arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۳۶۴۶
تعداد نظرات: ۳۹ نظر
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۸ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۹

احتمال تعطیلی مجدد خوزستان / ادامه وقوع دماهای بالای ۵۰ درجه

بعد از گذر از این چند روز تعطیلی و گرمای طاقت‌فرسا، امروز چهارشنبه نیز ادارات و بانک‌های خوزستان به دلیل گرما مانند روز شنبه این هفته، با کاهش ساعت اداری تا ساعت ۱۲ ظهر فعال بودند با این حال امروز هم با افزایش رطوبت، شرجی بیشتر شد و هوای دم‌کرده، نفس خوزستانی‌ها را گرفت. بنا بر پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خوزستان، در روزهای آینده نیز دماهای بالای ۵۰ درجه رخ خواهد داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خوزستان، امسال تابستان بسیار گرمی را تجربه می‌کند؛ معرفی دو شهر به عنوان گرم‌ترین شهرهای جهان در اولین ماه از تابستان، نشان شدت گرمای خوزستان در این روزها است.

روز چهارشنبه ۲۵ تیرماه، امیدیه با دمای ۵۰.۹ درجه به عنوان گرم‌ترین شهر جهان در مناطق مسکونی معرفی شد.

به گزارش ایسنا، یکشنبه ۲۹ تیرماه نیز شوش با ۵۱.۴ درجه، به عنوان گرم‌ترین شهر دنیا معرفی شد و هفت شهر خوزستان دمای بالای ۵۰ درجه را تجربه کردند. روز دوشنبه نیز بیشترین دمای ثبت شده، در شوش با دمای ۵۳.۱ درجه سانتیگراد بوده است.

در این روز به جز شهرهای لالی، شادگان، دهدز و ایذه، همه شهرهای خوزستان دمای ۵۰ درجه سانتیگراد به بالا را رکورد زدند. ۱۰ شهر خوزستان نیز دمای ۵۱ درجه سانتیگراد و بالاتر را تجربه کردند. روز گذشته (۳۱ تیرماه) نیز شوشتر با ۵۰.۶ درجه گرم‌ترین شهر خوزستان گزارش شد.

پیش از رسیدن روزهای اوج گرما، با پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خوزستان مبنی بر وقوع دماهای بالای ۵۰ درجه در چند روز متوالی در هفته جاری، به تصمیم استاندار خوزستان ادارات و بانک‌های ۲۲ شهرستان در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه این هفته به منظور کاهش مصرف برق و صرفه‌جویی در مصرف انرژی تعطیل اعلام شدند و از طرف دیگر اورژانس خوزستان نیز برای رویارویی با موارد بالای گرمازدگی، به حالت آماده‌باش درآمد.

بعد از گذر از این چند روز تعطیلی و گرمای طاقت‌فرسا، امروز چهارشنبه نیز ادارات و بانک‌های خوزستان به دلیل گرما مانند روز شنبه این هفته، با کاهش ساعت اداری تا ساعت ۱۲ ظهر فعال بودند با این حال امروز هم با افزایش رطوبت، شرجی بیشتر شد و هوای دم‌کرده، نفس خوزستانی‌ها را گرفت.

بنا بر پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خوزستان، در روزهای آینده نیز دماهای بالای ۵۰ درجه رخ خواهد داد.

محمد سبزه‌زاری مدیرکل هواشناسی خوزستان امروز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به پیش‌بینی وضعیت دما در هفته آینده، اظهار کرد: هفته آینده نیز مانند روزهای آخر تیرماه، شاهد وقوع دماهای بالای ۵۰ درجه در خوزستان هستیم.

وی افزود: از روز دوشنبه تا چهارشنبه (۶ تا ۸ مردادماه) در اکثر شهرهای خوزستان دمای بالای ۵۰ درجه رخ می‌دهد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: میانگین دمای خوزستان در مردادماه و شهریورماه امسال نسبت به میانگین درازمدت، نیم درجه افزایش خواهد یافت.

سبزه‌زاری در خصوص احتمال اعلام تعطیلی مجدد در خوزستان به دلیل گرما، افزود: در یکی دو روز آینده جلسه‌ای در این خصوص تشکیل و در مورد اعمال تعطیلی، تصمیم‌گیری می‌شود.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳۹
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
31
128
اولا که تعطیل کردن خوزستان به دلیل گرما یک امر احمقانه هستش چون فقط اداره ها رو تعطیل میکنن و شرکت‌های صنعتی که بیشترین برق مصرفی رو دارن مشغول کار هستن و مشاغل دیگه مثل کارگر ساختمان و تاکسی ها و غیره سرکار هستن. اگه قرار باشه خوزستان رو بخاطر گرما تعطیل کنن اول اینکه از تیرماه تا آخر شهریور باید خوزستان کلا تعطیل بشه اونوقت ملت تو کل ایران بیچاره میشن و دوم اینکه این تعطیلاها فقط و فقط به سود قشر کارمند حقوق بگیر هستش و کار مردم با این تعطیلات عقب میافته.طرف با کلی دوندگی از دادگاه وقت گرفته یهو تعطیل میکنن همچی بهم میریزه دوباره تاکی تاریخ بزنن

تنها و تنها به سود کارمندان دولت و حقوق بگیر هایی که زیر کولر ماشین میان سرکار و سرکار هم زیر کولر هستن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
شما تشریف بیار اهواز ببینم هنوز همین نظر رو داری
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
آقای محترم تعطیل کردن کار بسیار درستی هست چون سه چهارم کارمندا با ماشین کولردار نمیرن بلکه با موتور میرن دوما؛ وقتی میرن اداره مردم هم میان دنبال کاراشون یعنی هم گرما و هم کرونا با همدیگه دست به دست میدن.تازه مصرف برق بماند که چندهزار کولرگازی در ادارات استان کار میکنن.سپس کلی از افراد که میان ادارات دچار گرمازدگی شده و راهی بیمارستان،کمااینکه تو سه روز گذشته کلی دچار گرمازدگی شدن.پس لطفا عقل خودتو ملاک قرار نده.این تصمیم گیری حداقل نظر ۲۰نفر از مسئولین مختلف هست
Ms
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
چیزی رو که نمیدونی راجع بهش نظر نده .
مرجان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
به جای تعطیلی، باید یه فکر اساسی برای برق کنن. همه‌ش قطعی برق که به دنبال اون قطعی آب هست داره همه خانواده ها رو درگیر میکنه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
اگر ادارات تعطیل بشن ،خیلی از مردم که بخاطر کار اداری بیرون میرن توی خونه هاشون میمونن. این تصمیم ها بخاطر جلوگیری از رفت و آمد مردم و بیماری و گرمازدگی هست.
محمود
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
آقا طبق قانون جهانی وقتی جان انسانهادرخطراست چه گرما.گردوخاک وغیره باید تعطیل کنند .چه اقتصاد ضعیف باشه چه نداشته باشی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
دقیقا موافقتم الان سه ماهه دنبال کار دادگاهمم ک حکم بگیرم قاضی هم قرار بوده حکم بده از ۲۳ماه قبل ک وقت داد دیگه رفت ک رفت و هنوز حکمش تو راهه
مهدی هلیچی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
کاملاا موافقم دقیقا هم همینطوره
همچی فقط به سود کارمندان دولته کارگرای ساختمانی و... هیچ هیچ هیچ و از این هیچ داریم میرنجیم...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
اول کارکنان دولت ک میگی کم نیستن ،یعنیکلی ساختمان ومجتمع ب کمترین میزان مصرف میرسن در ضمن وقتی ارگان های دولتی باز باشن تعداد ارباب و رجوع بالا میره وتوی این هوا ک انسان ک نه بلکه...تحمل نمیکنه درصد امارکرونا هم بالا میره.شهرکهای صنعتی هم بزودی یا هزینه های برقیشون در ایام تعطیلی ضریب ۳ میخوره ومجبورن رعایت کنن.شما کلی نگاه کن هر چیز میشه نگین کارکنان دولت
مجید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
0
1
لطفا شرکتهای صنعتی هم تعطیل بشه چرا استانداری اینقدر فرق میزاره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
1
1
در شروع این تعطیلیها، حدود 10 سال قبل برای اولین بار استانداری خوزستان در آغاز تابستان، پنج شنبه ها را برای صرفه جویی در مصرف انرژی تعطیل اعلام کرد. ولی در کمال تعجب این طرح در فصول سرد و معتدل هم ادامه پیدا کرد. از حدود 5 سال قبل هم تابستانها تایم کاری ادارات شده از شنبه تا چهارشنبه 7 تا 13 و عملا تا ساعت 8 هم کمتر کسی در ادارت کار میکنه. و روز به روز هم این بازه زمانی به هر دلیلی داره تقلیل پیدا میکنه. متاسفانه راه حلی بهتر از تعطیلی ادارات و بانک ها برای جبران ضعف در برقرسانی پیدا نکرده اند. بی شک یکی از دلایل عقب ماندگی خوزستان همین مساله هست.
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
0
1
با نظر بالا کاملا موافقم. عمده مصرف برق بصورت سه فاز توسط شرکت‌های صنعتی است و استانداری میبایست کارخانجات فوق را به حالت نیمه تعطیل مثلا با 40 درصد تولید درآورد. مطمئنا کاهش قابل ملاحظه در مصرف برق دارد. و اداره جات نیز بصورت شیفت مثلا نصف شعبات بانک تعطیل که کار ملت راه می‌اندازند و مصرف برق بالایی ندارند. هر چند که اگر بازدیدی هم بشه متوجه میشن که اداره تعطیله ولی کولر هاشون در اگثر موارد روشن مونده.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
0
1
راست میگی امروز منم شاهد کارگرای ساختمانی بودم ک تو این گرما زیر نور خورشید مشغول کار بودن
Ali
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
0
1
اگر قرار به تعطیلی باشِ شرکت ها هم باید شامل تعطیلی بشن چرا که استفاده ی کل بانکهای شهر اهواز به اندازه ی این شرکت ها برق استفاده ‌نمیکنن شرکت های تولیدی چه تعطیل کنن و چه نکنن کارگرهای بخش تولید کار میکنن و اگر دستور به تعطلی بدن حداقل باعث میشن واحدهایی که در روزهای تعطیلی به دلیل تعطیل بودنِ شهر کارهای بیرون از شرکت رو به تعویق می اندازن و بسیار راحت تر از قبل توی شرکت بدون انجام کاری توی دفتر میشینن و از هوای خنک و اضافه حقوق لذتش رو میبرن با تعطیلی شرکت ها صرفه جوئی بیشتری خواهد شد
عرفان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
0
2
چراادارات دولتی تعطیل میشن ولی ادارات وشرکتهای خصوصی تعطیل نمیکنن چرانطارت نمیکنن یکشنبه ودوشنبه وسه شنبه سرکاربودیم
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
0
2
میخوام تعطیل نکنن ادارات رو تعطیل کردن ک مثلا برق مصرف نشه بعد مناطق مسکونی رو هر روز یه منطقه برقشو قطع میکنن
اخه خدا ازت نگذره توی این گرمای بالای پنجاه درجه اهواز چرا برق رو قطع میکنی اینا حق الناس باید جواب پس بدین
موسوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
0
1
با سلام، البته تعطیل شدن ادارات به خاطر صرفه جویی در برق هستش، و درسته که به نفع کارکنان ادارات، اما با اینکار حداقل برق قطع نمیشه و همه بتونند استفاده کنن. ولی ایکاش یه راهکار دیگه ای هم بود تا اون آدمای شاغل توی خیابون هم توی گرمای واقعا غیر قابل تحمل هم استفاده کنند.
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
0
0
تعطیل اعلام‌ میشه بعد یک جایی مثل پالایشگاه میاد میگه باید بیاید سر‌ار . کارمنداشونم بخاطر اضافه کار بیشتر از روزهای قبل سر کار میمونن و خب برق مفت هم که هست و کولر اتاقاشون مرتب روشن.اول فرهنگ سازی کنید برای مدیران که دلیل تعطیلی چیه و بعدم اگر قراره تعطیل کنن که بجای ساعت کار اضافه کاری کلان بدن به نیر هاشون چه فایده ای داره این همش برای مملکت ضرره. یک فکر اساسی کنید. یک بوم و دو هوا نمیشه که. خصوصا شر‌تهای بزرگ که بیشترین کارمند و مصرف برق رو دارن باید رعایت کنن تا بحران گرما و قطعی ب ق و گرمازدگی نیروی انسانی پیش نیاد
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
0
0
چرا مسولان خوزستان به فکر ایجاد فضای سبز وجنگل ها نمی افتند به دنبال چه برنامه ای هستند در پشت خط راه اهن کیان اباد به ساخت وساز بهتر نبود دراین زمین ها فضای سبز ایجاد می کردند پشت جاده کمربندی جایی که پادگان تخلیه شد وتا جاده اندیمشک بیابان است نمی شود جنگل مصنوعی زد روبروی بیمارستان اپادنا چقدر زمین خالی است شورای شهر کلان روستای اهواز اینقدر ترسو هستند که قادر به هیچگونه اعتراض نیستنداهواز چوب مسولان نالایق وبی کفایتی خودرا می خورد رودخانه هاپراب ومردم تشنه هستند معلوم می شودکه نه به دین ونه به قیامت اعتقاد دارید اگر نمی دانید مردم اگاه هستند وای بر پدریا مادر اگاهانه لقمه حرام را به خورد فرزندان خود می دهدچون در دنیا ننگ ورسوایی ودر قیامت عذابی سخت دارند
عبداله
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
0
0
با سلام. برادر جان این تصمیم احمقانه نیست. فواءد زیادی داره حتی اگه مقداری نظم اداری بهم بریزه ولی باعث جلوگیری از مصرف وحشتناک نیرو و برق و کاری میکنه که خاموشی برق کمتر بشه. همه به اثرات مخرب برق رفتگی واقف هستن پس تا جایی که میشه باید برق ذخیره کرد و ذکر این نکته لازمه که تعطیلی همین کولرای ادارات و سایر وسایل برقی باعث خیلی صرفه جویی میشه. منفعت قلیلی افراد نباید باعث ایجاد مشکل واسه خیلی از عزیزان بشه حتی اگه براشون ظاهرا سخت باشه. خاموشی برق فاجعه ست تعطیلی ادارات کمترین کاره عزیز جان.و باعث روشن موندن کولر خونه های مردم و جاهای دیگه ست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
0
0
واقعا احمقانست کهفقط ادرات تعطیل میکنن واحمقانه تر اینکه شهری مثل مسجدسلیمان با ومای۵۰تعطیل نشد
بختیاری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
0
0
ما کار اداری داشتیم هفته پیش گفتن تعطیله هفته بعد بیا اگه قراره این هفته هم تعطیل بشه که مردم بیچاره ان خواهشا تعطیل نکنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
0
0
واقعا تعطیلی فقط ب سود کارمندان هست در صورتی ک کارگرها دارن تو گرما کار میکنن
Z
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
0
1
تعطیل نکن آقاااااا کار اداری داریم کارمندای محترم که زیر کولرن تابستون تا ساعت دوازده سرکارن همونم دو ساعتش دارن صبحانه میل میکنن حالا تعطیلم کنین دیگه هیچی کارِ ما باید بمونه واسه پاییز
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
0
0
تعطیلی هم سیاسی است چرا توفکر مردم فقیر بی درآمد نان روزانه نیستن
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
0
0
با نظر علی آقا کاملا موافقم چون هفته جاری من خودم اهواز بودم و این موضوع رو به عینه دیدم ضمنا بعد از ظهر دوشنبه ساعت ۱۷ تا۱۸ که کل ادارات تعطیل بود برق منازل برخی مناطق یک ساعت قطع شد
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
0
0
سلام پ این کارگرای پروژه انسان نیستند فقط ادارات ..تا کی
نازنین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
0
0
وااای بالای پنجاه !!!!تبخیر میشی که
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
0
0
والله راست میگه اگه میتونید توی این روزها از شهرهای دیگه یکساعت بیاین اهواز ببینم توان دارین
جمیل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
0
1
بنظر بنده ادارات و سازمان ها در خوزستان از عصر به بعد خدمات بدهند من ساکن اهواز و کارم آزاد هست کلا تعطیلی در خوزستان به ضرر مردم هست و به نفع کارمندان
محمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
0
1
اسمش فقط تعطیل کردن هست.اون کارگر بدبخت تو اوج گرما و افتاب کارشون تعطیل نمیشه.شرکت ها بنادر مناطق ویژه که ازصب تاشب توگرما هستن تعطیل نمیشن کارمند زیر کولر نشسته ک نمیدونه گرما و سرما چیه تعطیل میکنن.حتی تو تعطیلی هم تبعیض قایل میشن.
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
0
0
تعطیل کردن خوزستان فقط باحرف نباشه باید با عمل باشه بعد تعطیل کردن ادارت وبانک ها وغیره چه سودی داره فقط کار مردم معطل میشه اگه قراره تعطیل کند باید این شرکت های صنعتی وتولیدی وکار گران بی زبون رو تعطیل کند شما کارمندای زیر کولری رو تعطیل میکنید ولی کارگرای ۱۲ساعت زیر آفتاب تعطیل نمیکنید مافقط یه خدای داریم که حقمون از این مسولای بی مسئولیت میگیره همین وبس ...
خواننده نظرات مردم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
0
0
اون زمان که تو توی رختخواب بودی کارمند ساعت ۵ صبح بیدار میشد تا ۵ عصر زحمت میکشید کجا بودی؟در ضمن تعطیلی که گناه کارمند نیست و اینکه اگه کارمند نبود کار تو رو کی رواج میداد.چرا کارخونه ها و چرخ اقتصاد رو تعطیل کنند؟تو به جای روشن کردن کولر گری سی و شش هزار توی اپارتمان ۷۰ متری یه کولر هیجده هزار روشن کن که مجبور نشن تعطیل کنن که کار حضرت اقا عقب بیفته.تویی که برای خنک کردن ۷۵ متر خونه کولر سی و شش هزارت دو هکتار زمین رو با گرمای کندانسورش جهنم میکنه و پدر ژنراتورها از گور درمیاد.وسلام.
امیر ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
1
0
جهنم یعنی این گرما
امیر ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
0
0
جهنم یعنی این گرما.... دیوانگی یعنی این گرما
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
0
1
اقای خبر گزاری ما هم تو شهرستان دهلران استان ایلام هستیم اگه مردی بیا تا بفهمی دمای اینجا چقده و هوای خشک و سوزناکش چطوره اگه خوزستان شرجیه اینجاخشکگه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
0
0
واقعا موافقم
Oxygen
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
2
0
خواهشا بانک هارو تعطیل نکنید هزارتا کارداریم تموم نمیشن اگه راست میگید شرکت ها رو تعطیل کنید
نظرات بینندگان