arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۳۸۰۰
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۶ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۹

یمن: یک اسیر یمنی زیر شکنجه ائتلاف عربی جان باخت

کمیته ملی امور اسرای یمنی جان باختن یکی از اسرای خود در زندان‌های ائتلاف سعودی در استان "تعز" در اثر شکنجه را محکوم کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کمیته ملی امور اسرای یمنی جان باختن یکی از اسرای خود در زندان‌های ائتلاف سعودی در استان "تعز" در اثر شکنجه را محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از المسیره، کمیته ملی امور اسرای یمنی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، مزدوران ائتلاف عربی تحت امر عربستان، اقدام به شکنجه مختار علی الطریم الیوسفی، اسیر یمنی در یکی از زندان‌های استان "تعز" کردند تا وی زیر شکنجه جان باخت.

کمیته امور اسرای یمنی همچنین اعلام کرد، مزدوران ائتلاف عربی، الیوسفی را سه سال پیش ربوده و وی را در طول این دوره، مورد شکنجه قرار می‌دادند تا در نهایت وی زیر شکنجه جان باخت.

در بیانیه مذکور همچنین آمده است: ما ضمن محکوم کردن این جنایت، ائتلاف متجاوز عربی و مزدوران آن را مسئول اخلاقی و حقوقی این جنایت می‌دانیم.

در این بیانیه از فرستاده ویژه سازمان ملل خواسته شده است این جنایت و جنایت‌های قبلی ائتلاف عربی و مزدوران آن را محکوم کنند زیرا که ارتکاب اینگونه جنایت‌ها ناقض توافق سوئد است که در آن بر لزوم پایبندی به حفاظت و حمایت از اسرا تاکید می‌شود.

سازمان‌های بین‌المللی و نهادهای داخلی یمن نیز این جنایت را محکوم کردند و خواستار اتخاذ اقدامی جدی برای حفاظت از اسرا در زندان‌های ائتلاف سعودی و مزدورانش شدند.

نظرات بینندگان