arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۲۷۵۶
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۲۱ - ۲۸ تير ۱۳۹۹

گوترش: نیمی از ثروت جهان متعلق به ۲۶ نفر است

«آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد امروز (شنبه) در مراسمی به مناسبت میلاد نلسون ماندلا از نابرابری در جهان سخن گفت. وی اعلام کرد نیمی از ثروت جهان متعلق به ۲۶ نفر است، در حالی که اکثریت قریب به اتفاق مردم در شرایط نابرابر زندگی می کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام کرد نیمی از ثروت جهان متعلق به ۲۶ نفر است، در حالی که اکثریت قریب به اتفاق مردم در شرایط نابرابر زندگی می کنند.

به گزارش شفقنا، به نقل از آرتی عربی ،«آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد امروز (شنبه) در مراسمی به مناسبت میلاد نلسون ماندلا از نابرابری در جهان سخن گفت.
وی گفت: نابرابر ویژگی خاص زمان شده است و ۷۰ درصد از جمعیت جهان در شرایط نابرابری درآمد و ثروت زندگی می‌کنند .

گوترش افزود: ۲۶ فرد که ثروتمندترین مردم دنیا هستند ثروتی برابر ثروت نیمی از جمعیت جهان دارند.

وی تاکید کرد: برای جلوگیری از این شکاف‌ها و انعقاد قرارداد اجتماعی جدید، باید یک منشور جهانی جدید که تضمین کننده توزیع گسترده‌تر و عادلانه‌تر ثروت، قدرت و فرصت در سطح بین‌المللی باشد تهیه شود.

دبیرکل سازمان ملل در ادامه افزود: الگوی جدید حاکمیت جهانی باید مبتنی بر مشارکت کامل، جامع و مساوی در کار نهادهای بین‌المللی باشد. در غیر این صورت با نابرابری بیشتر و عدم همبستگی مواجه خواهیم شد، همانگونه که امروز در مقابله جهانی با همه‌گیری ویروس کورنا شاهد اختلاف هستیم.

آنتونیو گوترش در پایان ابراز اطمینان کرد که شایسته است کشورهای در حال توسعه در روند تصمیم‌گیری در سطح جهانی بیشتر حضور داشته باشند.

نظرات بینندگان