arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۳۷۳۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۰۹ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۹

چین: دیپلمات‌های ما در آمریکا به مرگ تهدید شده‌اند / سفارت ما در آمریکا نیز به «بمبگذاری» تهدید شده / آمریکا اشتباهش را تصحیح نکند، به اقدامات مشابه دست خواهیم زد

با بالا گرفتن تنش‌های لفظی و دیپلماتیک میان چین و آمریکا، یکی از سخنگویان وزارت خارجه چین ادعا کرد که دیپلمات‌های این کشور در آمریکا به «مرگ» تهدید شده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

با بالا گرفتن تنش‌های لفظی و دیپلماتیک میان چین و آمریکا، یکی از سخنگویان وزارت خارجه چین ادعا کرد که دیپلمات‌های این کشور در آمریکا به «مرگ» تهدید شده‌اند.

«هوا چون اینگ» روز پنجشنبه در رشته توییت های نوشت که به دلیل نفرت پراکنی هایی که توسط دولت دونالد ترامپ انجام شده است علاوه بر این، سفارت کشورش در آمریکا نیز به «بمب گذاری» تهدید شده است.

بیشتر بخوانید:

وی ضرب الاجل آمریکا برای تخلیه کنسولگری چین در هیوستون در ظرف ۷۲ ساعت را اقدامی غیرقانونی خواند و در توئیت دیگری نوشت: «این اقدام آمریکا به دنبال اعمال محدودیت برای دیپلمات های چینی و باز کردن کیف های دستی دیپلمات های چین توسط ماموران آمریکا صورت گرفته است، این یک فشار سیاسی بی سابقه از سوی آمریکا علیه چین است».

این دیپلمات چینی در توئیت دیگری افزود که «آلوده سازی و دخالت» هیچگاه در ژن و سیاست خارجی چین نبوده است در حالی که دیپلمات های چینی در حال «ترویج دوستی و تفاهم» هستند سفارت آمریکا در پکن عملا به سیست سیاسی و اجتماعی چین حمله می کند.

خانم هوا همچنین در توئیت دیگری تاکید کرد که آمریکا باید اشتباه خود را تصحیح کند زیرا در غیر این صورت چین به اقدامات مشابه دست خواهد زد.

واشنگتن روز چهارشنبه از پکن خواسته بود تا طی ۷۲ ساعت کنسولگری خود در هیوستون تگزاس را ببندد، دولت چین به این اقدام ناگهانی دولت ترامپ شدیدا اعتراض و اعلام کرد که مقابله به مثل می کند.

وزیر امور خارجه آمریکا در گفت‌وگو با تارنمای خبری آکسیوس ادعا کرد به دلیل "محافظت از مالکیت معنوی و اطلاعات خصوصی" کنسولگری چین در هوستون را می بندد.

پکن ضمن محکوم کردن این اقدام اعلام کرد حق قانونی خود می داند که دست به اقدام متقابل بزند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۳
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
0
5
چین اومد سمت ایران با قرارداد ۲۵ ساله و این طوری کلید جنگ جهانی سوم زده شد! آماده باشید!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
شوخی میکنی؟!!!؟
داداش خیلی متوهمی
نظرات بینندگان