arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۳۰۱۵
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۰۹ - ۳۰ تير ۱۳۹۹

لایو خبر - ۳۰ تیر ۹۹

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پارلمان مصر به السیسی اجازه حضور نظامی در لیبی را داد
۱۳۹۹/۰۴/۳۰ - ۲۳:۲۹

اعضای پارلمان مصر عصر دوشنبه در جلسه‌ای به اتفاق آرا به رئیس جمهوری این کشور اجازه حضور نیروهای نظامی مصر را در لیبی دادند. پارلمان مصر با استقرار نیروهای مسلح مصر در قالب مأموریت‌های رزمی در خارج کشور موافقت کرده است.

محققان دانشگاه آکسفورد به واکسن ایمن برای مقابله با کرونا دست یافتند
۱۳۹۹/۰۴/۳۰ - ۲۱:۳۶

واکسنی که دانشگاه آکسفورد برای درمان ویروس کرونا ساخته بی‌خطر است و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. آزمایش این واکسن بر روی بیش از یک هزار نفر نشان می دهد که با تزریق آن در بدن آنتی بادی‌ و گلبول‌ سفید تولید می‌شود که با ویروس کرونا مبارزه می‌کنند.

کرونا؛ کارآزمایی اولیه با اینترفرون بتا «بسیار نویدبخش» بوده است
۱۳۹۹/۰۴/۳۰ - ۱۸:۱۱

یک شرکت بیوتکنولوژی در بریتانیا برای درمان کرونا از پروتئینی به نام "اینترفرون بتا" استفاده کرده است، پروتئینی که بدن برای مبارزه با عفونت‌های ویروسی تولید می‌کند. نتایج اولیه یک کارآزمایی بالینی نشان می‌دهد با یک روش درمانی جدید می‌توان تعداد مبتلایان به کرونا را که به مراقبت‌های ویژه نیاز پیدا می‌کنند، کاهش چشمگیری داد.

اسامی کاندیدای ریاست دیوان محاسبات مشخص شدند
۱۳۹۹/۰۴/۳۰ - ۱۶:۱۵

محسن زنگنه نماینده استان خراسان رضوی در مجلس خبر داد: آقایان بذرپاش، عادل آذر ، صادقی و فروزنده منتخب کمیته دیوان محاسبات جهت کاندیداتوری ریاست دیوان محاسبات شدند

کاهش ۳۲۰۰ تومانی قیمت دلار در یک روز / ادامه ریزش قیمت‌ها در بازار ارز / فروشنده ها زیاد شدند
۱۳۹۹/۰۴/۳۰ - ۱۵:۱۴

همزمان با نزدیک شدن به پایان مهلت صادرکنندگان برای بازگشت ارزصادراتی و کاهش تقاضا در بازار، قیمت ارز در بازار کاهشی شده تا جایی که قیمت دلار نسبت به دیروز بیش از ۳ هزار تومان کاهش یافته است.

جزئیات جدید از پرونده موسوی مجد ارائه اطلاعات امنیتی و ساختاری طرح تحول سوریه با پی نوشت سردار سلیمانی، به سیا و موساد / ارائه مشخصات محافظ بشاراسد به سیا / افشای اطلاعات سفر وزیر دفاع به سوریه برای موساد / دریافت ۲۸۰ هزار دلار از سرویس اطلاعاتی آمریکا، از ژوئن ۲۰۱۳ لغایت اکتبر ۲۰۱۷
۱۳۹۹/۰۴/۳۰ - ۱۴:۵۴

موسوی مجد، جاسوس سیا و موساد که صبح امروز اعدام شد اطلاعاتی اعم از مشخصات محافظ بشاراسد، طرح تحول ساختار ارگان‌های امنیتی واطلاعاتی سوریه با پی نوشت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را در اختیار سیا و موساد قرار داده بود.

آخرین آمار کرونا در ایران، ۳۰ تیر ۹۹: جان باختن ۲۱۷ نفر دیگر طی ۲۴ ساعت گذشته / مجموع فوتی‌ها به ۱۴۴۰۵ نفر رسید / با ثبت ۲۴۱۴ مورد جدید ابتلا، تعداد مبتلایان به ۲۷۶۲۰۲ نفر افزایش یافت
۱۳۹۹/۰۴/۳۰ - ۱۳:۴۵

دکتر لاری سخنگوی وزارت بهداشت: از دیروز تا امروز ۳۰ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۴۱۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۶۴۱ نفر از آنها بستری شدند.

معاون وزیر بهداشت: ۲۵ میلیون ایرانی طبق تخمین‌ها نسبت به کرونا ایمن شده‌اند / ۵۰ درصد افرادی که با این بیماری تماس داشتند، هیچ علامتی ندارند
۱۳۹۹/۰۴/۳۰ - ۱۲:۴۴

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: بر اساس برآورد و تخمین حاصل از یک مطالعه، حدود ۲۵ میلیون ایرانی با ویروس کرونا تماس داشته و ایمنی در حد واکسن به‌ دست آورده اند.

آغاز عملیات خوانش جعبه‌های سیاه هواپیمای اوکراینی در فرانسه
۱۳۹۹/۰۴/۳۰ - ۱۲:۱۶

دادستان نظامی استان تهران از آغاز عملیات خوانش جعبه‌های سیاه هواپیمای اوکراینی با حضور نماینده دادسرای نظامی در پاریس خبر داد.

رئیس قوه قضاییه: خط قرمز ما اغتشاش و به هم ریختن کشور است
۱۳۹۹/۰۴/۳۰ - ۱۲:۱۰

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه فضاسازی‌ها و جوسازی‌ها تاثیرگذار نیست، گفت: بنای دستگاه قضایی بر صدور رای بر مبنای شرع و قانون است. بین اعتراض و اغتشاش فرق قائلیم و اعتراض را باید شنید اما خط قرمز ما اغتشاش و ناامنی و به هم ریختن کشور است.

رییسی افزود: همکاران قضایی در سراسرکشور نسبت به جرایم خشن حساس باشند و با برخورد قاطع نگذارند افراد شرور و متجاسر به قانون، میدان پیدا کنند.

سردبیر روزنامه جام‌جم به خاطر ابتلا به کرونا درگذشت
۱۳۹۹/۰۴/۳۰ - ۱۲:۰۸

«روح الله رجایی» سردبیر روزنامه جام‌جم که چندی پیش بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان بستری شده بود، صبح امروز دار فانی را وداع گفت. وی متولد ۱۳۶۱ و دانش‌آموخته مقطع دکتری رشته علوم ارتباطات بود که از سال ۱۳۸۰ روزنامه‌نگاری را به صورت حرفه‌ای آغاز کرده بود.

رجایی سابقه حضور در رسانه‌های مختلف ازجمله روزنامه همشهری، همشهری جوان و تهران امروز را در کارنامه دارد. وی همچنین در سمت معاون اداره کل روابط عمومی جمعیت هلال احمر و معاون روابط عمومی پژوهشگاه علوم انسانی نیز مشغول به فعالیت بوده است.

زنگنه: هیچ کشور خارجی حاضر به همکاری با ما نیست
۱۳۹۹/۰۴/۳۰ - ۱۲:۰۸

وزیر نفت گفت: در توافق بلندمدت با چین در حوزه نفت، بحث همکاری در توسعه صنعت نفت در بخش بالادست و پایین‌دست است و با هر دولت دیگری جز اسراییل هم در این حوزه‌ها حاضر به همکاری هستیم.

زنگنه افزود: می‌گویند چرا قرارداد با هند برای توسعه فرزاد امضا نشد در حالیکه قرارداد نبود تفاهمنامه بود اگر من قرارداد مشارکت در تولید امضا می‌کردم همین مجلس پوست را می‌کند. من قرارداد IPC‌ امضا می‌کنم اذیت می‌کنند.

کانادا ورود جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی به پاریس را تائید کرد
۱۳۹۹/۰۴/۳۰ - ۱۱:۱۹

«فرانسوا فیلیپ شامپانی» وزیر امورخارجه کانادا در پیامی توئیتری تائید کرد که جعبه‌های سیاه هواپیمای اوکراینی وارد پاریس شده است. محسن بهاروند معاون امور حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه پیشتر گفت که خوانش جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی از ۳۰ تیرماه با هدایت و نظارت تیم ایرانی در فرانسه ‌آغاز می‌شود. کانادا، فرانسه و اوکراین خواستار دسترسی به این اطلاعات شده بودند.

جهانگیری اعلام کرده در انتخابات ۱۴۰۰ کاندیدا خواهد شد
۱۳۹۹/۰۴/۳۰ - ۱۱:۱۹

علی صوفی، عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان گفت: آقای جهانگیری برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ صراحتا اعلام کرده که کاندیدا خواهد شد. او که ۳ سال با این وضعیتش در دولت کنار آمده تا به هدفی بالاتر برسد، بعید می دانم در سال پایانی بخواهد از جایگاه معاون اولی کنار بکشد. مگر آنکه بخواهد راه خودش را کامل از دولت جدا و خودش را از اوضاع کنونی کشور مبری کند اما بعید می دانم این اتفاق بیفتد.

احمد پورمخبر درگذشت
۱۳۹۹/۰۴/۳۰ - ۱۱:۱۹

احمد پورمخبر که با بازی در سریال‌های طنز رضا عطاران پا به دنیای بازیگری گذاشت، از دنیا رفت.

ممکن است کرونا برای مدتی اختلال باروری ایجاد کند
۱۳۹۹/۰۴/۳۰ - ۱۱:۱۸

مدیر آزمایشگاه نازایی رویان گفت: شواهد نشان می‌دهد به دلیل حضور ویروس کرونا در بدن و ایجاد عفونت ویروسی ممکن است فرد برای مدتی دچار اختلال باروری شود.

تاثیر مثبت یک شربت گیاهی بر بهبودی ۲۹۰ بیمار کرونایی
۱۳۹۹/۰۴/۳۰ - ۱۱:۱۸

محققان آملی در قالب یک طرح مهم پژوهشی موفق به تولید شربت گیاهی شدند که نتیجه استفاده از این شربت در بهبود وضعیت درمان حدود ۲۹۰ بیمار کرونایی موثر بوده است، هرچند معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مازندران معتقد است استفاده از این شربت یک طرح تحقیقاتی بوده و باید منتظر ماند تا نتایج علمی این تحقیقات کامل شود.

اصغر فرهادی: انتظار ندارم مخاطبان در سراسر جهان فرهنگ ایرانی را درک کنند
۱۳۹۹/۰۴/۳۰ - ۱۱:۱۸

فستیوال ترکیه ای با محوریت فیلمنامه نویسی از اصغر فرهادی فیلمساز نامدار کشورمان میزبانی کرد.

فرهادی در این مسترکلاس به منظور گفتگو درباره سینما، کارگردانی و قصه گویی با مخاطبان از طریق اکانت یوتیوب TRT۱۲Punto به صورت زنده صحبت کرد. فرهادی گفت انتظار ندارد مخاطبان در سراسر جهان فرهنگ ایرانی را درک کنند. او تاکید کرد: اگر من سناریویی را که می نویسم باور کنم و از آن راضی باشم فکر می کنم مردم دیگر نقاط جهان هم از آن قطعا راضی خواهند شد و تحت تاثیر آن قرار می گیرند.

هشدار ایمنی درباره خانه های ۲۵ متری
۱۳۹۹/۰۴/۳۰ - ۱۱:۱۷

معاون پیشگیری سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه حدود ۹۰ درصد حریق ها در ساختمان های کم ارتفاع و کوچک اتفاق می افتد، نسبت به ایمنی خانه های ۲۵ متری هشدار داد.

محمود قدیری اظهار کرد: مقررات ملی ساختمان، برای هر نفر در ساختمان های مسکونی ۱۸.۶ متر مربع فضا درنظر می گیرد. بنابراین با این حساب در واحد های ۲۵ متری تقریبا برای یک و نیم نفر فضا در نظر گرفته شده است. این یک تجربه بین المللی است که می گوید در خانه های مسکونی حداقلی سرانه تصرف هر نفر ۱۸.۶ متر مربع است. 

فضاپیمای امارات به مریخ رفت
۱۳۹۹/۰۴/۳۰ - ۱۱:۱۶

کاوشگر"امید" (امل) به عنوان نخستین فضاپیمای امارات متحده عربی بامداد دوشنبه برای سفر به مریخ با موفقیت به فضا پرتاب شد. این کاوشگر از مرکز فضایی تانگاشیما واقع در جزیره کوچکی در جنوب ژاپن به فضا پرتاب شد. کاوشگر امید به ۶ کاوشگر دیگر آمریکا، اروپا و هند که در حال حاضر از مدار زمین سرگرم بررسی مریخ هستند، ملحق شد.

کاوشگر«امید» (أمل) توسط مرکز فضایی «محمد بن راشد» در امارات و با همکاری دانشگاه «کلرادو بولدر»، دانشگاه ایالتی «آریزونا» و دانشگاه «کالیفرنیا برکلی» ساخته شده است . فضاپیمای امید، نخستین ماموریت علمی میان سیاره ای است که توسط یک کشور اسلامی عرب انجام می‌شود.

کدخدایی: شرکتِ مشترک دختر من با پسر تاجگردون؟ از این دست شایعات زیاد است
۱۳۹۹/۰۴/۳۰ - ۱۱:۱۵

کدخدایی در پاسخ به این سوال که شایعاتی در مورد دختر شما مطرح شده که با پسر آقای تاجگردون شرکت مشترک دارند، گفت: شبکه خبری «سی ان ان» مدتی بود که گزارشی از شخصیت‌های نظام می‌داد و ما را هم عضو کرده بود و مبالغی را در حساب‌های سوییس برای من اعلام می‌کرد و هر وقت هم که می‌گفتیم اینها را به ما بدهید یا اجازه بدهید کسی بیاید این مبالغ را بگیرد نمی‌شد! بنابراین شکایتی کردیم که دادگاه «سی ان ان» را محکوم کرد! البته این رای چند سال طول کشید چرا که برای بررسی قضایی کار سختی بود اما چند ماه قبل این رای صادر شد. از این دست شایعات زیاد است، اما نمی‌دانم چرا این یکی منتشر شد. پیامک بعضی از این شایعات برای من هم می‌آید. پیامک این قضیه هم ۳ هفته قبل از اینکه منتشر شود آمد که چنین خبری هست که گفتیم مبارک است!

نخست‌وزیر عراق: بن سلمان دوست من است
۱۳۹۹/۰۴/۳۰ - ۱۱:۱۳

نخست‌وزیر عراق در آستانه سفر به عربستان سعودی در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌های این کشور گفت، سفرش به عربستان «تشریفاتی» نیست بلکه برای «راه‌اندازی چرخ همکاری» است.

روزنامه عکاظ عربستان سعودی صبح امروز دوشنبه نوشت، مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر عراق در گفت‌وگو با عکاظ ولی‌عهد سعودی را «دوست» خود خوانده و گفته که بن سلمان درک کرده که منطقه نیازمند صلح و طرح توسعه است.

پلیس: عاملان تجمع پنجشنبه شب بهبهان دستگیر شدند
۱۳۹۹/۰۴/۳۰ - ۱۱:۱۳

فرمانده ‌انتظامی خوزستان از دستگیری عاملان تجمع پنجشنبه شب در بهبهان خبر داد. وی افزود: با همکاری و همراهی مردم شریف و ولایتمدار بهبهان، آرامش کامل در شهرستان حاکم شده است. الحمدالله این تجمع غیرقانونی هیچ گونه خسارت مالی و جانی در پی نداشته است و محرکین و عاملین اصلی این تجمعات دستگیر شده‌اند.

پدری با اسلحه شکاری ۲ فرزندش را کشت
۱۳۹۹/۰۴/۳۰ - ۱۱:۱۲

پدری در روستای مصیر شهرستان شادگان در استان خوزستان ‌۲ فرزند پسر خود را با اسلحه شکاری به قتل رساند.

سرپرست فرمانداری شادگان اظهار کرد: ۲ فرزند پسر این خانواده که ۱۷ و ۱۹ ساله هستند که بر اثر شدت جراحت وارده ناشی از اصابت گلوله اسلحه شکاری در دم جان باختند.

امید صبری‌پور افزود: پدر قاتل پس از ارتکاب جنایت از محله حادثه فرار کرده و تحت تعقیب ماموران نیروی انتظامی است.

ایران آماده گفت‌وگو است / پاسخ به این پیشنهاد بستگی به عربستان دارد
۱۳۹۹/۰۴/۳۰ - ۱۱:۱۱

سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی تاکید کرد که ایران همواره آماده گفت‌وگو با همه کشورهای منطقه است و هیچ راه حلی جز گفت‌وگو برای حل و فصل سوء تفاهم ها و اختلافات وجود ندارد.

موسوی که همراه با وزیر امور خارجه کشورمان به عراق سفر کرده اظهار داشت که در خصوص عربستان هم ما بارها تلاش و سیاست اصولی و ثابت خود را اعلام کردیم و این بستگی به دولت و مقام های این کشور دارد که چگونه و با چه دیدگاهی به پیشنهاد ما برای همکاری و گفت و گوهای منطقه ای پاسخ دهند.

توافق ۲۵ ساله ایران و چین اهداف کشور را محقق می‌کند
۱۳۹۹/۰۴/۳۰ - ۱۱:۰۹

مدرس خیابانی، سرپرست وزارت صنعت با تاکید بر اینکه امروز کشور به مدیر نیاز ندارد، بلکه فرمانده می‌خواهد، افزود: سند راهبردی ۲۵ ساله ایران و چین که دارای مزیت‌های بسیار مهمی است در بخش‌های مختلفی از جمله نوسازی ناوگان تجاری، کشنده‌ها، موتور برقی، گیربکس اتوماتیک، تایر سنگین و کشتی سازی می‌تواند اهداف توسعه صنعتی کشور را محقق کند.

توضیح رئیس سازمان بهشت زهرا درباره مراسم ۵۰ سالگی
۱۳۹۹/۰۴/۳۰ - ۱۱:۰۹

در پی حواشی ایجاد شده درباره مراسم ۵۰ سالگی بهشت زهرا، رییس سازمان بهشت زهرا درباره این مراسم توضیحاتی ارایه کرد. سعید خال گفت "پرسنل بهشت زهرا در شرایط خاص و سختی کار می‌کنند و این کمترین کاری بود که ما برای آنها انجام دادیم." مدیرعامل سازمان بهشت زهرا گفت: واقعیت این است که همکاران تطهیرکننده ما با غم مردم در ارتباط هستند اما احساس دارند و نیاز به زندگی و شور و شادی. وی ادامه داد: این پرسنل نیاز به تجدید قوا دارند و برگزاری جشن تولد و چنین واژه‌هایی صحت ندارد. گاهی اخباری در فضای مجازی نادرست منتشر می‌شود که موجب رنجش خاطر این پرسنل زحمتکش می‌شود، در حالی که اینها از جان مایه گذاشته‌اند.

رییس سازمان بهشت زهرا تاکید کرد: در این مراسم تلاش شد که پروتکل‌های بهداشتی رعایت شوند، افراد به فاصله دو متر نشسته بودند، دیدار کوتاهی که در آن سه ویژه نامه تخصصی را رونمایی کردیم، برگزار شد و تنها قصد روحیه بخشی بود که با تعداد قلیلی از پرسنل به نمایندگی از کل پرسنل انجام شد و پرسنل مورد تجلیل قرار گرفتند اما متاسفانه به هیچ یک از این موارد پرداخته نشد و تنها بریدن یک کیک مورد توجه قرار گرفت.

پادشاه عربستان به بیمارستان منتقل شد
۱۳۹۹/۰۴/۳۰ - ۱۰:۵۹

خبرگزاری رسمی عربستان (واس) نوشت: «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان برای انجام معاینات پزشکی به بیمارستان تخصصی «ملک فیصل» ریاض منتقل شده است. معاینات ملک سلمان مربوط به التهاب کیسه صفرا بوده و وی در بیمارستان بستری شده است.

سلمان بن عبدالعزیز ۸۴ ساله اداره بسیاری از امور عربستان را به «محمد بن سلمان» ولیعهد این کشور سپرده است.

«موسوی مجد» اعدام شد
۱۳۹۹/۰۴/۳۰ - ۱۰:۵۳

صبح امروز حکم جاسوس محمود موسوی مجد که به اعدام محکوم شده بود، اجرا شد. او متهم شده بود که با وصل شدن به سرویس جاسوسی موساد و سیا و در قبال اخذ دلار‌های آمریکایی، در حوزه‌های مختلف امنیتی و بویژه حوزه نیرو‌های مسلح از جمله سپاه قدس، اطلاعاتی را جمع آوری و در اختیار سرویس بیگانه قرار داده بود. یکی از اتهامات او اعلام محل تردد و اسکان سردار شهید سلیمانی و برخی فرماندهان نظامی در ادوار مختلف به سرویس‌های جاسوسی سیا و موساد بوده است.

 

آنچه گذشت
۱۳۹۹/۰۴/۳۰ - ۰۹:۲۱

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان