arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۳۴۲۸
تعداد نظرات: ۳۵ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۷ - ۳۱ تير ۱۳۹۹

فحشنامه‌ی صداوسیما در واکنش به انتقاد «انتخاب» نسبت به تخصیص بودجه به پرس تی وی و الکوثر: سایت «انتخاب» چند برابر شبکه های برون مرزی بودجه دارد! / سریال «یوسف پیامبر» را ما دوبله و پخش کردیم / پروژه «انتخاب» تخریبی است / ما مایه افتخاریم؛ «انتخاب» از پشت به صداوسیما خنجر زد/ استناد صداوسیما به سایت پولی «الکسا» و «شیرین عبادی» برای پراثر جلوه دادن شبکه های برون مرزی‌اش

سریال «یوسف الصدیق» که ترجمه شده همان سریال یوسف پیامبر است، اولین بار توسط شبکه الکوثر دوبله و پخش شد و از اقصی نقاط شمال و غرب آفریقا تا شرق جهان عرب بارها میلیون ها نفر از مردم عرب زبان را پای آن نشاند. ه
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صداوسیما در جوابیه ای به گزارش «انتخاب» درمورد بی اثر بودن رسانه های برون مرزی این سازمان آورده است: سایت انتخاب اخیرا اهتمامی عجیب برای تخریب تریبون رسانه ای بین المللی نظام جمهوری اسلامی به خرج داده است. با توجه به استمرار این رویکرد تخریبی، حوزه برون مرزی سازمان صدا و سیما لازم می داند برای تنویر افکار عمومی و رفع شبهات ایجاد شده توسط سایت یادشده توضیحاتی را ارائه نماید و انتظار دارد سایت انتخاب بر اساس قانون، این جوابیه را به صورت کامل منتشر کند:

1- سایت انتخاب با ایراد برخی تهمت ها به سازمان صدا و سیما -که این سازمان پیگیری حقوقی و قانونی آن را حق خود دانسته و حتما آن را دنبال خواهد کرد- مدعی شده است:

اولاً – صداوسیما نیاز واقعی به بودجه ارزی ندارد و هدفش صرفا فشار به دولت برای اخذ مبالغی است که محل نیاز و هزینه کرد واقعی و لازم ندارد.

ثانیاً – قطعی برخی شبکه های معاونت برون‌مرزی از تعدادی از ماهواره های پخش کننده ، سناریویی است که صداوسیما تعمداً طراحی کرده است تا به منظور فوق برسد.

ثالثاً – در این سناریوی از پیش طراحی شده، شبکه هایی انتخاب شده اند که به گفته انتخاب، «کم اهمیت‌ترین» ها هستند.

برای این منظور، انتخاب عنوان می کند:

  • صداوسیما از سال 88 تا 98 ، یک و نیم میلیارد دلار و 270 میلیون یورو ارز دریافت کرده است.

در پاسخ تاکید می شود:

  • ادعای عمدی بودن قطع شبکه ها از ماهواره مصداق تهمت و تشویش افکار عمومی است و به شیوه مقتضی پیگیری قانونی خواهد شد.
  • ادعای عدم نیاز به بودجه ارزی نیز با توجه به فعالیت 14 شبکه تلویزیونی بین المللی و 32 رادیو و یک خبرگزاری بین المللی نیز پیش از آنکه نیاز به پاسخ داشته باشد، یک شوخی تلقی می شود که کم سواد ترین افراد جامعه نیز به بی ارزش بودن آن واقف اند. با این وجود بد نیست سایت انتخاب که یک رسانه خبری داخلی است، منابع مالی خود را به صورت شفاف اعلام کند تا مشخص شود به نسبت میزان اهمیت و تاثیرگذاری آن، چند برابر شبکه های برون مرزی بودجه مصرف میکند. بدیهی است این منابع شامل ساختمان محل استقرار انتخاب نیز می شود.

برای استحضار مردم عزیز و - نه روشنگری سایت انتخاب که یقینا با علم به این اطلاعات اولیه بنا را بر تخریب رسانه بین المللی نظام گذاشته- یادآوری می شود بودجه الجزیره انگلیسی که تنها یکی از چندین شبکه بین المللی موسسه الجزیره قطر است، بین 85 تا 100 میلیون دلار در سال و بودجه الجزیره عربی 60 میلیون دلار در سال بوده و کانال های شش گانه الجزیره سالانه حدود یک میلیارد دلار بودجه از دولت قطر دریافت می کنند. تنها هزینه راه اندازی الجزیره عربی در سال 1996 بیش از سه برابر مبالغ ارزی است که سال 2019 به کل شبکه های برون مرزی شامل 14 تلویزیون و 32 رادیو اختصاص داده شده است. برایان هوک مسئول پرونده ایران در دولت ترامپ چندی پیش بودجه سال گذشته VOA فارسی را 17.5 میلیون دلار اعلام و از عملکرد آن ابراز نارضایتی کرد. جهت اطلاع سایت انتخاب این مبلغ حدود دو برابر مبلغ ارزی است که کل شبکه های رادیویی و تلویزیونی برون مرزی در سال گذشته دریافت کرده اند!

بعید است البته سایت انتخاب و رسانه های مشکوک الحالی که با بودجه های مشکوک و هدایت افراد خاص، در اماکن اختصاص یافته ویژه تحت مدیریت مسئولانی که حتی اعتبار مدرک علمی دانشگاهی آنها مشخص نیست فعالیت و در عین حال شفاف سازی را از دیگران مطالبه می کنند، نسبت به این موارد اطلاع نداشته باشند.  

 3- حوزه برون‌مرزی سازمان صدا و سیما دلیل تنگناهای شدید بودجه ارزی را که در ماه های اخیر به آن دچار شده، عدم گردن نهادن دستگاه های مسئول به «گردش کار قانونی» ای می داند که معطلی 6 ماهه آن باعث تراکم بدهی ها و قطع شبکه های برون مرزی از روی برخی ماهواره ها شد. باز هم بعید است سایت انتخاب که نزدیک ترین ارتباطات دوستانه را با دوستان سطح بالا در دستگاه های اجرایی دارد از این موضوع مطلع نبوده و کوچه علی چپ «بودجه ده ساله ارزی صداوسیما» را برای فرار از این لجبازی اختیار کرده است.

4- و اما ادعای کم اهمیت بودن شبکه الکوثر؛ در پاسخ سایت انتخاب را به انبوه شواهد انباشته شده در 20 سال گذشته از زمانی که الکوثر را در منطقه عربی به عنوان سحر عربی می شناختند، تاکنون که عمق نفوذ و تاثیرگذاری این شبکه را اثبات می کند، ارجاع می دهیم. انتخاب وقت زیادی را برای جستجو در سوابق الکوثر صرف نمی کند چون وقت و نوبت بعدی تخریب بعدی رسانه ملی را از دست می دهد. اما برای اطلاع مردم عزیز فقط به چند کلید واژه اشاره می شود: برنامه « مطارحات فی العقیده» شبکه الکوثر اولین و تنها برنامه در شبکه های عربی بود که دقیقاً ریشه زنی تفکرات تکفیری را در دستور کار قرار داد. سریال «یوسف الصدیق» که ترجمه شده همان سریال یوسف پیامبر است، اولین بار توسط شبکه الکوثر دوبله و پخش شد و از اقصی نقاط شمال و غرب آفریقا تا شرق جهان عرب بارها میلیون ها نفر از مردم عرب زبان را پای آن نشاند. همچنین وقتی برای اولین بار جریان انحرافی «صرخی» در عراق در مقابل کنسولگری ج.ا.ا. تظاهرات کرد، بهانه اعتراضش الکوثر بود که در مقابل القائات و تبلیغات باطل این گروه روشنگری می کرد. در واقع الکوثر در طول سال های فعالیتش تاکنون در مقابل تفکرات انحرافی وهابی نفوذ کرده به جهان اسلام ایستاده و به همین دلیل هم رژیم سعودی از سال ها پیش نه تنها حضور آن در ماهواره عرب ست را برنتافته بلکه با فشار بر مصر حضور الکوثر را بر ماهواره نایل ست هم متوقف کرده است.

حال سایت انتخاب باید پاسخ دهد طبق چه شواهدی به این نتیجه رسیده که این شبکه « کم اهمیت ترین» شبکه برون مرزی بوده است؟ البته شاید مراجعه به تاریخ شبکه الکوثر برای سایت انتخاب کار دشواری باشد اما یقینا مراجعه به الکسا به عنوان یکی از سرشناس ترین سایت های رسمی رتبه بندی سایت ها در جهان برای انتخاب کار سختی نیست. این مراجعه ساده نشان می دهد سایت ایرانی انتخاب که از بودجه نامعلوم و غیر شفاف خود هم سخنی نمی گوید، در بررسی امروز 31 تیرماه، به رتبه ای بهتر از 137 در کشور خودمان دست نیافته است. این در حالی است که شبکه الکوثر که به زعم انتخاب ضعیف ترین شبکه برون مرزی است، در بحرین رتبه 81 و در عراق رتبه 106 را کسب کرده است. بد نیست به رتبه شبکه العالم هم که انتخاب آن را با الجزیره میلیارد دلاری مقایسه می کند، توجه شود. العالم در سوریه یعنی یکی از نقاط اصلی هدف خود رتبه اعجاب‌انگیز 16 را در رده بندی الکسا کسب کرده است، یعنی رتبه ای چندین برابر بهتر از رتبه سایت ایرانی انتخاب در ایران! ای کاش سایت انتخاب قبل از اینکه همصدا با رسانه های سعودی و لندنی به تخریب تریبون بین المللی جمهوری اسلامی بپردازد، نیم نگاهی به رده بندی سایت های مشهور مانند الکسا می انداخت.

4- انتخاب به کشف مهمی دست یافته که ثابت می کند شبکه پرس تی وی چند بار گاف داده است.

بسیار متاسفیم برای سایت انتخاب که حتی یک بار خبر «حوزه نیوز» منتشر شده در مورخه 22 اسفند 98 را مطالعه نکرده است و پرس تی‌وی را به «تحلیل های سطحی» متهم می کند. این خبر که سایت انتخاب با «انتخاب» آن یک خطای بزرگ حرفه ای را مرتکب شده، خبری است که توسط روابط عمومی برون مرزی تهیه شده و درباره موضوع برنامه روز 23 اسفند برنامه «پرونده های فلسطین» شبکه پرس تی وی است. این برنامه به یک مسابقه تلویزیونی آمریکایی به نام «جپردی» (Jeopardy) پرداخته است که طی آن بعد از اینکه شرکت کننده مسابقه، محل بیت اللحم زادگاه عیسی (ع) را در فلسطین بیان کرده، مجری پاسخ او را نپذیرفته و اشتباه اعلام کرده و بعد از آن که شرکت کننده دیگری، اسرائیل را به عنوان پاسخ گفته، مجری آن را پذیرفته است. برنامه «پرونده های فلسطین» پرس تی‌وی در ادامه، واکنش های فراوان علیه تحریف تاریخ فلسطین توسط این مسابقه تلویزیونی را پوشش داده و نظرات کارشناسان در نفی اقدام مسابقه تلویزیونی مزبور را منعکس کرده است. به اساتید سایت انتخاب یادآوری می کنیم شبکه پرس تی‌وی یک شبکه خبری سیاسی است و اصلاً مسابقه تلویزیونی ندارد!

البته باعث افتخار پرس تی وی است که پروژه تخریبی انتخاب از بین صدها هزار مطلب تولیدی توسط این شبکه در طول 13 سال فعالیت مجاهدانه در قالب خبر و تحلیل و مصاحبه و تولید محتوا توانسته فقط یکی دو مطلب را آن هم متعلق به سال ها قبل نبش قبر کند.

5- و اما در مورد کیفیت و بحث رقابت: همانطور که در ابتدای این جوابیه نیز اشاره شد لازم است سایت انتخاب ابتدا بودجه های شبکه های الجزیره عربی و انگلیسی و العالم و پرس تی وی را با هم مقایسه و سپس به بحث کیفیت ورود کند. اگر چه ما قائل به این مثل معروف که « هر چقدر پول بدهی همانقدر آش می خوری» نیستیم و فعالیت شبکه های برون مرزی نیز تاکنون موید همین نکته بوده و با کمترین امکانات، بیشترین بازده در مقایسه با دریافتی امکانات را داشته اند ولی ناچاریم برای اطلاع انتخاب برخی موارد را مورد اشاره قرار دهیم:

* «شیرین عبادی» فعال ضد انقلاب خارج نشین در تاریخ  17 اردیبهشت 1397 در مصاحبه ای با سایت «انتخاب خبر» تحریم شبکه پرس تی‌وی را به مقامات آمریکا پیشنهاد می کند و می گوید: «من پیشنهاد می کنم که استفاده از ماهواره های بین المللی برای حکومت ایران ممنوع باشد. اگر این تحریم ماهواره ای برقرار شود، تلویزیون های برون مرزی ایران که به زبان های غیرفارسی برنامه پخش می کنند مثل پرس تی وی و العالم قطع می شوند. از چنین تحریمی، مردم ایران صدمه نمی بینند، اما حکومت متوجه می شود که باید رفتارش را عوض کند.» وی همچنین در مصاحبه با نشریه صهیونیستی تایمز آو اسرائیل خواستار تحریم شبکه‌های ماهواره‌ای غیرفارسی صداوسیما به عنوان «بلندگوهای تبلیغاتی جمهوری اسلامی»شد و گفت: «جلوگیری از پخش برنامه های غیرفارسی جمهوری اسلامی از طریق ماهواره، یکی از راه های تحریم ایران است که به حکومت ضربه می زند.» شیرین عبادی همچنین روز شنبه ۷ اردیبهشت در گفت و گو با شبکه تلویزیونی الجزیره گفت «فکر می کنید چگونه جوانان یمنی، لبنانی و سوری جذب ایران می شوند و از جمهوری اسلامی حمایت می کنند؟ از طریق همین شبکه های تلویزیونی است که جمهوری اسلامی جوانان را فریب می دهد.»

* تارنمای «رادیو بین المللی فرانسه فارسی» در خصوص عملکرد رسانه های دولتی متعلق به کشورهای چین، ایران، روسیه و ترکیه و مشخصا شبکه هیسپان تی وی ایران اخیرا مطلبی منتشر کرده است که خوب است سایت انتخاب آن را ملاحظه نماید. این تارنما می نویسد: «بنا به تحقیقات مرکز مطالعات اینترنت آکسفورد که روز دوشنبه ٢٩ ژوئن/ ٩ تیر انتشار یافت، رسانه‌های دولتی روسی، چینی یا ایرانی در شبکه‌های اجتماعی نفوذ فراوان دارند. پژوهش‌های یک مؤسسۀ دانشگاهی انگلیسی نشان می‌دهد که انعکاس شبکۀ اسپانیایی‌زبان جمهوری اسلامی ایران در آمریکای لاتین نیز بسیار قابل توجه ارزیابی شده است. این شبکه معمولاً «احساسات ضد آمریکایی» را تبلیغ می‌کند.»

* اندیشکده آمریکایی RAND در مورخه 25 مرداد 97 از صداوسیما و شبکه های برون مرزی ایران به عنوان بخش اساسی از عملیات اطلاعات جمهوری اسلامی ایران یاد کرد و افزود: «صداوسیما یک کانال عرب‌زبان ۲۴ ساعته به نام العالم راه‌اندازی کرد تا نفوذ «محور مقاومت» را در سرتاسر خاورمیانه افزایش دهد.»

سایت انتخاب اگر علاقه مند باشد ده ها مطلب از این نوع را که از زبان دشمنان جمهوری اسلامی به اهمیت شبکه های برون مرزی ایران اذعان شده، می تواند با یک جست و جوی مختصر در گوگل بیابد.

7- سایت انتخاب از خوانده شدن شبکه های برون مرزی صداوسیما به عنوان بازوهای دیپلماسی جمهوری اسلامی دلخور است. در این زمینه هم از آنجا که « خوش تر آن باشد که سر دلبران، گفته آید در حدیث دیگران»، توصیه می کنیم این مطالب را که سایت عرب نیوز وابسته به عربستان چندی پیش و پس از توقف پخش برخی شبکه های برون مرزی از ماهواره منتشر کرد بخوانید:

 «در طی چهار دهه اخیر، رسانه های دولتی ایران نقش مهمی را در ترویح دیدگاه رژیم ایران مبنی بر صادرات مدل «ولایت فقیه» به کشورهای منطقه و همچنین ترسیم تصویری ایده‌آل و دروغین از این رژیم ایفا کرده اند. همچنین این رسانه ها، ایفاگر نقش پررنگی در تضعیف و بد جلوه دادن دشمنان ایران بوده‌اند. دستگاه رسانه ای ایران، اهداف مذکور را از طریق استراتژی های مختلفی دنبال می کرد که از جمله آن ها می توان به ترویج دیدگاه ها و روایت خود در کشورها و مناطق هدف با در نظرگرفتن هویت و مواضع سیاسی، فرهنگی و مذهبی آن ها اشاره کرد. صداوسیما یکی از ابزارهای اصلی رژیم ایران در پروژه جنگ نرم محسوب می شود که در خدمت اهداف سیاست خارجی تهران است. بعید نیست که ایران (در پی این مشکلات) مجبور شود تا فعالیت ارتش هکرها و ترول های خود در فضای سایبری را نیز به دلیل صرفه جویی در هزینه ها متوقف کند. اگر این اتفاق بیفتد، حضور رژیم ایران و نفوذ آن در شبکه های اجتماعی افت خواهد کرد.

علی‌رغم همه این واقعیت ها، هیچکس نباید توانایی رژیم در بازگشت و تغییر شرایط را دست کم بگیرد. تهران به تلاش های خود برای تقویت شبکه ها و همچنین موسسات وابسته به خود ادامه می دهد و در صورت بهبود شرایط اقتصادی و سیاسی، از هر فرصتی برای قوی کردن خود استفاده خواهد کرد. جهان باید با این مسئله توجه کند و هشیار باشد و به این رژیم اعتماد نکند.»

 

همچنین در حالی سایت وطنی انتخاب این واقعیت را که شبکه های برون مرزی بازوی دیپلماسی ایران هستند، رد می کند که ایندیپندنت فارسی رسانه لندن نشین وابسته به سعودی در تاریخ سوم خرداد گذشته پس از توقف پخش برخی شبکه های برون مرزی از روی ماهواره با خوشحالی تیتر زد: «بازوهای رسانه‌ای جمهوری اسلامی قطع شدند.» ایندیپندنت فارسی می نویسد: «اهمیت ماجرا زمانی مشخص می‌شود که بدانیم حکومت جمهوری اسلامی ایران از دو دهه پیش به شدت بر روی تبلیغات برون‌مرزی متمرکز شده است و تلویزیون‌های خارج از ایران که با زبان‌های مختلف برنامه‌سازی می‌کنند، به عنوان بازوی اجرایی این هدف عمل می‌کنند.»

اینها تنها مشتی از خروار است که از میان موارد چند ماه اخیر انتخاب شده اند.

 

در پایان سایت محترم انتخاب را به شنیدن اقوال و «انتخاب» قول صحیح، منصفانه و مطابق با واقعیت توصیه می کنیم. با اینکه مطلب انتخاب را خنجری از پشت در جسم سربازان رسانه ای بی ادعای جمهوری اسلامی در عرصه بین المللی می دانیم و به شدت از آن دلگیریم، اما انتظارمان آن است که به عنوان یک همکار رسانه ای از رسانه برون مرزی که مایه افتخار کشور است و تاکنون هر آن چه در توان داشته در طبق اخلاص قرار داده و از حریم کشور و انقلاب و مقاومت دفاع کرده، پشتیبانی کند.

                                                                          روابط عمومی معاونت برون مرزی صداوسیما

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
5
46
من که از همون‌جایی که خودشونو با الجزیره مقایسه کردن نخوندم دیگه :)
این اعتماد به نفس رو اگر پراید داشت تا الان لامبورگینی شده بود.
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
بودجه الجزیره را هم با کل شبکه های برون مرزی مقایسه کن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
11
16
هر دوی شما بدرد نخور هستید !!! مردی اینو منتشر کن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
4
17
آقا انتخاب چرا درک نمی کنی حتما یکی از دوستان قراره کاندیدای ریاست جمهوری بشه
پول لازم داره
هر چند انسانهای شریف در صدا و سیما کم نیستن
و قلبا به نظام و مردم اعتقاد دارن
و دنبال پول بیت المال نیستن
سعییییید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
1
16
حالا اینا که به زمین و زمان تهمت میزنن جوابیه ها رو همین شکلی بازتاب میدن یا با دخل و تصرف و کنایه پخش میکنن؟ اصلا پخش میکنن؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
38
8
انتخاب از نظام پول می گیرد برای ضد انقلاب تبلیغ می کند . حرا متان باد این پول ها
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
17
17
متاسفانه تیتر شما با عنوان فحشنامه عین تخریب واقعی است. اندکی شما تحمل داشته باشید. اگر مدعی هستید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
19
16
واقعا رسانه دیکتاتوری هستید!!! صدا و سیما در بدترین حالت عین خودتون که نقدش کردید جواب نقد شما رو داد اما شما بهش می گید فحش نامه!!! چه کسانی به حساب فحش های شما خواهند رسید!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
5
13
هيچ كدومتون بدرد نميخورين
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
21
12
درباره اینکه بخش برون‌مرزی صداوسیما چقدر اثر داره نمیدونم
اما اینکه شما از صداوسیما کینه دارید و دائم مطالب تخریبی علیهش کار می‌کنید که واقعیته اگر انکار کنید با ذهن مخاطب چه می‌کنید؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
3
18
تنویر افکار عمومی اونهم از رسانه ای که اصلا به افکار عمومی ارزشی قائل نیست ! واقعا جالب بود ؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
5
25
چرا جوابیه صدا و سیما را پخش می کنید وقتی خودش هیچ حقی برای دیگران برای پاسخگویی به اهانت ها قاءل نیست.
آخه خودتون را با شبکه معظم الجزیره مقایسه می کنید؟ سنتی می زنید یا صنعتی؟
صدا و سیما جر پول تو چاه ریختن و تبلیغ منفی و سوق دادن دیگران به فضای مجازی و شبکه های خارجی کارکرد مثبتی ندارد.
مفت خورها دنیا خرج می کند نوستالژی برای مردم کشور خلق کند آنگاه شما استاد ها و چهره ها را اخراج می کنید.
لعنت خدا بر شما باد که طمع رمضان و "ربنا"ی آن را از ما گرفتید
کاش می شد خشم مردم از این رسانه میلی را می سنجیدید و شرم می کردید هر چند شعوری. فراتر از این حدی که شما دارید را می خواهد.
وحید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
2
24
والا من که ب عمر این شبکه های برون مرزی رو نگاه نکردم ولی تقریبا بالا ۳۰ کانال خودمون رو نگاه کردم سرجمع کلشون قد یه شبکه نیستن.
عقده ای
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
16
10
واقعا انتخاب بعضی وقت ها بدجور خباثت از خودت نشون میدی. یک مطلب آبکی و پفکی و بابادکی در تخریب شبکه های برون مرزی زدی که همون اول فضاحتش معلوم بود حالا که بهت جواب مستند و مستدل دادن که یک جمله توهین توش نیست نوشتی فحش نامه! بعضی وقت ها میگم من چه قدر خلم که مطالب یک سایت عقده ای رو پیگیری میکردم این مدت! شما را چه میشود؟! دقیقا چه کارت است انتخاب؟!
شکوه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
0
0
اکر صدا و سیما مردمی بود باید هم هزینه هایش از بیت المال پرداخت شود ولی اکنون بخدا حتی یک ریال هم حرام است خرج اینان شود
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
0
0
صدا و سیما اینهمه دروغ و ... جعلی پخش میکنه ، تابحال یادتون میاد جوابیه کسی رو پخش کرده باشه که شما جوابیه اون رو پخش میکنید؟
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
0
0
سلام بر صدا و سیما
مطالب عنوان شده در انتخاب آنقدر صحیح بوده که شما را به چنین واکنش خشم آلودی تحریک کرده است. شما اگر به نظرات سایت الکسا استناد میکنید که نباید اینهمه از نوشته سایتی که در رتبه 137(آنهم در داخل کشور خودمان) قرار دارد، آشفته شوید. اینهمه تهمت، تهدید وتوهین، برای عکس العمل به نوشته یک سایت رده 137(؟!).
خب . . . برادران و خواهران عزیز، ماجرای کمی مخاطبان صداوسیما اصلا" چیز جدیدی نیست. وقتی شما در داخل ایران نیز مخاطبان کمی دارید و بسیاری از اوقات با توسل به پارازیت، از مراجعه مردم به رادیو و تلویزیونهای خارج از کشور، ممانعت میکنید(همان مردمی که همه بزرگان ما به فهم و کمالاتشان معترفند!) چطور میتوانید نظر مردمان بیرون از مملکت خودمان را جلب کنید؟
مهدی
|
United States
|
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
0
1
صداسیما در داخل نتونسته مخاطب برای خودش جمع کنه همه گزارش ها و مصاحبه ها سانسور شده و در حال تخریب حزب رقیبن حالا چطور انتظار دارید شبکه های به دردنخور برون مرزیشون دارای مخاطب باشن به غیر حرف مفت و پول حروم کردن کار دیگه ایم بلده این رسانه حزبی؟ احسنت به انتخاب
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
0
0
مقایسه خودشان با الجزیره؟؟؟!!! اعتماد به نفس هم حدی داره. اگر هم بهانه بودجه و ... را می آورید نمونه اش صداو سیمای خودمان است که با بودجه کهکشانی در کنار تبلیغات یک ربعی و نیم ساعتی نتیجه کارش کاملا مشخص است و ....
البته بهتر بود انتخاب هم با طمانینه بیشتری برخورد می کردٰ، تیتر خوبی نبود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
1
0
انتخاب پست وبیشرف
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
0
1
بودجه صدا و سیما کلا باید قطع بشه و خرج مبارزه با بیکاری در کشور بشه
امید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
0
1
کیف کردم اول مطلبت رو دیدم ! فحش نامه
عالی گفتی . اصلا هیچ جوابی نده به این صدا وسیمای ضد مردمی
همون یک کلمه برای هفت پشتشون بسه !
صدا وسیما ی اقلیت 5 درصدی مردم حتی ارزش پاسخ هم نداره .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
0
1
خیلی بامزه هستند این دوستان سیمائی و " میلی " ، خوبه که انتظار دارند بودجه الجزیره را دشته باشنداما خروجی عملکردشان ؟ بی خیال. نمونه ؟ ماجرای مازیار ابراهیمی !!!!! کدوم رسانه صاف و صوفی چنین رویکردی دارند؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
0
1
صدا و سیمای انحصار، اینهمه پول می گیره؟! سالی تقریبا ۲۰۰ میلیون دلار، اضافه شود ۲۰۰۰ میلیارد تومان بودجه ریالی و حدود همین مقدار هم درامد تبلیغات. من که بعنوان یک ایرانی هزینه یک ریال از این همه بودجه را هم راضی نیستم و معتقدم تمام شبکه های داخلی و خارجی هم تعطیل بشوند، زندگی مردم هم بهتر هم شادتر هم معقول تر خواهد شد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
0
1
ما خوبیم!!! دنیا خر است!!! مخالف ما گاو است!!
مسعود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
1
0
حرف حقی زدن. کجاش فحشنامه بود؟ تیتر شما «فحشنامه تر» بود
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
0
1
انتخاب همین مسیر رو ادامه بده و از هوچی گری مفت خورها نترس
سید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
0
0
سایت پولی الکسا؟!؟! چرا برای توجیه مزخرف تحویل خوانندگان میدید؟ الکسا معتبرترین سایت رده‌بندی سایت‌ها در دنیا است!!! من پسرخاله رییس صداوسیما نیستم ولی تحمل ندارم وسط دعوای رسانه‌ها شعور من مخاطب بازیچه بشه!
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
1
0
سایت انتخاب، مظهر رسانه های عقده ای و کینه ای!
بهت جوابیه دادن، به جای جواب دادن مینویسی: فحشنامه!!

البته حق داری، مخاطبینت اکثرا تیترخوان هستن و نه متن خوان، خوب میدونی چطور خوراک بدی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
1
0
خوب جواب انتخاب رو داد، بهتره شما هم درباره منابع و بودجه سایت به درد نخورتون شفاف سازی کنید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
0
1
این رسانه مثلا ملی اگه تعطیل بشه پولشو بدن مردم باش برنجو مرغو گوشت بزارن تو سفرشون بیشتر به درد میخوره تا یه مشت............به خوردمون بدن.مردم این رسانه مثلا ملی رو خیلی وقته شناختن .
استاد دانشگاه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
0
0
سلام صدا و سیمای ما هر وقت تن به یک نظرسنجی بی طرفانه مطلوبیت و میزان مخاطب که توسط یک نهاد خارج از سازمان (نه واحد دم دستی نظرسنجی خودش با گزارشهای طرفدارانه دستکاری شده) انجام شود برگزار کرد می توان به تاثیرگذاری آن اعتماد کرد. خود گویی و خود خندی، عجب مرد هنرمندی!! حکایت مدل امروز تاثیرگذاری صدا و سیمای فعلی ماست. مقایسه کل صدا و سیمای ما با یک کانال از خبرگزاری الجزیره فاقد اعتبار و اعجاب برانگیز است. فقط یک کانال الجزیره کل صدا و سیمای ما با 20 هزار نفر پرسنل را می ارزد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
0
0
براساس کدام حکم عقلی و منطقی
هر انتقاد و بیان خطا
الزاما
در صورت بیان از سوی دشمن
نشان از حقانیت بودن موضوع هست
هاشمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
0
0
متاسفانه صدا وسیما=....
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
0
0
صداوسیما برای تایید صداقت خود در نیاز به حمایت مالی بیشتر فهرست دخل و خرجهایش را منتشر کند؟
در صداوسیما دهها تشکیلات عریض و طویل وجود دارد که بودجه ها را می بلعند. طبیعی است که در چنین وضعیتی هرگاه کفگیر به ته دیگ می خورد مظلوم نمایی می کند.
کار عمده شبکه های برون مرزی هم شده ارائه چهرهای بزک شده و دروغین از ایران به کشورهایی جهان که به هیچ وجه با واقعیت های میدانی سازگاری ندارد.
در واقع همان کار رسانه های شوروی سابق را تکرار می کند. تبلغ چهره ای غیر واقعی از کشوری که مردمش در تامین نیازهای واقعی شان در رنج و غذاب هستند.
نظرات بینندگان