پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : در این گزارش قیمت تعدادی از مدلهای مختلف موتور سیکلت را گرد آوری کرده ایم.
به گزارش باشگاه خبرنگاران ، موتور سیکلت یکی از وسایل نقلیه مورد توجه جوانان است و در شرایطی که خیابان ها از ترافیک مملو شده اند خیلی از افراد تمایل به خرید موتور سیکلت دارند. در این گزارش قیمت برخی از مدل های پر فروش موتور سیکلت صفر کیلومتر را جمع آوری کرده ایم.
قیمت انواع موتور سیکلت به شرح زیر است:
مدل موتور سیکلت قیمت (تومان)
آپاچی 200 (1398) 52.700.000
آپاچی 180 30.000.000
باجاج پالس NS200
60.600.000
باجاج اونجر 220 40.000.000
بنلی TNT 250 69.700.000
بنلی Leoncino 250 64.000.000
تی وی اس ویگو 35.600.000
رگال رپتور اسپایدر 250 108.000.000
کاوازاکی نینجا Z250 188.500.000
کاوازاکی نینجا 250 220.200.000
کویر موتور CDI 200 20.100.000
کویر موتور CDI 125 16.500.000
کویر موتور رادیسون 125 23.400.000
کویر موتور S4-150 17.500.000
کویر موتور رادیسون 250 27.000.000
کویر موتور اس تی آر 200 21.000.000
کی تی ام RC 200 72.500.000
کی تی ام RC 250 121.000.000
کی تی ام SX-F 250 108.800.000
کی تی ام 250 94.000.000
هوندا موتور CRF 250L 124.000.000
وسپا اسپرینت 150 125.000.000
وسپا پریماورا 150 130.000.000
معرفی و بررسی لازارت LM ۴۱۰
لازارت (Lazareth) یک شرکت کوچک فرانسوی است که به ساخت موتورسیکلتهای عجیب میپردازد. این شرکت چند سال پیش با معرفی موتورسیکلت چهارچرخی بنام LM ۸۴۷ که به پیشرانهٔ V۸ مازراتی با ۴۷۰ اسب بخار قدرت مجهز شده بود، نام خود را سر زبانها انداخت. حال لازارت با جدیدترین ساختهٔ خود که LM ۴۱۰ نام دارد بازگشته است. هرچند شاید این موتورسیکلت بهاندازهٔ LM ۸۴۷ عجیب نباشد، اما هنوز هم چیز بسیار خاصی است.
لازارت
LM ۴۱۰ هم مثل LM ۸۴۷ چهارچرخ دارد که دوتا در جلو و دوتای دیگر در عقب قرار گرفتهاند. چنین ترکیبی برای یک موتورسیکلت بسیار عجیب به نظر میرسد، اما به لطف داشتن چهارچرخ میتواند در هنگام سکون روی چرخهای خود بایستد. در هنگام پیچیدن نیز محورهای لولایی اجازه میدهند موتورسیکلت به سمت چپ یا راست خم شود و بهراحتی پیچها را طی کند.
LM ۴۱۰
بزرگترین تفاوت LM ۴۱۰ با LM ۸۴۷، اما در پیشرانهٔ آن است، زیرا در این موتورسیکلت جدید بجای پیشرانهٔ V۸ از یک پیشرانهٔ ۱ لیتری چهار سیلندر دور بالا متعلق به سوپربایک یاماها R۱ استفاده شده است. در R۱، این پیشرانه ۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۵ نیوتن متر گشتاور تولید میکند، اما لازارت هنوز نگفته است که آیا در LM ۴۱۰ این اعداد تغییر داشتهاند یا نه.
لازارت LM ۴۱۰
غیر از چرخها، طراحی دیگر قسمتهای LM ۴۱۰ نیز غیرمتعارف است. بهعنوانمثال، زین موتورسیکلت در قسمت انتهایی آن نصب شده است یعنی جایی که در موتورسیکلتهای سنتی محل نصب تَرک است. به همین دلیل به نظر میرسد در LM ۴۱۰ راکب چندان راحت نباشد. درهرحال لازارت تنها ۱۰ دستگاه از این موتورسیکلت را خواهد ساخت که هرکدام ۱۰۰ هزار یورو قیمت دارند.