arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۲۷۹۹
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۰۹ - ۲۹ تير ۱۳۹۹

لایو خبر - ۲۹ تیر ۹۹

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

انتقاد روزنامه اسرائیلی جروسالم پست: با وجود توافق چین و ایران، چرا اسرائیل هنوز با پکن همکاری می‌کند؟
۱۳۹۹/۰۴/۲۹ - ۲۳:۴۴

موضوع تامین منافع آمریکا به خاطر جنگ تجاری‌اش با پکن نیست بلکه اکنون بحث بر سر امنیت ملی اسرائیل است. به عبارت دیگر، اسرائیل در حالی مشغول همکاری با چین است که می‌داند این کشور در حال امضای توافقی با دشمن شماره یک‌اش یعنی جمهوری اسلامی ایران است. اسرائیل از یک طرف دست به عملیات‌هایی پنهان علیه ایران می‌زند و از سوی دیگر میلیاردها دلار در اختیار پکن قرار می‌دهد تا این کشور این پول‌ها را در ایران هزینه کند.

رییس بانک مرکزی: با اقدامات در دست اجرا به تدریج و در روز‌های آینده بازار ارز به آرامش خواهد رسید/ این تصور که بانک مرکزی برای تأمین کسری، نرخ ارز را بالا می‌برد، بی اساس است/ به واردکنندگان توصیه می‌کنم که چند روزی را تحمل کرده و از چند روز آینده، نیاز خود را از سامانه نیما تأمین نمایند
۱۳۹۹/۰۴/۲۹ - ۲۲:۳۵

رییس بانک مرکزی در صفحه شخصی خود نوشت: این روزها بنا به دلایلی که مشخص است، و قبلاً نیز اعلام کرده بودم،بازار ارز دچار نوسان شده است. با اقدامات در دست اجرا به تدریج و در روزهای آینده بازار ارز به آرامش خواهدرسید. این تصور که بانک مرکزی و دولت برای کنترل بازار ارز اقدامی نمی کنند،یا اینکه تصور میشودبرای تأمین کسری و یادلایل دیگر،نرخ ارز را بالا میبرند، بی اساس و یک برداشت و تصور کاملاً اشتباه است.

جزئیات تازه از پرونده موسوی مجد جاسوس سیا
۱۳۹۹/۰۴/۲۹ - ۲۰:۳۳

براساس تازه ترین اطلاعات به دست آمده محمود موسوی مجد جاسوس متصل به دو شبکه سیا و موساد، در قبال دریافت پول اقدام به جاسوسی می کرده است. بر‌خلاف آنچه در برخی رسانه‌ها گمانه‌زنی می‌شد، وی نظامی یا پاسدار نبوده است و همچنین جزو نیروهای بسیجی که به‌صورت داوطلب عازم سوریه می‌شدند هم نیست بلکه خانواده او پیش از انقلاب از ایران خارج شده‌اند و موسوی مجد بزرگ‌شده کشور سوریه است

ورود کمیسیون اصل ۹۰ به موضوع برگزاری کنکور و آزمون‌ها/ شکایات مردمی به کمیته مربوطه ارجاع شد
۱۳۹۹/۰۴/۲۹ - ۱۹:۵۰

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با توجه به گزارش‌ها و شکایات واصله در خصوص برگزاری کنکور و آزمون‌ها، کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی به این موضوع ورود کرده است. وی افزود: قطعاً برای مجلس شورای اسلامی جان و سلامت داوطلبان اولویت خواهد بود

ضرب الاجل ۲۴ ساعته سازمان حمایت به اپراتورهای تلفن همراه
۱۳۹۹/۰۴/۲۹ - ۱۸:۳۷

رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان طی نامه‌ای به مدیران عامل شرکت های ارتباطات سیار و خدمات ارتباطی ایرانسل از آنان خواست تا ظرف ۲۴ ساعت، نحوه فروش به لحاظ شکلی و قیمت بسته های اینترت را مطابق روال قبل از تاریخ ۱۳ تیرماه اجرا کنند.

حقوق بازنشستگان کشوری تا عصر امروز واریز می‌شود
۱۳۹۹/۰۴/۲۹ - ۱۷:۲۴

معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق بازنشستگی کشوری از واریز حقوق بازنشستگان و وظیفه بگیران این صندوق تا عصر امروز (یکشنبه 29 تیرماه) خبر داد.

ترکيه مجوز پروازهای ايرانی به اين کشور را لغو کرد
۱۳۹۹/۰۴/۲۹ - ۱۶:۲۲

شرکت‌های هواپیمایی داخلی از ابطال مجوز پروازهای تهران - استانبول - تهران خبر دادند و اعلام کردند: با تصمیم ترکیه مرز هوایی ایران و ترکیه مجددا بسته شد.

وکلای پرونده ۳ اعدامی حوادث آبان: توقف اجرای حکم و اعاده دادرسی در دیوان عالی کشور
۱۳۹۹/۰۴/۲۹ - ۱۵:۲۷

۴ وکلای محکومان این پرونده در متنی نوشتند: با توجه به اظهارات سخنگوی قوه قضائیه در خصوص احتمال پذیرش درخواست اعاده دادرسی در این پرونده، امید به نقض رأی بدوی داریم و بر همین اساس درخواست اعمال ماده ۴۷۴ را تقدیم رئیس دیوان عالی کشور کردیم.

آخرین آمار کرونا در ایران، ۲۹ تیر ۹۹: جان باختن ۲۰۹ نفر دیگر طی ۲۴ ساعت گذشته / مجموع فوتی‌ها به ۱۴۱۸۸ نفر رسید / تعداد کل مبتلایان به ۲۷۳۶۵۶ نفر افزایش یافت
۱۳۹۹/۰۴/۲۹ - ۱۴:۲۲

دکتر لاری سخنگوی وزارت بهداشت: از دیروز تا امروز ۲۹ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۱۸۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۳۲۴ نفر از آنها بستری شدند.

ظریف: روابط ایران و عراق هیچگاه به هیچ شکلی از بین نرفته / برای ما مهم است که حاکمیت ملی همسایه مان، مورد تعدی و تعرض قرار نگیرد
۱۳۹۹/۰۴/۲۹ - ۱۳:۲۵

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که امروز در ر‌أس هیأتی به بغداد سفر کرده پس از دیدار و گفت‌وگو با فؤاد حسین همتای عراقی در نشست خبری مشترک گفت: روابط ایران و عراق هیچگاه به هیچ شکلی از بین نرفته است.

بازگشت به کوپن / یک فوریت طرح تامین کالاهای اساسی تصویب شد
۱۳۹۹/۰۴/۲۹ - ۱۲:۳۸

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس تقاضای عده‌ای از نمایندگان برای بررسی طرح تامین کالا‌های اساسی به صورت یک فوریت را بررسی کرده و در نهایت با آن موافقت کردند.

انتقاد روحانی از شعارهای تخیلی و نگاه رویایی غیرواقعی
۱۳۹۹/۰۴/۲۹ - ۱۲:۲۶

رئیس جمهور با اشاره به شرایط سخت ناشی از جنگ اقتصادی، تحریم‌ها و فشارهای حداکثری آمریکا و نیز محدودیت‌های غیر قابل اجتناب شیوع کرونا در کشور، تصریح کرد: دولت مطمئنا با نگرشی واقع‌بینانه به شرایط سخت کنونی و در عین حال با اتکا به توانمندی‌های داخلی و راه‌حل‌های عملیاتی و عینی به دور از شعارهای تخیلی، برای حل مشکلات کشور تلاش می‌کند.

روحانی افزود: تعیین راه‌حل‌ها نباید برگرفته از نگاه رویایی و فارغ از حقایق اقتصادی کشور و یا نگرش‌های ناامید کننده و بدبینانه نسبت به توانایی‌ها و ظرفیت‌های کشور باشد.

قرار ما با چینی‌ها در جاسک است نه کیش
۱۳۹۹/۰۴/۲۹ - ۱۲:۲۵

مجیدرضا حریری رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین درباره شایعه واگذاری کیش به چین در سند همکاری 25 ساله گفت: قرار ما با چینی‌ها در کیش نیست. چون اصلاً در کیش چه کاری می‌شود کرد؟ قرار ما با چینی‌ها در جاسک است، اصلاً پایه آن سواحل مُکران است.

دفن ۷۱۶۷ نفر از مبتلایان به کرونا در بهشت زهرا
۱۳۹۹/۰۴/۲۹ - ۱۲:۲۲

ناهید خداکرمی رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران گفت: تا کنون ۷۱۶۷ نفر از متوفیان کرونا در بهشت‌زهرا (س)‌دفن شده‌اند. او از بستری شدن ۱۴ هزار بیمار مبتلا به کرونا در تهران، در یک ماه اخیر خبر داد و افزود: از ۱۴ فروردین تاکنون ۱۴.۹ درصد از بستری شدگان فوت کرده‌اند.

خداکرمی با اشاره به بدتر شدن وضعیت کرونا در تهران گفت: اواسط اردیبهشت روزی ۹ مرگ در تهران داشتیم، ولی روز گذشته ۱۰۱ مورد مرگ ثبت شد. او با بیان اینکه ۶۷ درصد مبتلایان سابقه شرکت در اجتماعات را داشته‌اند، توضیح داد:  در مناطق ۴، ۸ و ۱۳ بیشترین و در مناطق ۹، ۲۸، ۲۱ و ۲۲ کم‌ترین میزان ابتلا به کرونا را داشته‌ایم.

ایران، ظرف یک هفته، هند را از دو قرارداد مهم کنار گذاشت
۱۳۹۹/۰۴/۲۹ - ۱۲:۲۰

پس از شایعات زیاد، سرانجام خبری مبنی بر کنار گذاشته شدن هند از قرارداد توسعه میدان گازی فرزاد بی منتشر شد.

پیش از این، انتشار خبر کنار گذاشتن هند از پروژه ریلی چابهار در یک نشریه هندی نیز، سر و صدای زیادی در رسانه‌ها به پا کرده بود. بنا به گزارش‌ نشریه هندو، چاپ هند بازتاب یافته، ایران، هند را از پروژه توسعه ریلی بندر چابهار به زاهدان کنار گذاشته است.

وریا غفوری: به گمانم در هواپیما کرونا گرفتم
۱۳۹۹/۰۴/۲۹ - ۱۲:۱۹

کاپیتان استقلال گفت: شرایط سختی را گذراندم و خیلی فکر می‌کردم کجا و چگونه ویروس گرفته‌ام. به نظرم در هواپیمایی که با آن برای بازی با فولاد به اهواز می‌رفتیم این اتفاق رخ داد.

شرکت واگن سازی تهران تعطیل شد
۱۳۹۹/۰۴/۲۹ - ۱۲:۱۸

رئیس شورای شهر تهران ضمن اعلام خبر تعطیلی شرکت واگن سازی مترو تهران اعلام کرد: روز گذشته و با تحویل آخرین قطار‌های در دست ساخت شرکت واگن سازی تهران، این کارخانه مهم داخلی بدلیل اجرایی نشدن قرارداد ساخت ۶۵۰ واگن که مدتهاست در چرخه بورکراسی سیستم بانکی و دولتی مانده است، تعطیل شد و بسیار زشت است که کارخانه‌ای با ۵۰۰ نفر نیرو در سال جهش تولید در شهرداری تهران بخوابد.

سقف تسهیلات ودیعه مسکن ۱۰۰ میلیون تومان تعیین شد
۱۳۹۹/۰۴/۲۹ - ۱۲:۱۸

نایب رئیس مجلس گفت: سقف تسهیلات ودیعه مسکن ۱۰۰ میلیون تومان است و برای استفاده از این تسهیلات حداکثر متراژ واحد مسکونی در تهران ۷۵ متر و در شهر‌های دیگر ۹۰ متر مربع در نظر گرفته شده است.

نمایشگاه کتاب تهران امسال برگزار نمی شود
۱۳۹۹/۰۴/۲۹ - ۱۲:۱۷

سخنگوی شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از مصوبه این‌ شورا مبنی بر لغو برگزاری نمایشگاه در سال جاری خبر داد.

بوستان های تهران تعطیل نیست
۱۳۹۹/۰۴/۲۹ - ۱۲:۱۷

مدیر عامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران گفت: تا به امروز ابلاغیه‌ای از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا با موضوع تعطیلی بوستان‌ها با توجه به شیوع کرونا نداشتیم.

توضیح وزارت بهداشت درباره آمار روحانی درباره ابتلای ۲۵ میلیون ایرانی به کرونا
۱۳۹۹/۰۴/۲۹ - ۱۲:۱۷

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه مبنای آمار ۲۵ میلیونی ابتلای ایرانیان به کرونا بر اساس تستهای سرولوژی بوده است، گفت: مبنای تشخیص قطعی کرونا در کشور فقط انجام تست‌های PCR است.

سلطانی‌فر: دولت هیچ سهمی را از پرسپولیس و استقلال نگه نمی‌دارد
۱۳۹۹/۰۴/۲۹ - ۱۲:۱۶

وزیر ورزش و جوانان گفت: ورود استقلال و پرسپولیس به بورس، رونق آنها را افزایش خواهد داد.

مسعود سلطانی فر گفت: در پرسپولیس و استقلال آینده دولت هیچ سهمی را از دو باشگاه را برای خود نگه نمی دارد و تماما در فرایند واگذاری در اختیار مردم، هواداران و پیشکسوتان قرار می گیرد.

ضرر ۷۰۹ هزار تومانی دارندگان سهام عدالت در یک روز
۱۳۹۹/۰۴/۲۹ - ۱۲:۱۳

ارزش سهام عدالت در نخستین روز معاملات هفته جاری کاهش یافت و ۷۰۹ هزار تومان ضرر عاید سهامداران عدالت ۵۳۲ هزار تومانی شد. کسانی که ارزش اولیه سهام عدالت آن‌ها ۵۳۲ هزار تومان است در پایان معاملات روز شنبه ۲۸ تیر ارزش سهام عدالتشان به ۱۸ میلیون و ۴۷۴ هزار و ۹۴۴ تومان رسیده است.

آنچه گذشت
۱۳۹۹/۰۴/۲۹ - ۰۹:۴۰

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان