arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۳۸۵۹
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۹

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / آیا موسسات تحقیقاتی عامدانه مردم را به کرونا آلوده می‌کنند تا واکسن را آزمایش کنند؟ / ارزش سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی به ۱۹ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان رسید / ۹۶ درصد مبتلایان کرونا، کارشان به بستری نمی‌کشد و ۹۰ درصد بیماران بستری شده هم بهبود می‌یابند / دستور دولت برای برگزاری آیین‌های سوگواری سیدالشهدا (ع) با رعایت پروتکل‌ها

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / آیا موسسات تحقیقاتی عامدانه مردم را به کرونا آلوده می‌کنند تا واکسن را آزمایش کنند؟ / ارزش سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی به ۱۹ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان رسید / ۹۶ درصد مبتلایان کرونا، کارشان به بستری نمی‌کشد و ۹۰ درصد بیماران بستری شده هم بهبود می‌یابند / دستور دولت برای برگزاری آیین‌های سوگواری سیدالشهدا (ع) با رعایت پروتکل‌ها

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

۹۶ درصد مبتلایان کرونا، کارشان به بستری نمی‌کشد و ۹۰ درصد بیماران بستری شده هم بهبود می‌یابند: کیانوش جهانپور در پیامی در توئیتر نوشت: بیش از ۹۶ درصد از مبتلایان کرونا اعم از با علامت و بی علامت، کارشان به بستری نخواهد کشید، از تعداد بیماران بستری هم ۹۰ درصد بهبود می‌یابند، لذا ادعای درمان کووید ۱۹ با حنظل و بنفشه و گلاب و جوش شیرین و فلان شربت گیاهی و بهمان مکتب طبی و ... اغلب دکانی بیش نیست و مراقب کاسبان تحریم باشیم.

هزینه خانوارهای ایرانی تا ۲۷ درصد بالا رفت: تغییرات قیمت کالا و خدمات نشان دهنده رشد قیمت ها در تیرماه است؛ به طوری که خانوارهای ایرانی نسبت به همین ماه پارسال به طور متوسط ۲۷ درصد بیشتر هزینه کرده اند و در مقایسه با خرداد امسال هم بیش از چهار درصد افزایش هزینه داشته اند.

برقرار مجدد پروازهای میان ایران و چین به شکل مشروط: دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی از برقراری پروازهای تهران گوانگجو به صورت هفتگی خبر داد و گفت: البته برای همه سفر به گوانگجو آزاد نیست بلکه تنها کسانی می‌توانند به چین پرواز کنند که اقامت یا تابعیت این کشور را داشته باشند یا این که ویزای کاری یا تحصیلی معتبر داشته باشند.

آخرین آمار کرونا در کشور: دکتر لاری، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۲ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۶۲۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که  دو هزار و ۴ نفر از آنها بستری شدند. وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۸۴ هزار و ۳۴ نفر رسید. لاری گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۲۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۵ هزار و ۷۴ نفر رسید. سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: همانند روزهای گذشته استان های مازندران، فارس، آذربایجان های شرقی و غربی، خراسان رضوی، البرز، خوزستان، لرستان، گلستان، کرمان، زنجان و ایلام در وضعیت قرمز قرار دارند.

دستور دولت برای برگزاری آیین‌های سوگواری سیدالشهدا (ع) با رعایت پروتکل‌ها: حسن روحانی روز پنجشنبه در جلسه کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا با تاکید بر اهمیت ویژه مراسم سوگواری حضرت امام حسین(ع) و بهره‌های فراوان معنوی آن برای جامعه که نمی‌توان از آن چشم پوشید، اظهار داشت: توسل به ائمه اطهار(ع) و بخصوص بهره‌مندی‌های معنوی مردم از آئین‌های مرتبط با سوگواری حضرت سیدالشهداء(ع) یک نیاز روحی غیرقابل انکار بوده و برگزاری این آئین شکوهمند یک ضرورت قطعی است. بر همین اساس می‌بایست با توجه به تجربه موثر و قابل تقدیر همکاری و همراهی مردم متدین، روحانیت معزز و نهادهای مذهبی در ایام ماه مبارک رمضان، دستورالعمل‌های مناسب برای برگزاری مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) در ایام محرم و صفر طراحی شود=

باد کولر باعث انتشار ویروس کرونا می‌شود: مقصود جعفری نیا، مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: باد کولر با تلاطم هوای محیط، باعث شیوع بیشتر ویروس کرونا در محیط های بسته می‌شود.

سیدعباس موسوی سفیر ایران در آذربایجان شد: سیدعباس موسوی، سخنگوی کنونی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، طی حکمی به عنوان سفیر جدید در جمهوری آذربایجان منصوب شده و قرار است تا شهریور ماه در سمت سخنگویی انجام وظیفه کند.

آیا موسسات تحقیقاتی عامدانه مردم را به کرونا آلوده می‌کنند تا واکسن را آزمایش کنند؟: نیویورک تایمز نوشت: برخی محققان پیشنهاد می كنند كه یك روش سریع برای فهمیدن اینكه آیا واكسن كرونا موثر است یا نه، این است که افراد را به صورت عمدی در معرض این ویروس قرار دهیم. در ادامه این مطلب آمده است: طرفداران این استراتژی می گویند که در اینجا ما با یک آزمایش و چالش انسانی روبرو هستیم که می تواند باعث صرفه جویی در وقت شود. زیرا به جای انجام آزمایشات به روش معمول و انتظار برای اینکه افراد واکسینه شده به طور طبیعی در معرض ویروس قرار بگیرند، آنها را به صورت عمدی در معرض ویروس قرار می دهیم.

ارزش سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی به ۱۹ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان رسید: ارزش سبد سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی به ۱۹ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان رسیده است. با این محاسبه ارزش سبد سهام عدالت یک میلیون تومانی نیز به بیش از ۳۹ میلیون تومان رسیده است که ۳۰ درصد آن معادل ۱۱٫۷ میلیون تومان می‌شود.

اتصال راه آهن ایران و عراق در آینده نزدیک: مشاور امنیت ملی عراق اعلام کرد که به زودی خط ریلی میان عراق و ایران متصل خواهد شد. شهریور ۱۳۹۸، راه آهن جمهوری اسلامی ایران وعده داد که عملیات اجرایی طرح مهم اتصال ریلی شلمچه به بصره در این سال آغاز شود.

معاون کل وزارت بهداشت: میزان مرگ‌ومیر کرونایی در پاییز و زمستان، از تابستان هم بیشتر خواهد بود: ایرج حریرچی، معاون کل وزیر بهداشت در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا استان گلستان اظهار کرد: تعداد فوتی های ناشی از کرونا این روزهای کشور، ۵۰ درصد بیشتر از ایام پیک اول در اسفند و فروردین است. میزان مرگ و میر در پاییز و زمستان، بیشتر از تابستان خواهد بود.

تکذیب دستگیری یکی از فرماندهان ارتش از سوی قوه قضاییه: مرکز رسانه قوه قضاییه شایعه دستگیری یکی از فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی را تکذیب کرد. ساعاتی پیش خبری مبنی بر دستگیری یکی از فرماندهان ارتش در فضای مجازی منتشر شده بود.

۶۰۰ هزار خانوار واجد شرایط دریافت وام ودیعه مسکن: وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ۶۰۰ هزار خانوار واجد شرایط دریافت ودیعه مسکن هستند، گفت: ۲۰ هزار میلیارد تومان از محل منابع تخصیص داده شده برای کسب و کار‌های آسیب دیده از کرونا برای کمک هزینه اجاره بهای مستاجران در نظر گرفته شده است. اسلامی گفت: این ودیعه از هفته آینده اجرا می‌شود و کسانی که واجد شرایط هستند در سامانه وزارت راه ثبت نام می‌کنند.

فرانسه جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی را تحویل ایران داد: سفیر کشورمان در پاریس اعلام کرد که کار بازخوانی و تحلیل یافته‌های بازیابی شده از جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی به پایان رسیده و جعبه سیاه اکنون طبق مقررات بین‌المللی به منظور انجام اقدامات بعدی در اختیار طرف ایرانی قرار دارد. وی افزود: «جعبه‌های سیاه پس از خوانش در اختیار طرف ایرانی قرار دارد و طبق استانداردهای بین المللی و تخصصی متعارف، متعاقبا اقدامات لازم بعدی صورت خواهد پذیرفت.»

 

نظرات بینندگان