arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۳۷۹۷
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۵ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۹

وزیر دفاع انگلیس: داعش هنوز اصلی‌ترین تهدید برای کشور است

وزیر دفاع انگلیس هشدار داد که داعش در کمین حملات تروریستی در این کشور و همچنان مهم‌ترین و اصلی‌ترین تهدید برای انگلیس به شمار می‌رود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر دفاع انگلیس هشدار داد که داعش در کمین حملات تروریستی در این کشور و همچنان مهم‌ترین و اصلی‌ترین تهدید برای انگلیس به شمار می‌رود.

به گزارش ایرنا، «بن والاس» با ایراد سخنانی در مجلس عوام گفت؛ به رغم اینکه مناطق زیادی از تصرف داعش آزاد شده اما «نبرد اصلی» همچنان ادامه دارد و «به هیچ وجه کار تمام شده نیست».

وزیر دفاع انگلیس تصریح کرد؛ ایدئولوژی مسموم داعش و نفوذ هولناک این گروه همچنان ادامه دارد. به گفته وی داعش از درگیری‌ها، نابرابری‌ها و مشکلات اقتصادی برای پیشبرد اهداف خود سوء استفاده می‌کند.

والاس با بیان اینکه «مادامی که داعش به حیات خود ادامه می‌دهد، تهدیدی برای شهروندان ما به‌شمار می‌رود» افزود: افق ظهور دوباره آن‌ها باید همه ما را نگران کند.

وی ادامه داد؛ داعش همچنان سودای حمله به ما را در سر دارد و از این منظر، اصلی‌ترین تهدید تروریستی برای پادشاهی متحده (انگلیس) و منافع ما به‌شمار می‌رود.

وزیر دفاع انگلیس همچنین عنوان کرد، دولت لندن مصمم است اطمینان حاصل کند آنهایی که برای داعش جنگیده و یا از این گروه حمایت کرده‌اند، باید هزینه پرداخت کنند. وی افزود؛ این افراد باید در دادگاهی که در منطقه صلاحیت قضایی دارد محاکمه شوند.

به گفته وزیر دفاع انگلیس ۹۰۰ تن از پیکارجویان خارجی که به داعش پیوستند، انگلیسی بوده که از این تعداد حدود ۲۰ درصدشان به هلاکت رسیده، ۴۰ درصد به انگلیس بازگشته و مورد بازجویی قرار گرفته اند و ۴۰ درصد دیگر همچنان در منطقه فعال هستند و یا در بازداشتگاه اسرا به سر می‌برند.

او در حالی این اظهارات را مطرح کرد که در یک ماه گذشته، دو حمله تروریستی با استفاده از سلاح سرد در شهرهای «ردینگ» و «گلاسکو» در این کشور تعدادی کشته برجای گذاشت. داعش مسئولیت این حملات را بر عهده گرفته است.

سه سال پیش هم حملات تروریستی داعش در انگلیس، از منچستر تا لندن بیش از ۵۰ کشته برجای گذاشته بود.

"گاوین ویلیامسون" سلف "بن والاس" هم سال گذشته در اظهارنظر مشابهی اعلام کرد که جنگ علیه داعش هنوز تمام نشده است و مادامی ‌که این گروه برای امنیت ملی انگلیس تهدید باشد، جنگ ادامه دارد.

وی افزود: انگلیس برای دفاع از ارزش‌های خود و شرکایش در برابر داعش ایستادگی و اطمینان حاصل خواهد کرد که ایدئولوژی سمی و منزجرکننده آن‌ها، در خیابان‌های انگلیس توسعه پیدا نکند.

وزیر دفاع اسبق انگلیس افزود: مادامی‌که داعش یک تهدید سریع و شفاف علیه امنیت ملی و بین‌المللی ما محسوب شود، حملات هوایی علیه آن‌ها ادامه می‌یابد.

گفتنی است،سطح هشدار امنیتی در انگلیس روی مرحله سوم یعنی «قابل توجه» قرار دارد که به معنای قوی بودن احتمال حمله تروریستی است. این سطح سال گذشته با تصمیم وزارت کشور انگلیس یک مرحله کاهش یافت.

نظرات بینندگان