arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۳۴۴۰
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۹

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / آماده شدن نخستین واکسن کرونا در روسیه / آیا احتمال ابتلای همزمان به ویروس کرونا و آنفلوانزا وجود دارد؟ / ارزش برگه ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت، ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان شد / تمایل ایران به خرید تسلیحات جدید از روسیه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / آماده شدن نخستین واکسن کرونا در روسیه / آیا احتمال ابتلای همزمان به ویروس کرونا و آنفلوانزا وجود دارد؟ / ارزش برگه ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت، ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان شد / تمایل ایران به خرید تسلیحات جدید از روسیه

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

ارزش برگه ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت، ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان شد:  ارزش سهام عدالت در معاملات روز گذشته افزایش یافت و هر برگه سهم ۵۳۲ هزار تومانی حدود ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان شد. در پایان معاملات هفته قبل ارزش سهام عدالت 532 هزار تومانی 19 میلیون و 184 هزار و 457 تومان اعلام شده بود که بر این اساس طی معاملات هفته جاری 280 هزار و 85 تومان سود عاید سهامداران شده است.

آماده شدن نخستین واکسن کرونا در روسیه: معاون وزیر دفاع روسیه اعلام کرد که نخستین واکسن ویروس کرونا که با مشارکت متخصصان نظامی و دانشمندان مرکز تحقیقاتی «گامالیا» طراحی و تولید شده، آماده است. وی گفت که حال تمامی داوطلبانی که در آزمایش واکسن مشارکت کردند، خوب است و ایمنی از ویروس برای آن‌ها حاصل شده است. بنا‌بر‌این می‌توان گفت که نخستین واکسن محلی در برابر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ آماده است.»

آیا احتمال ابتلای همزمان به ویروس کرونا و آنفلوانزا وجود دارد؟:  با توجه به شیوع گسترده بیماری کووید 19 در سطح جهان، سوالی که مطرح می شود این است که با شروع فصل پاییز و زمستان، آیا ممکن است فردی همزمان به کووید 19 و آنفلوانزا مبتلا شود؟ بر اساس اعلام محققان موسسه ملی تحقیقات سلامت و دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران براساس مقالات منتشر شده در مجلات علمی معتبر، امکان ابتلای همزمان به این دو بیماری وجود دارد. گزارشات موردی در این خصوص در کشورهای اسپانیا، ایران، ژاپن و چین گزارش شده اند.

بازگشت نرخ خرید دلار به کانال ۱۹ هزار تومانی: نرخ فروش دلار در صرافی‌های بانکی دیروز (سه‌شنبه) کاهش ۲۰۰۰ تومانی داشت و به بهای ۲۰ هزار و ۶۰۰ تومان معامله شد و 19 هزار و 900 تومان نیز به خریداری رسید. بهای خرید و فروش یورو هم امروز در صرافی‌های بانکی شاهد کاهش ۱۵۰۰ تومانی بود. بر این اساس برای فروش هر یورو رقم ۲۳ هزار و ۶۰۰ تومان بر تابلوها ثبت شود و خرید یورو نیز با قیمت ۲۲ هزار و ۹۰۰ معامله شد.

سخنگوی دولت: نطنز پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد؛ کارشناسان باید به نظر قطعی برسند: علی ربیعی سخنگوی دولت، با طبیعی خواندن اتفاقات پارچین گفت: این حادثه خسار تقابل ملاحظه ای در پی نداشته است. وی افزود: حادثه نیروگاه نطنز پیچیدگی خاص خود را دارد و هنوز هم کارشناسان باید به جمع‌بندی قطعی برسند و سپس سازمان انرژی اتمی اعلام خواهد کرد.

کاظم جلالی: ایران مایل به خرید تسلیحات جدید از روسیه است: سفیر کشورمان در مسکو در گفت‌وگویی بیان کرد که ایران برای افزایش توان دفاعی اش مایل به خرید تسلیحات جدید از روسیه است. کاظم جلالی سفیر کشورمان در مسکو در گفت‌وگو با روزنامه کامرسانت گفت که ایران مایل است برای افزیش توان دفاعی‌اش از روسیه تسلیحات جدید خریداری کند. جلالی در ادامه مطرح کرد: ما درباره آنچه برای افزایش توان دفاعی‌مان نیاز داریم با روسیه رایزنی خواهیم کرد. دولت و ملت روسیه همواره در روزهای سخت کنار ما بوده‌اند. روسیه از این نظر شریک در اولویت ما است.

تمدید توافق ۲۰ ساله با روسیه در دستور کار وزارت امور خارجه: محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مارس سال آینده بیستمین سال توافقات ایران و روسیه است و آیا ایران برنامه‌ای برای تمدید این توافق دارد؟ گفت: تمدید قرارداد در دستورکار ماست و اگر دوستان روسی آماده باشند قرارداد بلندمدت دیگری داشته باشیم، قابل بررسی است، ولی حتما تمدید قرارداد در دستورکار ماست.

آزادسازی منابع ارزی ایران در دو کشور خارجی: علی ربیعی سخنگوی دولت گفت: با تلاش وزارت خارجه و بانک مرکزی شرایط بازگشت ارزهای کشور از دو کشور خارجی فراهم شده است. ارزهایمان را بزودی به کشور برمی گردانیم.

برایان هوک: مانع به نتیجه رسیدن همکاری راهبردی 25 ساله ایران و چین می‌شویم: برایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران به همراه کیث کراش معاون بخش محیط زیست و انرژی وزارت خارجه آمریکا یادداشتی در روزنامه وال استریت جورنال منتشر کردند که به توافق پیشنهادی ایران با چین پرداخته است. نویسندگان این یادداشت، یادآور‌شدند این توافق، بین دو دولتی است که به پروپاگاندای خود میبالند. امکانپذیر بودن چنین توافقی، مستحق نگاهی با شک و تردید است. آنها پیش‌بینی کردند که این توافق در صورت نهایی شدن، با شکست کامل روبرو شود.

«لواسانات» در صدر آمار زمین خواری در تهران: علی امراللهی مجد رییس اداره حقوقی سازمان حفاظت محیط زیست تهران گفت: بیشترین میزان تصرفات در مناطق حفاظت شده تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست در استان تهران مربوط به بخش لواسانات و محدوده‌ای از شمال شرق استان تهران است که شامل پارک ملی خجیر و سرخه حصار می شود.

کرونا باز هم در کشور رکورد زد: دکتر سیماسادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۳۱ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۶۲۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که  یک هزار و ۹۷۷ نفر از آنها بستری شدند. وی ادامه داد: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۷۸ هزار و ۸۲۷ نفر رسید. وی گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۲۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۴ هزار و ۶۳۴ نفر رسید. وی افزود: استانهای مازندران، فارس، آذربایجان های شرقی و غربی، خراسان رضوی، البرز، خوزستان، لرستان، گلستان، کرمان، زنجان و ایلام در وضعیت قرمز قرار دارند.

 

نظرات بینندگان