arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۳۵۷۴
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۲ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۹

دستگیری ضاربان سکه‌های تقلبی در تبریز

جانشین فرمانده انتظامی استان آذربایجان شرقی از دستگیری ۲ نفر از اعضای باند ضاربان سکه‌های تقلبی در تبریز خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جانشین فرمانده انتظامی استان آذربایجان شرقی از دستگیری ۲ نفر از اعضای باند ضاربان سکه‌های تقلبی در تبریز خبر داد.

 به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار "علی محمدی" با اعلام این خبر گفت:‌ در پی شکایت تعدادی از شهروندان از شهرهای مختلف استان و شهرستان های همجوار مبنی بر عرضه و فروش تعدادی سکه تقلبی در بازار، شناسایی و دستگیری عامل یا عاملان و ضاربان این سکه ها در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی با بیان تشدید اقدامات پلیسی و انتظامی هدفمند، عنوان کرد: ماموران در یک عملیات پیچیده و موفق و با استفاده از شگردهای خاص، ۲ متهم که محل زندگی خود را تبدیل به کارگاه کرده بودند، شناسایی و دستگیر کردند.

سردار "محمدی" تصریح کرد: از محل فعالیت متهمان ۵۰ جلد انواع دسته چک بانک های مختلف؛ صدها برگ چک؛ انواع مهرهای مورد استفاده؛ مقدار قابل توجهی سکه های خام و آماده به کار؛ هزاران عدد انواع کارت و پوشش سکه کشف و ضبط شد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهمان دستگیر شده به وجود همدستان بازاری و فروشندگان تحت امر خود اعتراف کردند، افزود: با هماهنگی مقام قضائی سکه های تقلبی تولید شده از مغازه ها جمع آوری شد که ارزش آنها ۵۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

جانشین انتظامی استان در پایان به شهروندان توصیه کرد: هرگونه خرید و فروش طلا و سکه را از مغازه ها و صرافی های معتبر و با ارائه فاکتور انجام دهند.

نظرات بینندگان