arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۳۸۸۷
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۰۹ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۹

مجموع خسارت سیل مشگین‌شهر به ۳۵۰ میلیارد ریال رسید

فرماندار مشگین‌شهر گفت: سیلاب هفته گذشته ۳۵۰ میلیارد ریال به تاسیسات زیربنایی، اماکن مسکونی ، مزارع ، باغات و مبلمان شهری خسارت وارد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرماندار مشگین‌شهر گفت: سیلاب هفته گذشته ۳۵۰ میلیارد ریال به تاسیسات زیربنایی، اماکن مسکونی ، مزارع ، باغات و مبلمان شهری خسارت وارد کرد.

اکبر صمدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جمع‌بندی خسارت وارد شده ناشی از سیل به این شهرستان توسط کارشناسان حاکی از وارد شدن خسارت شدید به این تاسیسات است.

صمدی گفت: در تلاش هستیم با پیگیری‌های مستمر از طریق سازمان مدیریت بحران کشور و استان بخشی از خسارت وارده به اهالی را در قالب کمک‌های بلاعوض و پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت جبران کنیم.

او اظهارداشت: در گام نخست برای حمایت از باغداران با بسیج امکانات ادارات مختلف رسوبات وگل و لای برجای مانده در باغات شهرستان پاکسازی خواهد شد.

وی افزود: پاکسازی باغات از گل و لای از خطر خشک شدن درختان میوه جلوگیری می‌کند.

وی همچنین از لایروبی رودخانه قره‌سو در حوزه آبریز روستای آق‌درق توسط اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خبر داد.

مشگین‌شهر در شمال غربی اردبیل قرار دارد. هفته گذشته در اثر بارش شدید باران و جاری شدن سیل بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال به مزارع کشاورزی، باغات ، اماکن مسکونی و دامی روستاییان و عشایر، راه‌های اصلی، فرعی و روستایی و ابنیه فنی در مشگین‌شهر خسارت وارد شد.

در جریان سیل همچنین به بیش از ۵۰ روستای مشگین‌شهر خسارت وارد شد و حدود ۷۰ واحد مسکونی و ۵۰ واحد نگهداری دام نیز آسیب دیدند.

سیل هفته گذشته بیش از ۱۴۰ هزار قطعه ماهی، بچه ماهی ، ماهی مولد و ماهی بازاری را در مشگین‌شهر تلف کرد.

نظرات بینندگان