arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۳۷۲۷
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۰۹ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۹

لایو خبر - ۲ مرداد ۹۹

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

هواپیمای مسافربری ماهان در آسمان کشور سوریه توسط دو جنگنده تهدید شد / ارتش اسرائیل: جنگنده‌ای که برای هواپیمای ایرانی مزاحمت ایجاد کرده اسرائیلی نبوده / خلبان ماهان: جنگنده‌ها آمریکایی بودند
۱۳۹۹/۰۵/۰۳ - ۰۱:۰۸

پرواز مسافربری هواپیمای ماهان به مقصد بیروت، اندکی پیش از فرود مورد تهاجم یک هواپیما جنگنده قرار گرفت. در حالیکه برخی منابع خبری از اسراییلی بودن این جنگنده خبر داده اند، گفته می شود احتمال دارد این هواپیما امریکایی باشد. منابع خبری در خبر تکمیلی خود به نقل از کاپیتان پرواز اعلام کرده‌اند که هواپیماهای متخاصم، آمریکایی بوده‌اند. همچنین ارتش اسرائیل، اسراییلی‌بودن جنگنده‌های مزاحم را رد کرده است.

سفیر ایران در پاریس: فرانسه جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی را تحویل ایران داد
۱۳۹۹/۰۵/۰۲ - ۲۲:۵۸

سفیر کشورمان در پاریس اعلام کرد که کار بازخوانی و تحلیل یافته‌های بازیابی شده از جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی به پایان رسیده و جعبه سیاه اکنون طبق مقررات بین‌المللی به منظور انجام اقدامات بعدی در اختیار طرف ایرانی قرار دارد. وی افزود: «جعبه‌های سیاه پس از خوانش در اختیار طرف ایرانی قرار دارد و طبق استانداردهای بین المللی و تخصصی متعارف، متعاقبا اقدامات لازم بعدی صورت خواهد پذیرفت.»

تکذیب دستگیری یکی از فرماندهان ارتش از سوی قوه قضاییه
۱۳۹۹/۰۵/۰۲ - ۲۱:۴۵

مرکز رسانه قوه قضاییه شایعه دستگیری یکی از فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی را تکذیب کرد. ساعاتی پیش خبری مبنی بر دستگیری یکی از فرماندهان ارتش در فضای مجازی منتشر شده بود.

میرباقری: از قرنطینه عبور کرده ایم! / ضرورت نداشت قرنطینه را در ماه رمضان، مقدم بر برگزاری مراسم عزاداری بدانیم / از کرونا در راه گسترش فضای مجازی استفاده شد / غرب گرایان به دنبال تعطیلی عزاداری ها هستند
۱۳۹۹/۰۵/۰۲ - ۲۰:۵۰

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: جریان غرب از اینکه مراسم مذهبی و عزاداری ماه محرم به‌طور کلی تعطیل شود، ناراحت نمی‌شوند. وی گفت: صرف‌نظر از پیش‌داوری‌هایی که درباره این ویروس شده است، این نکته روشن است که از این ویروس در راه گسترش فضای مجازی استفاده شده و تردیدی نیست که ما هم در این زمینه، یکی از کاربران این دولت الکترونیک باشیم. البته این را بدانید که ما به هیچ وجه، حکمران مجازی نخواهیم بود چون این مسأله مبتنی بر ایدئولوژی غربی است. ما باید از فضای حقیقی در عزاداری‌ها استفاده کنیم و از بسط آن در فضای مجازی بهره‌مند شویم.

نیویورک تایمز: چالش جدید دانشمندان: آیا باید مردم را عامدانه به کرونا آلوده کنیم تا واکسن را روی آن ها آزمایش کنیم؟
۱۳۹۹/۰۵/۰۲ - ۱۹:۴۸

برخی محققان پیشنهاد می كنند كه یك روش سریع برای فهمیدن اینكه آیا واكسن كرونا موثر است یا نه، این است که افراد را به صورت عمدی در معرض این ویروس قرار دهیم.

جهانپور: ۹۶ درصد مبتلایان کرونا، کارشان به بستری نمی کشد / ۹۰ درصد بیماران بستری شده هم بهبود می‌یابند / ادعای درمان کرونا با حنظل، بنفشه، گلاب و جوش شیرین و فلان شربت گیاهی دکانی بیش نیست
۱۳۹۹/۰۵/۰۲ - ۱۹:۴۷

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت با هشدار درباره تجویز‌های غیر علمی و «دکانی» درمان کرونا، تاکید کرد: مراقب کاسبان کرونا باشیم.

سیدعباس موسوی سفیر ایران در آذربایجان شد
۱۳۹۹/۰۵/۰۲ - ۱۸:۳۸

سیدعباس موسوی، سخنگوی کنونی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، طی حکمی به عنوان سفیر جدید در جمهوری آذربایجان منصوب شده و قرار است تا شهریور ماه در سمت سخنگویی انجام وظیفه کند.

سلطان عمان شماری از مخالفان مقیم خارج را عفو کرد
۱۳۹۹/۰۵/۰۲ - ۱۸:۳۸

برخی رسانه های عربی و بین المللی روز پنجشنبه از دستور «هیثم ‌بن طارق»‌ سلطان عمان برای عفو شماری از مخالفان عمانی مقیم کشورهای اروپایی خبر دادند و نوشتند که سفارت عمان در انگلیس در حال انجام اقدامات لازم برای بازگشت این مخالفان به کشور است.

دمای هوای تهران به ۴۰ درجه می‌رسد
۱۳۹۹/۰۵/۰۲ - ۱۸:۳۷

اداره کل هواشناسی استان تهران اعلام کرد: دمای هوای تهران از امروز تا روز دوشنبه به ۴۰ درجه سانتی گراد می رسد.

میزان مرگ و میر در پاییز و زمستان، از تابستان هم بیشتر خواهد بود
۱۳۹۹/۰۵/۰۲ - ۱۸:۳۷

ایرج حریرچی معاون کل وزیر بهداشت گفت:چاره ای جز این نداریم که مناسبات اجتماعی را تغییر دهیم. باید از تمامی ظرفیت ها اعم از روحانیون، ریش سفیدان، نهاد خانواده، سلبریتی ها و ... برای تغییر نگرش مردم و کاهش تماس اجتماعی استفاده کرد.

حریرچی بیان کرد: تعداد فوتی های ناشی از کرونا این روزهای کشور، ۵۰ درصد بیشتر از ایام پیک اول در اسفند و فروردین است. میزان مرگ و میر در پاییز و زمستان، بیشتر از تابستان خواهد بود.

هزینه خانوارهای ایرانی تا ۲۷ درصد بالا رفت
۱۳۹۹/۰۵/۰۲ - ۱۸:۳۶

تغییرات قیمت کالا و خدمات نشان دهنده رشد قیمت ها در تیرماه است؛ به طوری که خانوارهای ایرانی نسبت به همین ماه پارسال به طور متوسط ۲۷ درصد بیشتر هزینه کرده اند و در مقایسه با خرداد امسال هم بیش از چهار درصد افزایش هزینه داشته اند.

روحانی: آیین‌های سوگواری سیدالشهدا(ع) نیاز روحی غیرقابل انکاری است
۱۳۹۹/۰۵/۰۲ - ۱۸:۳۶

رییس جمهوری گفت: آیین‌های سوگواری سیدالشهدا(ع) نیاز روحی غیرقابل انکاری است که با رعایت پروتکل‌ها برگزار خواهند شد.

حسن روحانی همچنین گفت: نکته مهمی که در نتیجه ارزیابی‌ها و برآوردهای دقیق به دست آمده، این است که علت موج دوباره شیوع کرونا در برخی مناطق کشور فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی نبوده، بلکه عدم رعایت دقیق و کامل دستورالعمل‌ها در نتیجه ایجاد این تصور که ویروس ضعیف شده و به خاطر برگزاری تجمعات و دورهمی‌ها و محافلی مثل مراسم ازدواج و مجالس ختم و عزاداری‌ها بوده است.

قیمت دلار، ۲۰ هزار و ۳۰۰ تومان
۱۳۹۹/۰۵/۰۲ - ۱۸:۳۵

صرافی‌ها بانکی همزمان با کاهش قیمت ارز در بازار آزاد، قیمت خرید و فروش ارز را نسبت به دیروز ۵۰ تومان کاهش دادند؛ برهمین اساس هم اکنون قیمت دلار در صرافی‌های بانکی برای فروش ۲۰ هزار و ۳۰۰ تومان است.

آمار قربانیان کرونا در ایران از ۱۵ هزار نفر عبور کرد
۱۳۹۹/۰۵/۰۲ - ۱۸:۳۵

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تاکنون ۲۸۴ هزار و ۳۴ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۲۲۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان‌باختگان کرونا در کشور به ۱۵ هزار و ۷۴ نفر رسید.

پروازها به مقصد چین دوباره برقرار شد
۱۳۹۹/۰۵/۰۲ - ۱۸:۳۵

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی از برقراری پروازهای تهران گوانگجو به صورت هفتگی خبر داد و گفت: البته برای همه سفر به گوانگجو آزاد نیست بلکه تنها کسانی می‌توانند به چین پرواز کنند که اقامت یا تابعیت این کشور را داشته باشند یا این که ویزای کاری یا تحصیلی معتبر داشته باشند.

حق الزحمه پرستاران ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان
۱۳۹۹/۰۵/۰۲ - ۱۸:۳۴

معاونت توسعه وزارت بهداشت حق الزحمه ماهیانه‌ برای گروه پرستاری در سال ۹۹ را تعیین کرد. بر این اساس حق الزحمه ماهیانه هر یک از مشاغل گروه پرستاری در سال ۱۳۹۹، در صورت اشتغال تمام وقت بر اساس قانون ارتقای بهره وری و بدون احتساب اضافه کاری برای کارشناسان پرستاری، هوشبری، اتاق عمل و فوریت پزشکی حداقل ۴۱ میلیون ریال است.

نیویورک تایمز: چالش جدید دانشمندان: آیا باید مردم را عامدانه به کرونا آلوده کنیم تا واکسن را روی آن ها آزمایش کنیم؟
۱۳۹۹/۰۵/۰۲ - ۱۸:۳۲

برخی محققان پیشنهاد می كنند كه یك روش سریع برای فهمیدن اینكه آیا واكسن كرونا موثر است یا نه، این است که افراد را به صورت عمدی در معرض این ویروس قرار دهیم.

۶۰۰ هزار خانوار واجد شرایط دریافت وام ودیعه مسکن
۱۳۹۹/۰۵/۰۲ - ۱۴:۳۵

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ۶۰۰ هزار خانوار واجد شرایط دریافت ودیعه مسکن هستند، گفت: ۲۰ هزار میلیارد تومان از محل منابع تخصیص داده شده برای کسب و کار‌های آسیب دیده از کرونا برای کمک هزینه اجاره بهای مستاجران در نظر گرفته شده است. اسلامی گفت: این ودیعه از هفته آینده اجرا می‌شود و کسانی که واجد شرایط هستند در سامانه وزارت راه ثبت نام می‌کنند.

فرمانده قرارگاه خاتم‌: می‌توانیم مقابل استکبار بایستیم اما نفوذ استکبار و برخی مسئولان نالایق سبب شده‌ تا در این مسیر به نحو مطلوب عمل نکنیم
۱۳۹۹/۰۵/۰۲ - ۱۲:۱۱

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) با اشاره به اینکه در اجرای پروژه‌های قرارگاه مشارکتی با کشور‌های خارجی نداریم، گفت: این قرارگاه در حال انجام ۲۸۵ پروژه در حوزه‌های مختلف سازندگی است.

سعید محمد عنوان کرد: کشور ایران در ابعاد گوناگون گاز و نفت، معادن، کشاورزی و نیروانسانی دارای استعداد بسیار بالایی بوده و با مدیریت کارآمد و مبتنی بر اقتصاد مقاومتی می‌تواند مقابل فشارهای اقتصادی و سیاسی دولت استکبار بایستد اما نفوذ استکبار در کشور و برخی مسئولان نالایق داخلی سبب شده‌ تا در این مسیر به نحو مطلوب عمل نکنیم.

رهبر معظم انقلاب: مسئله فرزندآوری را یک عده از دخترخانم‌های خوب قبول و عمل کردند ولی در محیط عمومی جامعه اثری از این قضیه نیست
۱۳۹۹/۰۵/۰۲ - ۱۲:۱۰

بیانات رهبر معظم انقلاب در ۲۴ مردادماه ۹۸ منتشر شد. مقام معظم رهبری در بخشی از بیانات مذکور گفتند: مسئله‌ی دیگری که در مورد خانواده اولویت دارد، مسئله‌ی فرزندآوری است و خیلی مسئله‌ی مهمی است. چند سال ما این مسئله را مطرح کردیم و گفتیم؛ خب یک عده از دخترخانم‌های خوب، خانم‌های جوان قبول کردند و عمل کردند لکن در محیط عمومی جامعه اثری از این قضیه نیست. الان آمار فرزندآوری ما به قدر جانشینی هم نیست، یعنی کمتر از جانشینی است، الان این‌جوری است.

به مازندران سفر نکنید/ احتمال ابتلا به کرونا بسیار بالاست
۱۳۹۹/۰۵/۰۲ - ۱۲:۰۹

حریرچی معاون کل وزیر بهداشت با بیان اینکه به مازندران سفر نکنید چرا که میزان احتمال ابتلا به کرونا بسیار بالا است، گفت: با رفتار مناسب و فاصله گذاری اجتماعی، برگزار نکردن مراسمی مانند دورهمی‌های خانوادگی، عروسی‌ها و مراسم ترحیم، به پزشکان در مبارزه با این بیماری کمک کنید.

هاآرتص: نتانیاهو به دنبال انحلال دولت است
۱۳۹۹/۰۵/۰۲ - ۱۲:۰۸

روزنامه هاآرتص نوشت، بنیامین نتانیاهو، به دنبال انحلال ائتلاف دولتی کنونی با بنی گانتس، وزیر جنگ و دعوت به انتخابات جدید در پایان سال جاری میلادی است. هاآرتص در گزارش خود آورده است، بودجه سال ۲۰۲۰ از بزرگترین مسائل اختلافی گانتس و نتانیاهو است. نتانیاهو به دنبال ایجاد آشوب در داخل ائتلاف و هدایت کردن توجهات به سمت گانتس خواهد شد تا اینطور نزد افکار عمومی وانمود شود که گانتس خواهان این آشوب سیاسی و یا عامل آن است.

هاآرتص به نقل از منابع سیاسی نزدیک به نتانیاهو نوشت، وی قصد دارد که مانع تصویب بودجه سال ۲۰۲۰ شود تا بعد از ایجاد فضایی آشوب آفرین در داخل ائتلاف دولتی، برگزاری انتخابات سراسری در ۱۸ نوامبر را خواستار شود.

دستیار قالیباف: میرسلیم را جدی نمی‌گیرند؛ برای دیده شدن، تهمت می‌زند
۱۳۹۹/۰۵/۰۲ - ۱۲:۰۷

محمد سعید احدیان دستیار سیاسی محمدباقر قالیباف، در حساب توییتری خود نوشت: معنی ندارد چون کسی را جدی نمی‌گیرند برای دیده شدن یک روز با بی‌بی‌سی مصاحبه کند و روزی دیگر تهمت بزند. مسئولین قضایی در حال پیگیری تهمت‌های ناروای آقای میرسلیم به رئیس و برخی دیگر از نمایندگان مجلس هستند. منتظر اعلام نتیجۀ فوری دستگاه قضایی هستیم.

پیش از این مصطفی میرسلیم به طرح مواردی ازجمله رشوه 65 میلیارد تومانی به یک رییس کمیسیون مجلس سابق برای تعویق طرح تحقیق و تفحص از شهرداری تهران در دوره قالیباف پرداخته بود.

باید تا اوایل ۲۰۲۱ منتظر واکسن کرونا ماند
۱۳۹۹/۰۵/۰۲ - ۱۲:۰۷

سازمان جهانی بهداشت چهارشنبه شب با اشاره به پیشرفت‌های صورت گرفته در زمینه ساخت واکسن کرونا اعلام کرد: اولین استفاده از این واکسن تا اوایل سال ۲۰۲۱ طول می‌کشد.

"مایک رایان" رئیس بخش برنامه‌های اضطراری سازمان جهانی بهداشت با اشاره به اینکه در حال حاضر تولید چندین واکسن کرونا در مرحله سوم آزمایش قراردارند و هیچکدام شکست نخورده‌اند، افزود: در این زمینه پیشرفت‌های خوبی صورت گرفته است.

چین: دیپلمات‌های ما در آمریکا به مرگ تهدید شده‌اند
۱۳۹۹/۰۵/۰۲ - ۱۲:۰۶

یکی از سخنگویان وزارت خارجه چین ادعا کرد که دیپلمات‌های این کشور در آمریکا به «مرگ» تهدید شده‌اند. «هوا چون اینگ» در رشته توییت های نوشت که به دلیل نفرت پراکنی هایی که توسط دولت دونالد ترامپ انجام شده است علاوه بر این، سفارت کشورش در آمریکا نیز به «بمب گذاری» تهدید شده است.

وی ضرب الاجل آمریکا برای تخلیه کنسولگری چین در هیوستون در ظرف ۷۲ ساعت را اقدامی غیرقانونی خواند و در توئیت دیگری نوشت: «این اقدام آمریکا به دنبال اعمال محدودیت برای دیپلمات های چینی و باز کردن کیف های دستی دیپلمات های چین توسط ماموران آمریکا صورت گرفته است، این یک فشار سیاسی بی سابقه از سوی آمریکا علیه چین است».

ترامپ: اگر مردم بخواهند، اولین یا آخرین واکسن کرونا را من می‌زنم
۱۳۹۹/۰۵/۰۲ - ۱۲:۰۶

رئیس جمهور آمریکا گفت اگر مردم بخواهند، آماده است تا اولین یا آخرین نفری باشد که واکسن کرونا را می‌زند. ترامپ گفت این در هر صورت برای او باخت به حساب می‌آید؛ چرا که اگر اولین کسی باشد که واکسن کرونا می‌زند، مردم فکر می‌کنند او از همان ابتدا هم خودخواه بوده و اگر آخرین نفر باشد، مردم فکر می‌کنند او به تأثیر این واکسن باور ندارد.

آتش‌سوزی‌های اخیر ربطی به حمله سایبری ندارد
۱۳۹۹/۰۵/۰۲ - ۱۲:۰۲

سخنگوی وزارت امورخارجه در پاسخ به ادعاها در باره خرابکاری و حملات سایبری علیه کشورمان، گفت: آتش سوزی‌های اخیر ربطی به حملات سایبری نداشته است.

سید عباس موسوی با بیان اینکه هزاران حمله سایبری به صورت روزانه به زیرساخت‌های کشور می‌شود و اکثر این حملات بدون هیچ تاثیری دفع می‌شوند گفت در چندماه اخیر چند حمله سایبری با ابعاد گسترده تر هم به زیرساخت های کشور رخ داده که با تحلیل ابعاد و فناوری بکار رفته می‌توان گفت از ناحیه دولت‌ها پشتیبانی یا انجام شده است.

او گفت: آتش سوزی محدود در جنگل و پالایشگاه و غیره در فصول تابستان نه عجیب است و نه مختص به امسال بوده است.

دموکرات‌ها: برجام همیشه قرار بوده آغاز دیپلماسی با ایران باشد نه پایان آن
۱۳۹۹/۰۵/۰۲ - ۰۹:۳۴

حزب دموکرات آمریکا بامداد پنجشنبه (به وقت تهران) از پیش‌نویس سندی که سیاست‌های این حزب در سال ۲۰۲۰ را مشخص می‌کند رونمایی کردند. در ۷ جای این سند ۸۰ صفحه‌ای به ایران اشاره شده است. در این سند آمده است: «دموکرات‌ها حرکت دولت ترامپ به سمت جنگ با ایران را متوقف کرده و دیپلماسی هسته‌ای، تنش‌زدایی و گفت‌وگوهای منطقه‌ای را در دستور کار قرار خواهند داد. دموکرات‌ها معتقدند ایالات متحده نباید به دنبال تغییر نظام سایر کشورها باشد. آمریکا باید پیگیری این سیاست را به عنوان هدف خود در قبال ایران کنار بگذارد. »

در ادامه این متن آمده است: «ما معتقدیم برنامه جامع اقدام مشترک بهترین روش برای قطع تمامی مسیرهای حرکت ایران به سمت سلاح هسته‌ای، به نحو قابل راستی‌آزمایی است. خروج یکجانبه آمریکا از برجام ما را از متحدانمان جدا و راه را برای از سرگیری حرکت ایران به سمت قابلیت ساخت سلاح هسته‌ای باز کرد. به همین دلیل است که بازگشت به پایبندی دوجانبه به این توافق تا این حد اضطراری است. توافق هسته‌ای همیشه قرار بوده آغاز دیپلماسی ما با ایران باشد نه پایان آن. دموکرات‌ها از تلاش‌های جامع دیپلماتیک برای محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران و پرداختن به سایر فعالیت‌های تهدید کننده این کشور اعم از ستیزه‌جویی منطقه‌ای، موشک‌های بالیستیک و سرکوبگری‌ داخلی حمایت می‌کنند.»

لغو ممنوعیت ورود به آمریکا از ایران در مجلس نمایندگان آمریکا
۱۳۹۹/۰۵/۰۲ - ۰۹:۳۰

مجلس نمایندگان آمریکا طرحی را به تصویب رساند که دستور پیشین ترامپ مبنی بر ممنوعیت ورود اتباع ۵ کشور اسلامی به این کشور را لغو می‌کند. مجلس سنای آمریکا در دستان جمهوریخواهان است و این قانون باید برای تصویب نهایی از مجاری این مجلس نیز عبور کند.

دیوان عالی آمریکا در سال ۲۰۱۸ دستور اجرایی ترامپ برای ممنوعیت ورود اتباع ۵ کشور اسلامی شامل ایران، لیبی، سوریه، سومالی و یمن به آمریکا را تایید کرد. همچنین دو کشور ونزوئلا و کره شمالی نیز در این لیست قرار دارند.

پومپئو: ایران و چین ممکن است بخواهند در انتخابات آمریکا دخالت کنند
۱۳۹۹/۰۵/۰۲ - ۰۹:۳۰

وزیر خارجه آمریکا گفت: «در حال حاضر، ۱۰۰ روز با انتخابات ماه نوامبر فاصله داریم. بازیگران بد از ایران و چین ممکن است بخواهند فعالیت‌هایی برای دخالت در انتخابات انجام دهند».

پومپئو افزود که تمامی بخش‌های دولت آمریکا در خصوص تلاش‌ها برای تاثیرگذاری بر روند رای‌گیری، اختلال در فعالیت ماشین‌های رای‌گیری از طریق فعالیت‌های سایبری یا اطلاعات نادرست علیه نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری، در وضعیت هشدار هستند.

تکذیب مخلوط شدن تلاقی آب و فاضلاب در برخی نقاط خوزستان
۱۳۹۹/۰۵/۰۲ - ۰۹:۲۹

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در رابطه با تلاقی آب شرب و فاضلاب در برخی از نقاط استان، اظهار کرد: این موضوع صحت ندارد و کیفیت بهداشتی آب، هر روز در همه ی شهرستان ها توسط ادارات بهداشت و آب و فاضلاب، بررسی می شود و این موضوع کاملا کذب است.

وی گفت: سیستم آب تحت فشار است و در مقابل، سیستم فاضلاب بصورت ثقلی عمل می کند. در نتیجه، جریان آب از جای کم فشار به جای پرفشار حرکت نمی کند و این ادعا نادرست است.

ترامپ: داخل کنسولگری چین داشتند اسناد و کاغذها را می‌سوزاندند
۱۳۹۹/۰۵/۰۲ - ۰۹:۲۷

رئیس‌جمهور آمریکا احتمال تعطیل شدن شمار بیشتری از مقرهای دیپلماتیک چین در آمریکا را منتفی ندانست. ترامپ اضافه کرد: «ما فکر می‌کنیم داخل کنسولگری‌ای که بستیم آتش‌سوزی در جریان بود. به نظرم داشتند اسناد و کاغذها را می‌سوزاندند.»

آمریکا روز چهارشنبه به چین دستور داد کنسولگری خود در شهر هیوستون ایالت تگزاس را ظرف ۷۲ ساعت آینده تعطیل کند.

آنچه گذشت
۱۳۹۹/۰۵/۰۲ - ۰۹:۲۱

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان