arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۴۱۳۰
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۸ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۹

استاندار: گشت ویژه کووید ۱۹ در استان کرمان راه اندازی شد / اگر لازم باشد وارد منازل و جاهایی که تجمعات را بدون رعایت ضوابط بهداشتی برگزار می کنند می شود / اینگونه تجمعات با حکم قضایی تعطیل خواهد شد

استاندار کرمان از حضور گشت بهداشتی ویژه کووید۱۹ در استان خبر داد و گفت: در این گشت، یک قاضی شرکت دارد و با حضور قاضی اگر لازم باشد وارد منازل و جاهایی که تجمعات را بدون رعایت ضوابط بهداشتی برگزار می کنند شده و اینگونه تجمعات با حکم قضایی تعطیل خواهد شد. وی افزود: تجمعاتی ظرف چند روز گدشته توسط این گشت تعطیل شده و در اکثر شهرستان ها این گشت ویژه تشکیل شده و در بعضی شهرستان ها نیز باید تشکیل شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

استاندار کرمان از حضور گشت بهداشتی ویژه کووید۱۹ در استان خبر داد و گفت: در این گشت، یک قاضی شرکت دارد و با حضور قاضی اگر لازم باشد وارد منازل و جاهایی که تجمعات را بدون رعایت ضوابط بهداشتی برگزار می کنند شده و اینگونه تجمعات با حکم قضایی تعطیل خواهد شد.

به گزارش ایرنا محمد جواد فدایی روز شنبه در حاشیه جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا در جمع خبرنگاران، گفت: تجمعاتی ظرف چند روز گدشته توسط این گشت تعطیل شده و در اکثر شهرستان ها این گشت ویژه تشکیل شده و در بعضی شهرستان ها نیز باید تشکیل شود.

وی افزود: برای مقابله با این بیماری باید یک برنامه ریزی دراز مدت داشته باشیم ونظارت را خیلی جدی بگیریم.

استاندار کرمان در خصوص عزاداری در ماه محرم گفت: عزاداری ها را نباید تعطیل کنیم و در عین حال باید به سلامت مردم نیز توجه کنیم بنابراین عزاداری ها باید با رعایت پروتکل ها و ضوابط بهداشتی برگزار شود و همچنین تراکم جمعیت در مراسم کمتر و زمان مراسم باید کوتاه تر باشد.

وی ادامه داد: نذوراتی که مردم دارند نیز سعی شود که بیشتر به صورت نقدی یا به صورت مواد خام توزیع شود و اگر به صورت غذای پخته عرضه می شود باید حتماً در تولید و تهیه آن ها ضوابط بهداشتی رعایت شود و توزیع نیز به صورت بسته بندی باشد که برای این موضوع دستور العملی تهیه شده که این دستورالعمل به استان ها ابلاغ می شود و ما هم در استان آن را اجرا می کنیم.

فدایی در خصوص برگزاری کنکور سراسری، اظهار داشت: کنکور سراسری در همان تاریخی که تعیین و اعلام شده با رعایت ضوابط و پروتکل های بهداشتی برگزار می شود و اگر ضرورت داشته باشد ممکن است تعداد روزهای برگزاری امتحان را افزایش دهند.

فدایی خاطر نشان کرد: در مجموع در استان کرمان ۵۲ هزار و ۵۲۰ واحد داریم که باید بر آن ها نظارت شوند که با کمک گرفتن از ۷۸۰ بازرس این نظارت ها صورت می گیرد.

استاندار با اشاره به برگزاری دعای عرفه در استان گفت: با توجه به اینکه این دعا در فضای باز برگزار می شود و در فضای باز می توان فاصله گذاری فیزیکی و اجتماعی را رعایت کرد و همچنین می توان از ماسک استفاده کرد، در مجموع امکان برگزاری دعای عرفه با رعایت ضوابط بهداشتی وجود دارد و قرار شد دانشگاه علوم پزشکی و سازمان تبلیغات اسلامی جلسه ای داشته باشند و دستورالعملی تهیه کنند که اگر آن دستور العمل رعایت بشود می توان این دعا را در یک شرایط برگزار کرد.

وی ابراز کرد: طی هشت روز گذشته وضعیت ابتلا در استان کرمان ثابت بوده و امیدواریم با اقداماتی که در استان کلید خورده شاهد کاهش تعداد مبتلایان و فوتی ‌های ناشی از کرونا باشیم.

استاندار خاطر نشان کرد: این را بارها گفتیم که الان تنها راه برای کاهش ابتلا و کاهش فوتی، رعایت پروتکل ها و ضوابط بهداشتی است و همه باید کمک کنند تا این کارها صورت گیرد تا شاهد مبتلایان بیشتری نباشیم.

فدایی در خصوص نظارت بر قیمت ماسک، بیان کرد: ماسک دو مساله دارد؛ یکی تامین پارچه است که سازمان صمت سامانه ای را معرفی کرد تا هر کسی می خواهد ماسک تولید کند و پارچه می خواهد در آن سایت ثبت نام کند و پارچه را تامین کند و مساله دوم اینکه ماسک را چه کسی بفروشد؟ که این نیز گفته شد مراکز را مشخص کنند که آیا فقط در داروخانه ها است و یا لوازم پزشکی و یا اصناف هم هستند که سازمان صمت قرار شد تعیین کند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: قیمت ماسک نیز دو گونه است؛ یکی بحث قیمت دولتی است که زمانی مواد اولیه به قیمت دولتی می دهید، قیمت ماسک نیز باید دولتی باشد که این شامل همه نمی شود یعنی به اندازه نیاز مواد اولیه دولتی نیست بنابراین آن بخشی که غیردولتی است مانند بقیه کالاها، فروشنده باید فاکتور خرید را داشته باشد و سود مجاز هم به آن اضافه شود که مورد کنترل هستند.

نظرات بینندگان