باید به آن توجه کنیم

خرید رنگ مو، مرحله به مرحله

اگر قصد خرید رنگ مو را دارید بهتر است ابتدا به یک سری نکات توجه کنید. چرا که رنگ مو یک تغییر بزرگ است و در صورت استفاده از رنگ موی دائم امکان تغییر آن بسیار سخت تر خواهد بود. پس با حوصله و دقت فراوان اقدام به خرید نمایید.

استایل شخصی خود را بشناسید

مهم نیست چه چیزی مد روز شده است و همه از آن استفاده می کنند. مهم این است که چه چیزی به شما می آید. بهتر است قبل از انتخاب، خودتان را خوب مطالعه کرده و به خوبی بشناسید. اینکه تنالیته پوست شما در چه درجه ای قرار می گیرد. رنگ پوستتان گرم است یا سرد، رنگ چشمتان چطور؟ اخلاق و شخصیت کلی تان چطور؟ به طور معمول از چه استایل پوششی پیروی می کنید؟ چه چیزی را دوست دارید و ... می تواند به شما کمک کند تا بهترین تصمیم را نه تنها در هنگام خرید رنگ مو، که در هر انتخابی اتخاذ کنید. این شناخت کمک می کند تا شما بدانید چه رنگی به شما می آید و چهره شما را دلنشین تر خواهد کرد.

بهترین رنگ مو را انتخاب کنید

به قول انگلیسی ها، هنوز آنقدر پولدار نیستم که جنس ارزان بخرم. منظور این نیست که هرچه گران تر بهتر، هرگز. منظور در این است که محصولات را بشناسید، در مورد آن ها مطالعه کنید و بعد دست به انتخاب بزنید. در هنگام خرید یک رنگ مو، پس از انتخاب رنگ، برندهای معتبر را شناسایی کنید و ترکیبات کلی رنگ مو را مطالعه نمایید. یک محصول را تنها به این دلیل که ارزان تر است خریداری نکنید. رنگ موی بی کیفیت می تواند موهای شما را به طور کامل از بین ببرد و نه تنها باعث زیباتر شدنتان نشود که دردسرهای محافظت از موها را بیشتر نماید. پس با مطالعه دقیق ترکیبات رنگ مو و برند تولید کننده بهترین انتخاب را انجام دهید.

خرید اینترنتی، بهترین راه برای کسب اطلاعات درست

ممکن است فکر کنید زمان کافی برای رفتن به تک تک فروشگاه ها و پرس و جو در زمینه یک رنگ مو را ندارید و اینکه به حرف کدام فروشنده می توان اعتماد کرد، آیا غیر از این هست که هر فروشنده برند موجود خود را تایید می کند؟ راه حل شما تحقیقات اینترنتی و خرید از فروشگاه های اینترنتی بزرگ است. به طور مثال میس و مستر، یک فروشگاه لوازم آرایشی است که به صورت اینترنتی اقدام به فروش تمامی انواع کالاهای آرایشی و بهداشتی می نماید. با مراجعه به بخش مو در سایت این فروشگاه می توانید اطلاعات کاملی در زمینه انواع رنگ مو، ترکیبات، کارایی، مزایا و معایب آن ها کسب نموده و سپس محصول منتخب خودتان را با بهترین قیمت خریداری نمایید.

نظرات بینندگان