arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۳۸۲۷
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۹ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۹

العربیه مدعی توافق روسیه و ترکیه برای تشکیل کارگروه مشترک در لیبی شد

شبکه العربیه به نقل از یک منبع روسی مدعی توافق مسکو و آنکارا برای تشکیل کارگروه اقدام مشترک در لیبی شد و اعلام کرد که به زودی گفت‌و‌گوها میان طرفین در مسکو آغاز خواهد شد. گفت‌و‌گوهای ابتدایی میان وزرای دفاع دو کشور و مسئولانی از وزرات خارجه دو طرف از دیروز در آنکارا انجام شده است و طرفین در مذاکراتی که داشتند بر لزوم تلاش برای آتش‌بس دائمی در لیبی تأکید کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک منبع روسی به شبکه العربیه گفت که ترکیه و روسیه برای تشکیل کارگروه اقدام مشترک در لیبی به توافق رسیده‌اند.

به گزارش فارس، شبکه العربیه به نقل از یک منبع روسی مدعی توافق مسکو و آنکارا برای تشکیل کارگروه اقدام مشترک در لیبی شد و اعلام کرد که به زودی گفت‌و‌گوها میان طرفین در مسکو آغاز خواهد شد.

بنابراین گزارش، گفت‌و‌گوهای ابتدایی میان وزرای دفاع دو کشور و مسئولانی از وزرات خارجه دو طرف از دیروز (چهارشنبه) در آنکارا انجام شده است و طرفین در مذاکراتی که داشتند بر لزوم تلاش برای آتش‌بس دائمی در لیبی تأکید کردند.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ روز گذشته خود گفت که هیأت مسکو و آنکارا همچنین بر ادامه تلاش‌ها برای ایجاد شرایط لازم برای تشکیل کارگروه اقدام مشترک در لیبی توافق کرده‌اند.

گفت‌و‌گوهای ترکیه و روسیه همچنین در حالی است که اخیرا پارلمان مصر با اعزام نیروی ارتش این کشور به لیبی موافقت کرده و ترکیه نیز از نزدیک ورود نیروهای مصری به لیبی را تحت نظر دارد.

روزنامه زمان ترکیه در این باره به نقل از یک منبع رمسی این کشور نوشت که ترکیه برنامه جامع نظامی و دیپلماسی برای تعامل با احتمال حضور نیروهای ارتش مصر در لیبی دارد و آماده است تا هرگونه حمله به نیروهای خود را از طرف هر کشوری باشد را پاسخ دهد.

لیبی از سال ۲۰۱۱ و از زمان سرنگونی حکومت «معمر قذافی» رهبر سابق لیبی با گسستگی سیاسی مواجه شده و تحت کنترل دو دولت موازی در شرق و غرب در آمده است؛ دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در طرابلس (غرب کشور) و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی که خلیفه حفتر فرمانده شبه‌نظامیان «ارتش ملی لیبی» را حمایت می‌کند. کشورهای روسیه، مصر، امارات و عربستان سعودی از «خلیفه حفتر» و ترکیه و قطر از دولت وفاق ملی لیبی حمایت و پشتیبانی می‌کنند.

نظرات بینندگان