arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۴۱۲۶
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۸ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۹

نگرانی نیروی دریایی آمریکا از تکرار آتش‌سوزی‌ در ناوها و وقوع تراژدی بعدی

مقامات نیروی دریایی آمریکا با توصیه به ملوانان و پیمانکاران این کشور جهت حفظ توصیه‌های امنیتی، نگران تکرار حادثه‌ای دیگر بعد از انفجار در ناو جنگی «یو اس اس بونهام ریچارد» هستند. چندی قبل منابع خبری از آتش سوزی در عرشه کشتی جنگی آمریکایی ریچارد بونهام در بندر «سن دیه‌گو» در جنوب غربی ایالات متحده خبر دادند. به گزارش منابع خبری، چندین انفجار در کشتی جنگی «یو‌اس‌اس بونهام ریچارد» رخ داد و شماری مصدوم برجای گذاشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مقامات نیروی دریایی آمریکا با توصیه به ملوانان و پیمانکاران این کشور جهت حفظ توصیه‌های امنیتی، نگران تکرار حادثه‌ای دیگر بعد از انفجار در ناو جنگی «یو اس اس بونهام ریچارد» هستند.

به گزارش فارس، در پی آتش سوزی فاجعه بار در ناو آبی،خاکی «بونهام ریچارد» نیروی دریایی آمریکا در حال اعمال سختگیری بر ملوانان و پیمانکاران این کشتی جنگی برای جلوگیری از تکرار فاجعه بعدی است.

به نوشته وبگاه «دیفنس نیوز» در حالیکه مرکز فرماندهی نیروی دریایی آمریکا در حال ارزیابی میزان خسارات وارد شده بر ناو بونهام ریچارد است، ملوانان و پیمانکارانی که در این کشتی کار می‌کنند نیز در حال بررسی روند کار خود و اطمینان یافتن از انجام اقدامات لازم برای جلوگیری از تکرار فاجعه دوم هستند.

دریاسالار «مایکل گیلدی» فرمانده عملیات نیروی دریایی آمریکا طی روزهای گذشته در این زمینه گفت، منتظر حادثه شماره دو نمی‌مانم تا تصمیم بگیرم چه کاری انجام بدهم. یک حادثه برای من کافی است تا تشخیص دهم که این مسئله می‌تواند به یک روند مبدل شود.

«جیمز گوئرتس» از مقامات ارشد دیگر نیروی دریایی آمریکا نیز روز جمعه با ارسال نامه‌ای خطاب به سازندگان کشتی و پیمانکاران از آنها خواسته از حادثه رخ داده برای ناو بونهام ریچارد درس بگیرند.

به نوشته این وبگاه، حادثه آتش سوزی برای ناو آبی خاکی بونهام ریچارد، که بر اساس برآوردهای اولیه خساراتی را بر عرشه این ناو وارد کرده و نیاز به تعمیرات اساسی دارد، ابهاماتی را در زمینه نحوه آمادگی ملوانان برای مواجهه با آتش سوزی در کشتی برانگیخته است. نیروی دریایی آمریکا نیز تحقیقاتی دوگانه را در مورد این آتش‌سوزی آغاز کرده است. تحقیقات مربوط به ایمنی، عموماً در معرض دید عموم قرار نمی‌گیرند وتحقیقات دوم یک تحقیق اداری رسمی‌تر قابل انتشار است.

چندی قبل منابع خبری از آتش سوزی در عرشه کشتی جنگی آمریکایی ریچارد بونهام در بندر «سن دیه‌گو» در جنوب غربی ایالات متحده خبر دادند. به گزارش منابع خبری، چندین انفجار در کشتی جنگی «یو‌اس‌اس بونهام ریچارد» رخ داد و شماری مصدوم برجای گذاشت.

نظرات بینندگان