arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۲۷۶۸
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۲۳ - ۲۸ تير ۱۳۹۹

پرسپولیس یک- فولاد صفر/ سرانجام لیورپول در انتظار قرمزهای تهران

تیم فوتبال پرسپولیس موفق شد در ورزشگاه آزادی فولاد خوزستان را شکست دهد تا به یک قدمی کسب جام قهرمانی برسد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تیم فوتبال پرسپولیس موفق شد در ورزشگاه آزادی فولاد خوزستان را شکست دهد تا به یک قدمی کسب جام قهرمانی برسد.

به گزارش ایسنا، تیم های فوتبال پرسپولیس و فولاد از هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال ایران امروز(شنبه) از ساعت ۲۱ و در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند. این مسابقه در نهایت با نتیجه یک بر صفر به پایان رسید. تک گل مسابقه را سیامک نعمتی در دقیقه ۶۸ برای پرسپولیس به ثمر رساند.

پرسپولیس با این نتیجه ۵۹ امتیازی شد و اختلافش را با تیم دوم یعنی تراکتور به ۱۵ امتیاز رساند. البته فولاد دو بازی عقب افتاده دارد و می تواند با پیروزی در این دو دیدار سرنوشت قهرمانی را به هفته های پایانی بکشاند. اما اگر فولاد و تراکتور در بازی بعدی شان امتیاز از دست بدهند پرسپولیسی ها می توانند همانند لیورپول این فصل، قهرمانی را از خانه هایشان جشن بگیرند. فولاد در حال حاضر با ۳۹ امتیاز در رده ششم قرار دارد.

گزارش نیمه نخست

۲۰ دقیقه ابتدایی این مسابقه در نبردهای تن به تن و پاس های اشتباه و بازی فشرده دو تیم در میانه میدان خلاصه شد. در این مدت فولادی ها بیشتر از میزبان صاحب توپ بودند اما نه آن ها و نه پرسپولیس موقعیت خطرناکی روی دروازه حریف شان ایجاد نکردند.

در دقایق اولیه بازی سانتر بازیکن فولاد به کمال کامیابی نیا برخورد کرد و توپ از کنار دروازه پرسپولیس به بیرون رفت. در این صحنه فولادی ها اعتقاد داشتند توپ در محوطه جریمه به دست کامیابی نیا خورده و به تصمیم داور مبنی بر اعلام ضربه کرنر اعتراض کردند. داور هم تصمیمش را عوض کرد و یک ضربه آزاد خارج از محوطه جرمیه به نفع فولاد اعلام کرد.

در ادامه پرسپولیسی ها سعی کردند خودشان را به دروازه حریف نزدیک کنند. آن ها نسبت به ابتدای بازی بیشتر صاحب توپ شدند اما در خلق موقعیت ناتوان بودند.
در این بین فولادی ها هم سعی می کردند با استفاده از بازیکنان سرعتی شان خیلی زود از حالت دفاع به حمله برسند. در یکی از این صحنه ها فولاد صاحب یک ضربه آزاد شد و ضربه عباس بوعذار با اختلاف کمی از بالای دروازه پرسپولیس به بیرون رفت. در دقیقه ۴۰ مسابقه هم سانتر شجاع خلیل زاده به محوطه جریمه فولاد ارسال شد اما قبل از اینکه نوراللهی بتواند ضربه ای به توپ وارد کند، احسان مرادیان آن را با مشت دور کرد و در ادامه برخوردی هم با نورالهی داشت.

در این نیمه هر دو تیم بیشتر سعی کردند تا از سمت راست دفاعی حریف نفوذ کنند اما ناموفق بودند. در دقایق اضافه بازی فولاد صاحب دو موقعیت خطرناک شد که یکی از آن ها را رادوشوویچ دفع کرد و دومین موقعیت هم با فاصله کم از کنار دروازه پرسپولیس به بیرون رفت. هم چنین در لحضات پایانی این نیمه شوت احمد نوراللهی که پس از برخورد به مدافع فولاد کمانه کرده بود توسط دروازه بان فولاد دفع شد تا نیمه اول بدون گل به پایان برسد.

گزارش نیمه دوم

پرسپولیس این نیمه را هجومی تر آغاز کرد و در همان شروع کار صاحب یک ضربه آزاد شد اما شوت احمد نوراللهی از بالای دروازه فولاد به بیرون رفت.
در دقیقه ۵۵ مسابقه اولین موقعیت جدی نیمه دوم را پرسپولیسی ها روی پاس در عمق نوراللهی برای علیپور ایجاد کردند اما ضربه زمینی مهاجم پرسپولیس توسط مرادیان مهار شد. در همین صحنه بود که مهدی ترابی هم دچار مصدومیت شد و جایش را به وحید امیری داد. چند دقیقه بعد باز هم علی علیپور این بار روی پاسکاری همبازیانش، پشت محوطه جریمه صاحب توپ شد اما ضربه نسبتا آرامش را باز هم مرادیان مهار کرد.

در ادامه پرسپولیسی ها با تعداد نفرات بالا به سمت دروازه حریف حمله کردند و موقعیت های نصفه و نیمه ای هم به وجود آوردند اما صاحب گل نشدند.

سرانجام در یکی از همین حمله ها بود که سیامک نعمتی در محوطه جریمه فولاد صاحب توپ شد و بعد از جا گذاشتن یک بازیکن شوتش به مدافع حریف خورد و وارد دروازه فولاد شد.

بعد از گل فولادی ها که انگیزه زیادی برای کسب امتیاز و جا نماندن از کورس کسب سهمیه داشتند، حملاتشان را بیشتر کردند اما نتوانستند موقعیت جدی روی دروازه پرسپولیس ایجاد کنند. همچنین پرسپولیسی ها با ضد حملات خود باز هم به دنبال گل بودند. در دقیقه ۸۵ مسابقه شوت از راه دور نوراللهی با اختلاف بسیار کم از کنار دروازه فولاد به بیرون رفت. یک دقیقه بعد این بار وحید امیری بود که در محوطه جریمه فولاد صاحب یک موقعیت خوب شد اما ضربه اش با دخالت مدافعان فولاد به کرنر رفت. سه دقیقه انده به پایان مسابقه پرسپولیس باز هم صاحب یک موقعیت خطرناک شد اما سانتر نوراللهی بعد از برخورد به مهدی عبدی با واکنش مرادیان وارد دروازه نشد.

ترکیب پرسپولیس: وژیدار رادوشویچ، سیدجلال حسینی، شجاع خلیل زاده، محمدحسین کنعانی، مهدی شیری، کمال کامیابی‌نیا، احمد نوراللهی، سیامک نعمتی، بشار رسن (روستانی از دقیقه ۹۵)، مهدی ترابی (وحید امیری از دقیقه ۶۰) و علی علیپور(مهدی عبدی از دقیقه ۸۲) .

ترکیب فولاد: احسان مرادیان، موسی کولیبالی، محمد قاسمی نژاد، احمد عبدالله زاده، محمد آبشک(سینا زامهران از دقیقه ۸۷) ، وحید نامداری(لوسیانو پریرا از دقیقه ۴۶)، عارف آقاسی، وحید حیدریه، عباس بوعذار(صابر حردانی از دقیقه ۴۶)، فرشاد احمدزاده، صالح حردانی(فرزاد جعفری از دقیقه ۴۶).

نظرات بینندگان