arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۳۵۴۰
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۱ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۹

روحانی: مستاجران تهرانی ٥٠ میلیون تومان وام اجاره دریافت می‌کنند

تهران- ایرنا- رییس جمهوری گفت: افرادی که حقوق ثابت دارند و خانواده‌های تحت حمایت در تهران برای ودیعه و اجاره مسکن مبلغ ۵٠ میلیون، در شهر‌های بزرگ ٣٠ میلیون و در شهر‌های کوچک ١۵ میلیون تومان تسهیلات با سود ١٣ درصد دریافت می‌کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تهران- ایرنا- رییس جمهوری گفت: افرادی که حقوق ثابت دارند و خانواده‌های تحت حمایت در تهران برای ودیعه و اجاره مسکن مبلغ ۵٠ میلیون، در شهر‌های بزرگ ٣٠ میلیون و در شهر‌های کوچک ١۵ میلیون تومان تسهیلات با سود ١٣ درصد دریافت می‌کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی پیش از ظهر چهارشنبه در جلسه هیات دولت با اشاره به فرارسیدن ماه ذی‌الحجه و ماه مرداد گفت: در این ماه حوادث بسیار مهمی داشته‌ایم؛ از پایان جنگ و عملیات مرصاد که آخرین عملیات ما بود تا آزادی همه عزیزان ما که در عراق در بند اسارت بودند تا پیروزی مشروطیت در اواسط مرداد.

رییس جمهوری با اشاره به روز ازدواج و سالروز ازدواج امام علی (ع) با حضرت فاطمه اطهر (س)، اظهار داشت: ازدواج برای ما بسیار مهم است چراکه ازدواج موجب تشکیل خانواده می‌شود و خانواده رکن اصلی جامعه است. امسال به‌رغم کرونا تاکید ما این است که سنت ازدواج مانند گذشته ادامه یابد.

روحانی ادامه داد: مراسم‌هایی که در این مناسبات‌ها داریم، باید حذف یا به خاطر پروتکل‌های بهداشتی باید بسیار محدود شود.

رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی، ازدواج و تشکیل نهاد خانواده را برای دولت مهم دانست و تصریح کرد: امسال و سال گذشته در مساله وام ازدواج تسهیلات بهتری را برای خانه اولی‌ها و کسانی که زندگی مشترک‌شان را تازه آغاز می‌کنند قرار دادیم. ۳۰ هزار میلیارد تومان در اختیار آن‌ها قرار گرفت و امسال هم همین روند ادامه می‌یابد.

روحانی با اشاره به اقدامات دولت درباره اجاره‌نشین‌ها و مستاجرین خاطرنشان کرد: دولت برای کسانی که در آغاز زندگی مشترک هستند؛ دو گام مهم برای مستاجران در هفته‌های اخیر برداشته است. اقدام اول اضافه اجاره‌بها بود که روند صعودی و غیرمنطقی داشت که در ستاد ملی کرونا تصویب کردیم در تهران حداکثر ۲۵ درصد و در شهر‌های بزرگ ۲۰ درصد و در شهر‌های دیگر ۱۵ درصد افزایش داشته باشند.

رییس‌جمهوری با بیان اینکه اقدام دیگری که امروز اجرایی می‌شود، دادن ودیعه از طریق بانک به مستاجرین است، ابراز داشت: مستاجرین یک پولی برای اجاره می‌دهند و یک پولی برای ودیعه در نزد مالک می‌سپارند. دولت تصمیم گرفته برای آن‌هایی که دارای حقوق ثابت هستند، کارمند یا کارگر است و حقوق ثابتی دارد و همچنین خانواده‌هایی که تحت حمایت هستند، این خانواده‌ها در تهران برای اجاره‌ای که می‌کنند، ۵۰ میلیون تومان بتوانند از بانک پول بگیرند.

روحانی افزود: در شهر‌های بزرگ این وام ۳۰ میلیون تومان و در شهر‌های کوچک ۱۵ میلیون تومان می‌شود. سود و بهره این وام، ۱۳ درصد است که یک کمک بسیار خوبی برای مستاجرین ماست. این‌ها می‌توانند تا ۵۰ میلیون از بانک قرض بگیرند و سود را به بانک پرداخت کنند. پایان کار وقتی اجازه تمام می‌شود اصل پول را به بانک بازگردانند.

وی با بیان اینکه آن وام کمک بسیار خوبی برای افرادی است که تحت فشار هستند، عنوان کرد: از هفته آینده وزارت مسکن و بانک مرکزی ویژگی‌ها را اعلام کرده و مقررات و شرایط را ابلاغ می‌کنند و مردم را از طریق صداوسیما مطلع و شرایط تشریح می‌کنند. این وام جدیدی است که دولت در شرایط سخت کرونایی برای مستاجرین می‌دهد.

همسان سازی حقوق بازنشستگان از مهرماه اجرا می‌شود

روحانی با بیان اینکه همسان‌سازی و متناسب سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان از پاییز اجرایی و عملیاتی می‌شود، گفت: ۳۲ هزار میلیارد تومان طلب سازمان تامین اجتماعی بعد از ۱۴ سال انتظار به این سازمان پرداخت شد.

رییس جمهوری افزود: تلاش کردیم که تامین اجتماعی این توانمندی را برای همسان سازی حقوق بازنشستگان پیدا کند و سازمان برنامه و بودجه هم برای بقیه بازنشستگان این روند را انجام خواهد داد تا از مهرماه به بعد به بازنشستگان که در این شرایط سخت تحت فشار قرار گرفتند کمک شود.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان