arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۲۸۴۵
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۲ - ۲۹ تير ۱۳۹۹

تمرین نظامی گسترده ارتش روسیه در نزدیکی اوکراین

روسیه در تصویر دراماتیکی از تشدید تنش‌های بین‌المللی، ۱۵۰ هزار سرباز و بیش از ۱۰۰ کشتی جنگی را در وضعیت آماده‌باش و تحت دستور مستقیم رئیس جمهور ولادیمیر پوتین قرار داده و در یک تمرین نظامی شرکت داده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تمرین نظامی گسترده ارتش روسیه در نزدیکی اوکراینروسیه در تصویر دراماتیکی از تشدید تنش‌های بین‌المللی، ۱۵۰ هزار سرباز و بیش از ۱۰۰ کشتی جنگی را در وضعیت آماده‌باش و تحت دستور مستقیم رئیس جمهور ولادیمیر پوتین قرار داده و در یک تمرین نظامی شرکت داده است.

به گزارش ایسنا به نقل از اکسپرس، این اقدام به طور رسمی تأمین امنیت نظامی علیه تهدیدهای تروریستی در جنوب غربی روسیه را هدف قرار داده- اما مجاورت سربازان به اوکراین، موضوعی نیست که در غرب نادیده گرفته شود. ژنرال سرگئی شویگو، وزیر دفاع ارتش روسیه دیروز اعلام کرد این سربازان در حال شرکت در یک بررسی آمادگی رزمی فوری هستند.

مجموع ۱۰۶ کشتی جنگی، بیش از ۲۶ هزار سیستم‌های تسلیحاتی و ۴۱۴ هواپیما از نواحی ارتش جنوب و غرب روسیه، نیروهای "ایربورن" و پیاده نظام دریایی ناوگان شمالی و اقیانوس آرام در حال شرکت در این تمرینات نظامی هستند.

شویگو در این باره گفت: در این بررسی، انجام ۵۶ تمرین تاکنیکی با حضور نیروها، قید شده است.

وی افزود: مجموع ۳۵ زمین آموزشی و کمپ و ۱۷ محدوده دریایی در دریای سیاه و خزر، درگیر خواهند بود. در مجموع، ۱۴۵ هزار و ۷۵۵ پرسنل، ۲۶ هزار و ۸۲۰ جنگ‌افزار و سخت‌افزار جنگی، ۴۱۴ هواپیما و ۱۰۶ کشتی جنگی و کشتی پشتیبان گرد هم آمده‌اند.

شویگو افزود: نتایج اقدامات آموزشی انجام شده باید در ارزیابی سطح آمادگی واحدهای بزرگ ارتش و تشکیلاتی که قرار است در تمرین استراتژیک "کاوکاز-۲۰۲۰" که برای ماه سپتامبر برنامه‌ریزی شده شرکت کنند، به حساب آورده شوند.

وزیر دفاع ارتش روسیه یادآور شد: این تمرینات به دستور شخص پوتین انجام می‌شود.

نظرات بینندگان