arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۴۲۱۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۰ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۹

یک نماینده: ‌حقوق ۴ میلیونی هم کفاف یک زندگی را نمی‌دهد

کوچکی‌نژاد مشکلات اقتصادی از یک سو و تنگنا‌های معیشتی را از سوی دیگر دو عاملی که زندگی مردم را با سختی مواجه کرده است خواند و تصریح کرد: برخی مسئولان دولتی متوجه نیستند که مردم برای تامین معیشت خود به شدت تحت فشار هستند به طوری‌که در حال حاضر حتی حقوق ۴ میلیونی هم کفاف یک زندگی را نمی‌دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: دولت باید امسال نحوه تخصیص ارز یارانه‌ای را به کالاهای اساسی تغییر می‌داد اما اقدامی انجام نداد.

جبار کوچکی‌‌نژاد در گفت‌وگو با تسنیم و آشفتگی بازار ارز و تبعات سنگین آن بر تمام بخش‌های اقتصادی کشور را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: دولت براساس قانون بودجه امسال باید نحوه تخصیص ارز یارانه‌ای را به کالاهای اساسی تغییر می‌داد اما اقدامی در این مورد انجام نداد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تأکید بر اینکه ارز 4 هزار و 200 تومانی که به افراد مختلف پرداخت شد در مسیر قانونی هزینه نشده است عنوان کرد: در حال حاضر شاهد ایجاد شکاف و یک فاصله عمیق میان میزان حقوق کارگری و خط فقر در جامعه هستیم به طوری که دامنه آن روز به روز در حال افزایش است.

کوچکی‌نژاد مشکلات اقتصادی از یک سو و تنگناهای معیشتی را از سوی دیگر دو عاملی که زندگی مردم را با سختی مواجه کرده است خواند و تصریح کرد: برخی مسئولان دولتی متوجه نیستند که مردم برای تامین معیشت خود به شدت تحت فشار هستند به طوری‌که در حال حاضر حتی حقوق 4 میلیونی هم کفاف یک زندگی را نمی‌دهد.

وی بحث‌ها و گفت‌وگوهای مجلس دهم با دولت بر روی نحوه تخصیص 14 میلیارد دلار ارز یارانه‌ای برای تأمین کالاهای اساسی را مورد اشاره قرار داد و گفت: با وجود تمام تأکیدات مجلس اقلام مورد نیاز مردم مانند برنج، روغن، گوشت که جزو کالاهای اساسی محسوب می‌شوند با نرخ آزاد در اختیار مردم قرار گرفت.

نماینده مردم رشت در مجلس اتحاد و همکاری تمام قوا را برای حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم لازم و ضروری اعلام کرد و با بیان اینکه سازوکارهای اختصاص ارز یارانه‌ای برای تأمین کالاها باید تغییر کند افزود: دولت در مسیر حمایت از اقشار آسیب‌پذیر، دهک‌های پائین جامعه و نیازمندان به شکل سردرگم عمل می‌کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه اوضاع اقتصادی کشور بسیار به هم ریخته است و دولت توجهی به حل مشکلات ندارد خاطرنشان کرد: بحث شیوع کرونا موضوعی است که به یک چالش تبدیل شده است اما دولت در این میان بخش اقتصاد را رها کرده و به شدت مردم از از این وضعیت گله‌مند هستند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
0
0
راستی شما که مجلس انقلابی هستید یک طرح برای رفاه مردم دهید
که نمیتونید اول بگویید ایا صدای مردم هستید یانه تعداد رای هایتان را با قسم به قران اعلام کنید بعد
یکفردایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
0
0
جناب کوچکینژادشمادارید خودتانرا خسته میکنید گوش شنوا وچشم بینادردولت وجودنداردیک عدهرانت خوارارز دولتی برای رفاهمردم میگیرندامابرای مردم هزینه نمیشودانشالله شاید فرمایش شماتاثیرداشته باشد
نظرات بینندگان