arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۴۰۸۲
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۴ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۹

وقوع رگبار و بارش باران در نقاط مختلف کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بارش باران در برخی از استان‌های شمالی و جنوبی کشور طی سه روز آینده (۵، ۶ و ۷ مرداد) خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بارش باران در برخی از استان‌های شمالی و جنوبی کشور طی سه روز آینده (۵، ۶ و ۷ مرداد) خبر داد.

به گزارش ایسنا، صادق ضیاییان اظهار کرد: با توجه به آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز (۴ مرداد) در نوار شمالی کشور رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد رخ می‌دهد همچنین طی ساعات بعد ازظهر در جنوب سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب کرمان، فارس، شمال بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد رشد ابر همراه با رعد و برق و وزش باد شدید دور از انتظار نیست.

وی افزود: امروز (4 مرداد) در نوار شرقی خوزستان، چهارمحال و بختیاری، لرستان و غرب اصفهان بارش پراکنده و در دامنه های جنوبی البرز و زاگرس مرکزی نیز طی ساعات بعد ازظهر رگبار پراکنده همراه با رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

به گفته ضیاییان طی روزهای یکشنبه و دوشنبه (۵ و ۶ مرداد) به ویژه در ساعات بعد ازظهر در سواحل دریای خزر رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد و در ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز، تهران، سمنان، جنوب فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، هرمزگان، خوزستان و جنوب سیستان و بلوچستان رگبار پراکنده رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه طی بعد ازظهر روز سه شنبه (۷ مرداد) در نوار شمالی کشور و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های البرز و تهران و بخش‌هایی زاگرس مرکزی ابرناکی و بارش پراکنده دور از انتظار نیست، گفت: طی دو روز آینده بارش در جنوب فارس، شمال هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان شدت بیشتری دارد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه طی سه روز آینده در نیمه شرقی به ویژه شرق کشور وزش باد شدید ادامه دارد، اظهار کرد: طی سه روز آینده شرق دریای عمان و طی روز دوشنبه (۶ مرداد) مرکز خلیج فارس مواج پیش بینی می شود.

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۵ مرداد) قسمتی ابری در بعد ازظهر نیمه ابری همراه با وزش باد و با حداقل دمای ۲۶ و حداکثر دمای ۳۸ درجه سانتیگراد و روز دوشنبه (۶ مرداد) نیز صاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش باد با حداقل دمای ۲۷ و حداکثر دمای ۳۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

نظرات بینندگان