arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۴۲۹۷
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۷ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۹

وزیر راه: شبهه شرعی پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن، رفع شده است

وزیر راه و شهرسازی  درباره تسهیلات ودیعه مستاجران گفت: ثبت نام این تسهیلات شروع شده و برای آنکه شبهه شرعی ایجاد نشود، شورای فقهی بانک مرکزی مدلی طراحی کرد که بر اساس آن تسهیلات به موجر داده شود تا شبهه شرعی آن رفع شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر راه و شهرسازی گفت: پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن از روز گذشته آغاز شده و شبهه شرعی در مورد آن وجود ندارد.

 

به گزارش  باشگاه خبرنگاران ، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در چهارمین مرحله از افتتاح ناوگان ریلی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ما مصمم هستیم تا برنامه بهره‌برداری از ناوگان ریلی را هر ماه برگزار کنیم، گفت: با تولید این میزان از واگن اهتمام خود را برای تولید واگن ریلی نشان می‌دهیم و این موضوع در سال جهش تولید برای ما بسیار مهم است.


اسلامی ادامه داد: افزایش عمق ساخت داخل را در دستور کار خود قرار داده ایم و به زودی در تولید سیستم‌های ریلی به خودکفایی می‌رسیم و در استفاده از تکنولوژی اراده قوی و محکمی را خواهیم داشت.

او با اشاره به اینکه تمامی کارخانه‌های واگن سازی و لکوموتیوسازی در سال‌های گذشته در رکود بوده اند، افزود: در سال گذشته با افزایش تولید از رکود خارج شده ایم و امیدواریم دستگاه‌های ذیربط با حمایت بیشتر بتوانند محصولات خود را در این بخش توسعه دهند و به هدفگذاری ۲ هزار دستگاه واگن باری تا پایان سال برسیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه حمل و نقل ریلی زمینه‌ساز افزایش ایمنی در حوزه حمل و نقل، کاهش آلاینده‌ها و مصرف سوخت می شود اظهار کرد: افزایش و توسعه ناوگان ریلی مورد تاکید مقامات نظام است و ما در این بخش تلاش کرده ایم سهم ریل را از حمل بار افزایش دهیم و به مراکز لجستیک متصل شویم البته دو خطه کردن خطوط ریلی را هم در دستور کار خود قرار داده ایم.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: با افزایش خطوط ریلی سهم ریل از بار به ۲.۳ برابر رسیده است که نتیجه این اقدامات باعث حضور سرمایه گذاران در حوزه حمل بار بوده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه دو هفته پیش قرارداد ساخت سیلو در مرکز لجستیکی آپرین به ارزش ۲ هزار میلیارد تومان از سوی بخش خصوصی منعقد شده است گفت: قرارداد بخش معدن سنگان و دو خطه کردن راه آهن تربت حیدریه به ارزش ۸۰ هزار میلیارد تومان را به امضا رسیده است.

تشکیل شعبه رسیدگی به مشکل مستاجران در تمامی کلان شهرها
وزیر راه و شهرسازی در ادامه به افزایش قیمت اجاره هم اشاره کرد و گفت: تعرفه حداکثری افزایش قیمت اجاره در تهران ۲۵ درصد است و ما به همه دادگاه‌ها و شورا‌های حل اختلاف این موضوع را ابلاغ کرده ایم و این افزایش ۲۵ درصدی مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا است و برای همه لازم الاجرا است.

او یادآور شد: امروز به رئیس قوه قضائیه اعلام کردیم تا در همه کلانشهر‌ها یک شعبه خاص برای رسیدگی به مشکلات مستاجران تشکیل شود.

اسلامی با بیان اینکه اسباب کشی زمینه‌ساز افزایش انتقال ویروس کرونا می‌شود اظهار کرد: قرار شد این مصوبه تعیین سقف اجاره برای جلوگیری از افزایش اسباب کشی صادر شود و قوه قضائیه هم با افزایش بیش از این میزان برخورد خواهد کرد.

وزیر راه و شهرسازی  درباره تسهیلات ودیعه مستاجران هم گفت: ثبت نام این تسهیلات شروع شده و برای آنکه شبهه شرعی ایجاد نشود، شورای فقهی بانک مرکزی مدلی طراحی کرد که بر اساس آن تسهیلات به موجر داده شود تا شبهه شرعی آن رفع شود.

او همچنین درباره پرواز جنگنده آمریکایی به هواپیمای ماهان هم گفت: رفتار این جنگنده‌های آمریکایی اشتباه بوده و خلاف پیمان شیکاگو این اقدام صورت گرفته است، چرا که هواپیمایی ماهان در مسیر خود در حرکت بوده و این اقدام از سوی وزارت راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی کشوری محکوم شده است و ما به سازمان جهانی هوایی (ایکائو) اعتراض کرده ایم.

او در پایان تصریح کرد: دولت ایران مراتب اعتراض خود را در خصوص رفتار تروریستی آمریکا به مراجع ذیربط اعلام کرده است.

نظرات بینندگان