arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۳۲۷۲
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۰۸ - ۳۱ تير ۱۳۹۹

لایو خبر - ۳۱ تیر ۹۹

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

واعظی: بخشی از منابع مالی مسدود شده ایران در چند کشور آزاد شد
۱۳۹۹/۰۴/۳۱ - ۲۰:۰۸

رییس دفتر رییس جمهوری از آزاد شدن منابع مالی مسدود شده ایران در برخی از کشورها خبر داد و گفت: از این منابع در بخش حواله‌ای بانک مرکزی استفاده می‌شود تا نگرانی و مشکلات وارد کنندگان مرتفع ‌شود.

در نشست خبری مشترک با الکاظمی روحانی: روابط اقتصادی ایران و عراق باید به ۲۰ میلیارد دلار برسد
۱۳۹۹/۰۴/۳۱ - ۱۸:۵۶

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان در نشست خبری مشترک با مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق، گفت: اراده دولت بر این است که روابط تجاری دو کشور ایران و عراق به ۲۰ میلیارد دلار ارتقاء بخشد.

فحشنامه‌ی صداوسیما در واکنش به انتقاد «انتخاب» نسبت به تخصیص بودجه به پرس تی وی و الکوثر: سایت «انتخاب» چند برابر شبکه های برون مرزی بودجه دارد! / سریال «یوسف پیامبر» را ما دوبله و پخش کردیم / پروژه «انتخاب» تخریبی است / ما مایه افتخاریم؛ «انتخاب» از پشت به صداوسیما خنجر زد/ استناد صداوسیما به سایت پولی «الکسا» و «شیرین عبادی» برای پراثر جلوه دادن شبکه های برون مرزی‌اش
۱۳۹۹/۰۴/۳۱ - ۱۷:۲۵

سریال «یوسف الصدیق» که ترجمه شده همان سریال یوسف پیامبر است، اولین بار توسط شبکه الکوثر دوبله و پخش شد و از اقصی نقاط شمال و غرب آفریقا تا شرق جهان عرب بارها میلیون ها نفر از مردم عرب زبان را پای آن نشاند.

بازگشت نرخ خرید دلار به کانال ۱۹ هزار تومانی
۱۳۹۹/۰۴/۳۱ - ۱۶:۱۸

نرخ فروش دلار در صرافی‌های بانکی امروز (سه‌شنبه) کاهش ۲۰۰۰ تومانی داشت و به بهای ۲۰ هزار و ۶۰۰ تومان معامله شد و 19 هزار و 900 تومان نیز به خریداری رسید.

توافق ارزی میان ایران و عراق در مراحل نهایی / بانک مرکزی: تقاضا‌ی ارزی بازار داخلی تامین می‌شود
۱۳۹۹/۰۴/۳۱ - ۱۵:۳۷

مدیرکل بین‌الملل بانک مرکزی که برای انجام مذاکرات بانکی به همراه هیأت وزارت امور خارجه به عراق سفر کرده‌ بود، از گسترش بیش از پیش همکاری‌ ارزی و بانکی میان دو کشور خبر داد.

آخرین آمار کرونا در ایران، ۳۱ تیر ۹۹: فوت ۲۲۹ بیمار در شبانه روز گذشته / مجموع جانباختگان به ۱۴۶۳۴ نفر رسید / افزایش مبتلایان به ۲۷۸۸۲۷ نفر / ۱۲ استان در وضعیت قرمز
۱۳۹۹/۰۴/۳۱ - ۱۴:۲۵

دکتر لاری سخنگوی وزارت بهداشت: از دیروز تا امروز ۳۱ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۶۲۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۹۷۷ نفر از آنها بستری شدند.

آزادسازی منابع ارزی ایران در دو کشور خارجی / ربیعی: ارزهایمان را بزودی به کشور برمی گردانیم
۱۳۹۹/۰۴/۳۱ - ۱۳:۳۳

علی ربیعی سخنگوی دولت گفت: با تلاش وزارت خارجه و بانک مرکزی شرایط بازگشت ارزهای کشور از دو کشور خارجی فراهم شده است. ارزهایمان را بزودی به کشور برمی گردانیم.

واکسن کرونا، شاید تابستان سال آینده
۱۳۹۹/۰۴/۳۱ - ۱۳:۰۶

ویروس جدید کرونا همچنان جهان را در چنگ خود دارد و دانشمندان و پژوهشگران سخت در تلاش یافتن واکسنی برای آن هستند و طبق ارزیابی سازمان جهانی بهداشت، واکسن کرونا در بهترین حالت در تابستان سال آینده عرضه خواهد شد.

صداوسیما: داماد نعمت زاده متواری شد
۱۳۹۹/۰۴/۳۱ - ۱۳:۰۵

باشگاه خبرنگاران جوان، متعلق به صداوسیما نوشت: اشرف ریاحی، داماد نعمت زاده وزیر صنعت دولت یازدهم و از متهمان فساد ۶.۶ میلیارد یورویی پتروشیمی، متواری شده است. گفته می‌شود وی همسرش زینب نعمت زاده را به همراه فرزندش روانه یک کشور خارجی کرده و خودش به دلیل ممنوع الخروجی در داخل کشور متواری شده است.

روسیه: نخستین واکسن کرونا را آماده کردیم
۱۳۹۹/۰۴/۳۱ - ۱۳:۰۵

« راسلان سالیکوف»، معاون وزیر دفاع روسیه اعلام کرد نخستین واکسن روسی ویروس کرونا که با مشارکت متخصصان نظامی و دانشمندان مرکز تحقیقاتی «گامالیا» طراحی و تولید شده آماده است.

وی گفت که حال تمامی داوطلبانی که در آزمایش واکسن مشارکت کردند، خوب است و ایمنی از ویروس برای آن‌ها حاصل شده است. بنا‌بر‌این می‌توان گفت که نخستین واکسن محلی در برابر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ آماده است.»

کاهش ۲ هزار تومانی قیمت دلار
۱۳۹۹/۰۴/۳۱ - ۱۳:۰۴

صرافی‌ها بانکی همزمان با کاهش قیمت ارز در بازار آزاد، قیمت خرید و فروش ارز را ۲ هزار تومان کاهش دادند؛ برهمین اساس هم اکنون قیمت دلار در صرافی‌های بانکی برای فروش ۲۰ هزار و ۶۰۰ تومان است.

توضیح سخنگوی قوه قضاییه درباره توقف حکم اعدام ۳ محکوم حوادث آبان
۱۳۹۹/۰۴/۳۱ - ۱۲:۳۷

سخنگوی قوه قضاییه در خصوص توقف حکم اعدام ۳ محکوم حوادث آبان، در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه چقدر فضای رسانه‌ای در تصمیم قضات موثر است، گفت: قبل از اینکه فضای رسانه‌ای در این حد گسترده شود، اعلام کردیم که راه‌های قانونی برای اعاده دادرسی وجود دارد. البته در مورد اینکه نتیجه چه خواهد بود، پیشداوری نمی‌کنیم و عادت کرده ایم به دور از هیاهو و جنجال و توجه به فضاسازی تصمیم قضایی بگیریم.

غلامحسین اسماعیلی گفت: در فضاسازی‌های اخیر، عوامل متعددی وجود دارد. برخی از این عوامل، عناصر ضد انقلاب و جریانات معارض و امپراطوری رسانه‌ای دشمنان انقلاب و نظام هستند که اصلا گوشمان به حرف آن‌ها بدهکار نیست. ذیل این گروه، اصلا کسی وجود ندارد؛ ربات‌ها هستند که ارزشی بعنوان جایگاه رسانه‌ای ندارند؛ منتهی اعداد و ارقام را بالا میبرند.

۵ مکان پر خطر که احتمال دارد در آنجا به کرونا مبتلا شوید
۱۳۹۹/۰۴/۳۱ - ۱۲:۳۶

مکان‌هایی که احتمال ابتلا به کرونا در آنجا، بالا باشد مکان‌های پرخطر شناخته می‌شوند و توصیه می‌شود تا حد امکان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به آن مکان‌ها برویم یا اینکه از رفتن امتناع کنیم. مکان‌هایی که احتمال ابتلا به کرونا در آنجا، بالا بالاست: دورهمی های فامیل / رستوران و کافه / باشگاه های ورزشی / ساحل / خانه سالمندان

هوک: همکاری ایران و چین به جایی نمی‌رسد / تحریم‌های آمریکا مانع می‌شود
۱۳۹۹/۰۴/۳۱ - ۱۲:۳۶

برایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران به همراه کیث کراش معاون بخش محیط زیست و انرژی وزارت خارجه آمریکا یادداشتی در روزنامه وال استریت جورنال منتشر کردند و نوشتند که قرارداد چین و ایران به جایی نخواهد رسید چون تمام شرکت‌های چینی یا تحریم هستند و یا تحت تحریم قرار خواهند گرفت.

آنها پیش‌بینی کردند که این توافق در صورت نهایی شدن، با شکست کامل روبرو شود.

ورود دستگاه‌های نظارتی به آتش سوزی جنگل ها
۱۳۹۹/۰۴/۳۱ - ۱۲:۳۵

مدیرکل دفتر مهندسی و مطالعات سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری  گفت: ما نمی‌توانیم اصل را بر این بگذاریم که عده‌ای به قصد خرابکاری جنگل‌ها را آتش می‌زنند. طی سال گذشته و امسال بارش‌های خوبی در کشور داشتیم که پوشش مرتعی ما را بسیار انبوه کرد. این موضوع پتانسیل آتش‌سوزی را بسیار افزایش می‌دهد و ما نیز از ابتدای سال چنین مشکلاتی را پیش‌بینی کرده بودیم اما به هر حال اگر بعضی از اطلاعات آتش‌سوزی‌های اخیر را در کنار هم قرار دهیم، می‌بینیم که برخی از این‌ها در یک ارتفاع بسیار بالا، بدون داشتن راه دسترسی و در یک خط الراس مشخص رخ داده است که به هر حال دستگاه‌های نظارتی به این موضوع ورود پیدا کرده‌ اند و در حال بررسی‌ هستند.

مراسم حج از روز چهارشنبه با شرکت هزار نفر آغاز می‌شود
۱۳۹۹/۰۴/۳۱ - ۱۲:۲۳

مقامات دیوان عالی عربستان روز دوشنبه اعلام کردند مناسک حج امسال که به دلیل شیوع بیماری کووید-۱۹ با حضور حدود ۱۰۰۰ نفر برگزار خواهد شد، از روز ۲۹ ژوئیه (هشتم مرداد) آغاز می‌شود. تمامی زوار، کارمندان اماکن مقدسه و مسئولان حج باید در همه زمان‌ها ماسک بپوشند و دست زدن و بوسیدن کعبه و حجرالاسود ممنوع خواهد بود.

اولین ماهواره نظامی کره جنوبی به فضا پرتاب شد
۱۳۹۹/۰۴/۳۱ - ۱۲:۲۲

شرکت فضایی «اسپیس ایکس» اولین ماهواره ارتباطاتی کره جنوبی را که برای استفاده نظامی اختصاص داده شده است، از فلوریدا به فضا پرتاب کرد.

ایران مایل به خرید تسلیحات جدید از روسیه است
۱۳۹۹/۰۴/۳۱ - ۱۲:۲۲

سفیر کشورمان در مسکو در گفت‌وگویی بیان کرد که ایران برای افزایش توان دفاعی اش مایل به خرید تسلیحات جدید از روسیه است. جلالی گفت: ما درباره آنچه برای افزایش توان دفاعی‌مان نیاز داریم با روسیه رایزنی خواهیم کرد. دولت و ملت روسیه همواره در روزهای سخت کنار ما بوده‌اند. روسیه از این نظر شریک در اولویت ما است.

دلار به زیر ۱۵ هزار تومان بازخواهد گشت
۱۳۹۹/۰۴/۳۱ - ۱۲:۲۲

تاج محمد قجاوند کارشناس ارشد بانکی گفت: اگر بانک مرکزی موفق شود ۲۷ میلیارد دلار ارز صادراتی بازنگشته را از طریق فشار به صادرکنندگان وارد چرخه اقتصادی کشور کند، شاهد کاهش نرخ ارز به زیر ۱۵ هزار تومان خواهیم بود.

نوار داده‌های پروازی در جعبه سیاه بوئینگ اوکراینی بازخوانی شد
۱۳۹۹/۰۴/۳۱ - ۱۲:۲۱

بر اساس اعلام تیم فنی اعزامی سازمان هواپیمایی کشوری به فرانسه جهت بازخوانی جعبه های سیاه هواپیمای سانحه دیده اوکراینی بخش موسوم به FDR (ضبط داده‌های پروازی) بازیابی شده و در اختیار مسئول بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری قرار گرفت.

اکنون اطلاعات هر دو جعبه سیاه بازیابی شده و برای تحلیل در اختیار گروه بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری قرار دارد. از فردا، تحلیل مقدماتی این داده ها در لابراتوار BEA فرانسه آغاز خواهد شد.

سیاست وزارت بهداشت ایمنی گله‌ای در برابر کرونا نیست
۱۳۹۹/۰۴/۳۱ - ۰۹:۰۱

علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت در پاسخ به این سوال که آیا سیاست کشور به دنبال ایجاد ایمنی گله‌ای نسبت کرونا است یا خیر؟، گفت: پاسخ این سوال قاطعانه خیر و منفی است. سیاست وزارت بهداشت، ستاد مقابله با کرونا و حتی دولت به هیچ وجه ایجاد ایمنی گله‌ای نیست و کسورهایی هم که در ابتدای شیوع بیماری این سیاست را اتخاذ کرده بودند پشیمان شدند. ایمنی جز با واکسن ایجاد نخواهد شد بنابراین تا زمانی که واکسن در دسترس قرار نگرفته است تنها راهی که داریم رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

گشایش کانال مالی انتقال کمک‌های بشردوستانه بین‌المللی به ایران
۱۳۹۹/۰۴/۳۱ - ۰۸:۵۹

«کریم همتی» رئیس جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که با پیگیری‌های انجام شده و همکاری فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ، گشایشی در بحث نقل و انتقال کمک‌های بشردوستانه به جمعیت هلال احمر کشورمان حاصل خواهد شد.

همتی در ادامه تصریح کرد: هلال‌احمر با رئیس فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و مکاتبه‌ای که ایشان با خزانه‌داری و بخش دیپلماسی آمریکا داشتند، چنانچه از طرف افراد حقیقی یا حقوقی کمکی به جمعیت هلال‌احمر ایران بشود، مشروط به اینکه یکی از طرف‌ها آمریکایی نباشد، وزارت خزانه‌داری آمریکا مخالفتی با ارسال آن نخواهد داشت.

آنچه گذشت
۱۳۹۹/۰۴/۳۱ - ۰۸:۴۹

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان