arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۲۷۶۷
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۲۹ تير ۱۳۹۹

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / حسن روحانی: تخمین زده شده تاکنون ۲۵ میلیون ایرانی به کرونا مبتلا شدند / افزایش ۱۰ میلیونی ارزش سهام عدالت از ابتدای خرداد تاکنون / واریز بیمه بیکاری کرونا برای ۹۰ درصد مشمولان / مشاور سابق احمدی‌نژاد: او 3 سال است التماس می کند تا با رهبری ملاقات کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / حسن روحانی: تخمین زده شده تاکنون ۲۵ میلیون ایرانی به کرونا مبتلا شدند / افزایش ۱۰ میلیونی ارزش سهام عدالت از ابتدای خرداد تاکنون / واریز بیمه بیکاری کرونا برای ۹۰ درصد مشمولان / مشاور سابق احمدی‌نژاد: او 3 سال است التماس می کند تا با رهبری ملاقات کند

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

مشاور سابق احمدی‌نژاد: او 3 سال است التماس می کند تا با رهبری ملاقات کند: عباس امیری‌فر از چهره‌های سابق نزدیک به احمدی‌نژاد که در دولت نهم ریاست شورای فرهنگی و امام جماعت مسجد نهاد ریاست جمهوری را برعهده داشت و در دولت دهم به عنوان مشاور فرهنگی نهاد ریاست جمهوری فعالیت می‌کرد، در اظهاراتی گفت: ۳ سال است احمدی‌نژاد به هر دری می‌زند و التماس می‌کند که با رهبری ملاقات کند اما به وی، وقت ملاقات نمی‌دهند.

افزایش ۱۰ میلیونی ارزش سهام عدالت از ابتدای خرداد تاکنون: آخرین به روز رسانی سامانه سهام عدالت حاکی از آن است که ارزش واقعی سهام با توجه به ارزش اولیه سهام ۴۹۲ هزار تومان، از ابتدای خردادماه سال جاری تا کنون حدود ۱۰ میلیون تومان افزایش یافته است. بر اساس این گزارش، مشمولانی که روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده اند می توانند با مراجعه به بانک یا کارگزاری نسبت به فروش ۳۰ درصد سهام خود اقدام کنند. همچنین طبق وعده رئیس جمهور، ۳۰ درصد دیگر سهام عدالت هم برای عید غدیر و پس از آن ۳۰ درصد دیگر هم برای ۲۲ بهمن آزاد می‌شود.

مرکز آمار: ۲ میلیون نفر در فصل بهار، از بازار کار خارج شدند: رئیس مرکز آمار ایران با اشاره به وضعیت نرخ بیکاری بهار سال 99 گفت: 2 میلیون نفر از بازار کار خارج شدند و 1.5 میلیون نفر از شاغلان کم شده است.

حسن روحانی: تخمین زده شده تاکنون ۲۵ میلیون ایرانی به کرونا مبتلا شدند: حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه شرایط ما شرایطی است که ایمنی جمعی و واکسن برای این ویروس وجود ندارد، گفت: باید دست به دست هم دهیم و زنجیره انتقال را قطع کنیم تا روند فعالیت های اجتماعی و اقتصادی مردم ادامه یابد. در گزارشی که از وزارت بهداشت به دستم رسیده این آمده است که تخمین زده می‌شود در ۱۵۰ روز اخیر  ۲۵ میلیون ایرانی به این ویروس مبتلا شده‌اند و بیش از ۲۰۰ هزار نفر در بیمارستانها بستری بودند و حدود ۱۴ هزار نفر جان خود را از دست داده اند و ۳۰ تا ۳۵ میلیون نفر دیگر در معرض ابتلا خواهند بود.

وام ودیعه اجاره مسکن چقدر است؟: درحالی رئیس جمهور دیروز دستور پرداخت وام ودیعه مسکن به مستأجران را از مرداد صادر کرده که گمانه زنی های متعددی درباره مبلغ این وام و نرخ سود آن مطرح شده است. گفته می شود وزارت راه و شهرسازی پیشنهاد پرداخت وام ودیعه 30 تا 40 میلیون تومانی را به بانک مرکزی ارائه کرده است. فارغ از اثر گذاری کم این مبلغ، سود این تسهیلات که مستأجر باید آنرا پرداخت کند می تواند به چالشی برای برنامه وزارت راه و شهرسازی تبدیل شود. بر اساس شنیده ها سود این وام احتمالا 18 درصد است، البته چنانچه این وام از محل مبلغ در نظر گرفته شده برای کسب و کارهای آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا تامین شود سود آن 12 درصد محاسبه خواهد شد.

معاون وزیر بهداشت: ابتلای مجدد به کرونا در هیچ جای دنیا هنوز ثابت نشده: معاون تحقیقات و فناری وزارت بهداشت در پاسخ به این سوال که آیا مواردی از ابتلای مجدد به کرونا در ایران داشته ایم، تصریح کرد: خیر؛ در هیچ جای دنیا نیز هنوز ثابت نشده است که ابتلای مجدد به کرونا رخ بدهد؛ در مورد اکثر افرادی که گفته می‌شد که دچار ابتلای مجدد به این بیماری شده اند پس از بررسی مشخص شد که طول بیماری آن‌ها افزایش یافته است و در واقع یک کرونای طول کشیده است و در برخی موارد استثنائی حتی بیماری تا ۶۰ روز به طول انجامیده است.

جزئیات طرح جدید مجلس برای خروج ایران از پروتکل الحاقی: حجت‌الاسلام سیدمحمود نبویان، نماینده مردم تهران در مجلس جزئیاتی از طرح جدید پارلمان برای خروج داوطلبانه ایران از پروتکل الحاقی را تشریح کرد. نبویان گفت: ما در این طرح گفته‌ایم که دولت ملزم است از اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را متوقف کند و نظارت‌ها را صرفا تحت پادمان بپذیرد و اجرایی کند.

واریز بیمه بیکاری کرونا برای ۹۰ درصد مشمولان: معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد افراد ثبت نام شده مقرری بیمه بیکاری ایام کرونا را دریافت کرده اند گفت: افرادی که هنوز این مقرری را دریافت نکرده اند می توانند با شماره ۱۴۲۰ تماس بگیرند. اگر اطلاعات کامل باشد مشکل ظرف ۴۸ ساعت رفع می شود.

ابتلای ۲۱۶۶ نفر دیگر به کرونا: دکتر سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۲۸ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۱۶۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که  یک هزار و ۲۹۳ نفر از آنها بستری شدند. وی ادامه داد: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۷۱ هزار و ۶۰۶ نفر رسید. سخنگوی وزارت بهداشت همچنین گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۸۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳ هزار و ۹۷۹ نفر رسید. لاری ضمن تاکید بر لزوم رعایت بهداشت فردی و اجتماعی، استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی، گفت: استان های آذربایجان شرقی، ایلام، بوشهر، خراسان رضوی، خوزستان، زنجان، گلستان، مازندران، کرمان و فارس در وضعیت قرمز قرار دارند.

درخواست آشنا برای نظارت بر ادعای نماینده‌ای که مدعی واگذاری جزیره کیش به چین شده: «حسام الدین آشنا» رییس مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری در واکنش به ادعای یک نماینده مجلس درباره واگذاری جزیره کیش به چین، نوشت: هیات نظارت بر رفتار نمایندگان میزان صحت ادعا و تبعات ادعای بدون استناد یک عضو مجلس شورای اسلامی را مورد رسیدگی قرار دهد.

جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی به پاریس منتقل شد: معاون حقوقی وزارت امور خارجه گفت: جعبه سیاه دیروز توسط مسئولین سازمان هواپیمایی کشوری و یک نفر از قضات به پاریس منتقل شد و روز دوشنبه عملیات خوانش آن شروع خواهد شد.

نظرات بینندگان