arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۳۹۷۵
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۹ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۹

سازمان ملل: میلیونها یمنی از نبود امنیت غذایی رنج میبرند

سازمان های وابسته به سازمان ملل بیانیه‌ مشترکی پیرامون وضعیت بهداشتی و اجتماعی یمن و افزایش نگران کننده تعداد مردمی که در جنوب یمن با نبود امنیت غذایی روبرو هستند، صادر کردند. برنامه توسعه سازمان ملل نیز اعلام کرد، با کاهش درآمد و افزایش ۹۰ درصدی واردات غذایی بیش از نیمی از مردم یمن از نبود امنیت غذایی رنج می برند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سازمان های وابسته به سازمان ملل بیانیه‌ مشترکی پیرامون وضعیت بهداشتی و اجتماعی یمن و افزایش نگران کننده تعداد مردمی که در جنوب یمن با نبود امنیت غذایی روبرو هستند، صادر کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت المیادین، این سازمان ها هشدار دادند، بحران یمن موجب شده طی شش ماه اخیر تعداد یمنی هایی که با نبود امنیت غذایی روبرو هستند یک میلیون و دویست هزار تن دیگر افزایش یابد.

برنامه جهانی غذا، یونیسف و سازمان فائو در بیانیه مشترکی اعلام کردند، آسیب های اقتصادی، درگیریها، سیل، حمله ملخ ها و ویروس کرونا بحرانی را ایجاد کرده که می تواند روی درآمدهای مربوط به امنیت غذایی یمن تاثیر بگذارد.

این سازمان ها اعلام کردند، بررسی وضعیت ۱۳۳ بخش در جنوب یمن نشان داد که تعداد کسانی که امنیت غذایی ندارند، افزایش یافته است. تعداد این افراد از دو میلیون به ۳.۲ میلیون تن طی شش ماه اخیر افزایش یافته است.

برنامه توسعه سازمان ملل نیز اعلام کرد، با کاهش درآمد و افزایش ۹۰ درصدی واردات غذایی بیش از نیمی از مردم یمن از نبود امنیت غذایی رنج می برند.

نظرات بینندگان