arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۲۸۵۵
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۲ - ۲۹ تير ۱۳۹۹

المپیک زمستانی پکن لغو نخواهد شد

کمیته برگزاری بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن به صحبت‌های یک عضو کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) در خصوص لغو این بازی‌ها واکنش نشان داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کمیته برگزاری بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن به صحبت‌های یک عضو کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) در خصوص لغو این بازی‌ها واکنش نشان داد.

به گزارش ایرنا، «ریچارد دیک پوند» عضو کمیته بین‌المللی المپیک چند روز پیش در گفت وگو با رویترز اعلام کرده بود اگر بازی‌های المپیک توکیو سال آینده برگزار نشود، به احتمال زیاد بازی های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ هم قربانی بیماری کرونا خواهد شد.

کمیته برگزاری المپیک زمستانی ٢۰٢٢ در واکنش به این موضوع در بیانیه‌ای اعلام کرد که با وجود شیوع ویروس کرونا که همچنان در جهان وجود دارد، IOC روی هر دو المپیک طبق برنامه کار می‌کند. در ادامه این بیانیه آمده است تا جایی که ما می‌دانیم موضع IOC بسیار شفاف و بدون تغییر است. آنها کاملا متعهد به برگزاری موفقیت‌آمیز بازی‌ها هستند.

کمیته برگزاری بازی‌های ٢۰٢٢ در ادامه این بیانیه تاکید کرد که اقدامات پیشگیرانه و کنترل جدی علیه کووید ۱٩ را اجرا می‌کند، در حالی که برای آماده‌سازی بازی‌های المپیک زمستانی به صورت منظم پیش می‌رود. چین منبع شیوع ویروس کرونا پیش از گسترش جهانی آن بود. شیوع این ویروس باعث شد تا چند روز پیش دولت چین تمامی رویدادهای بین‌المللی را تعطیل کند. به دنبال این اتفاق بازی‌های ساحلی سانیا نیز به زمان دیگری موکول شد.

مقامات چینی اعلام کردند تمامی ورزشگاه‌های محل برگزاری بازی‌ها طبق برنامه تا پایان امسال(۲۰۲۰) تکمیل خواهند شد.

نظرات بینندگان