arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۳۸۱۹
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۸ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۹

بارزانی: آمریکایی‌ها باید در اقلیم کردستان باقی بمانند

«نیچروان بارزانی» رئیس منطقه کردستان عراق امروز در دیدار با «رابرت والر» سرکنسول جدید آمریکا در منطقه کردستان، مدعی لزوم ادامه حضور نیروهای آمریکایی در این منطقه شد. بارزانی پیش از این نیز در بهمن سال ۹۸ گفته بود که اکنون زمان مناسبی برای خروج نیروهای آمریکایی از عراق نیست. او مصوبه پارلمان خواسته مقامات عراقی برای خروج این نیروها را اشتباه دانسته بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس منطقه کردستان عراق در دیدار با سرکنسول آمریکا در اربیل، مدعی شد که به حضور نیروهای آمریکایی برای تأمین امنیت منطقه کردستان نیاز است.

به گزارش فارس، «نیچروان بارزانی» رئیس منطقه کردستان عراق امروز (پنجشنبه) در دیدار با «رابرت والر» سرکنسول جدید آمریکا در منطقه کردستان، مدعی لزوم ادامه حضور نیروهای آمریکایی در این منطقه شد.

به نوشته شفق نیوز، بارزانی ضمن تبریک به والر به جهت مسئولیت جدید وی، درباره توسعه روابط اربیل و آمریکا و همکاری مشترک با ائتلاف آمریکایی ضد داعش و نقش اقلیم کردستان در امنیت و ثبات عراق سخن گفت.

رئیس منطقه کردستان عراق در ادامه بر لزوم ادامه آن‌چه «حمایت‌ها و پشتیبانی‌های آمریکا از اقلیم کردستان» خواند تأکید کرد.

«رابرت والر» نیز مدعی شد که آمریکا در راستای کمک به حل مشکلات و عبور از بحران‌ها به عراق و منطقه کردستان تلاش می‌کند.

بارزانی پیش از این نیز در بهمن سال ۹۸ گفته بود که اکنون زمان مناسبی برای خروج نیروهای آمریکایی از عراق نیست. او مصوبه پارلمان خواسته مقامات عراقی برای خروج این نیروها را اشتباه دانسته بود.

نظرات بینندگان