arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۲۷۴۰
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۹ - ۲۸ تير ۱۳۹۹

رمدسیویر وارد فهرست دارویی کشور شد

مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو اعلام کرد: با ورود داروی رمدسیویر به فهرست دارویی کشور برای بیماری کووید ۱۹ موافقت شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو اعلام کرد: با ورود داروی رمدسیویر به فهرست دارویی کشور برای بیماری کووید ۱۹ موافقت شد.

سید حیدر محمدی  در نامه‌ای به شرکت‌های داروسازی نوشت: با توجه به شیوع بالای بیماری کووید ۱۹ در کشور و نظر به تایید اثربخشی داروی رمدسیویر در درمان بیماری کرونا توسط آژانس دارویی اروپا (EMEA) و طبق صورتجلسه شماره ۲/۳/۲۰۱۹ مورخ ۲۴ تیر ۱۳۹۹ مبنی بر ورود داروی رمدسیویر به فهرست رسمی دارویی ایران به تایید اعضای کارگروه بررسی و تدوین فهرست رسمی دارویی ایران و نیز پیرو نامه معاونت درمان مبنی بر طرح موضوع داروی رمدسیویر در کمیته علمی کووید ۱۹ وزارت بهداشت و امکان تولید دارو توسط تولیدکنندگان داخلی و با توجه به نیاز مبرم بیماران به این دارو و تجویز این دارو توسط متخصصان عفونی و وجود داروهای مشابه تقلبی در بازار دارویی کشور، بدینوسیله با ورود داروی فوق به فهرست دارویی کشور موافقت می‌شود.

بر اساس این نامه، داروی رمدسیویر ۱۰۰ میلی گرم با شکل INJECTION, POWDER, FOR SOLUTION و همچنین به شکل INJECTION, CONCENTRATE SOLUTION FOR INFUSION به فهرست دارویی کشور وارد شده است.

کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو نیز در حساب توییتر خود در این زمینه نوشت: رمدسیویر وارد فهرست دارویی ایران شد و تولید داخلی آن نیز کلید خورد.

هفته گذشته وزیر بهداشت درباره رمدسیویر گفته بود: این دارو به اندازه کافی در کشور توزیع شده و هفته آینده اولین تولید ملی این دارو عرضه خواهد شد و مشکلی در این زمینه نخواهیم داشت.

نظرات بینندگان