arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۴۳۷۴
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۰۹ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۹

لایو خبر - ۶ مرداد ۹۹

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ظریف در گفتگوی زنده اینستاگرامی خود چه گفت؟
۱۳۹۹/۰۵/۰۶ - ۲۲:۰۷

ظریف عصر دوشنبه در گفت‌وگوی زنده اینستاگرامی به زبان انگلیسی که در دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران برای مخاطبان بین المللی سخن می گفت، افزود: پس از پایان جنگ سرد برخی تلاش کردند تا آینده جدیدی بسازند و تحولات آینده را نه تنها پیش بینی بلکه تجویز می کردند.

روحانی: از زمان خروج آمریکا از برجام، ۲۳ بار درخواست ملاقات با مقامات آمریکایی دریافت کردم / سال گذشته تقریبا همه سران کشورهای غربی یکی یکی از ما خواستند تا با مقامات آمریکایی ملاقات کنیم / ابایی از مذاکره نداریم اما به دنبال نمایش نیستیم؛ دنبال حل مسئله ایم
۱۳۹۹/۰۵/۰۶ - ۲۰:۰۵

رئیس جمهوری با اشاره به طرح درخواست های متعدد از سوی ایالات متحده آمریکا و متحدانش برای ملاقات با مقامات ایرانی خاطر نشان کرد: طی ۲ سال و ۳ ماه گذشته که آمریکا از برجام خارج شده است، اگر بگویم ۲۳ مرتبه درخواست ملاقات با مقامات آمریکایی دریافت کردم، کم گفته ام.

وزارت بهداشت انجام تست کرونا در منزل را ممنوع اعلام کرد
۱۳۹۹/۰۵/۰۶ - ۱۷:۱۵

وزارت بهداشت هر گونه تبلیغ در خصوص انجام نمونه‌گیری برای آزمایش‌های تشخیصی کرونا ویروس را ممنوع اعلام کرد.

متناسب سازی مستمری‌ها؛ چند شکر و یک شکایت!
۱۳۹۹/۰۵/۰۶ - ۱۶:۱۵

غلامرضا بنی اسدی: سرانجام روزنامه همشهری در گزارشی با تیتر "جدول تغییرات حقوق بازنشستگان پس از متناسب‌سازی" از میزان افزایش حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی، رو نمایی کرد. کاری شایسته که بالاخره با تلاش بسیار متولیان و نقشآفرینان گرامی و حمایت رسانه‌ای قابل احترام، به نتیجه رسید

سوئیس: اولین معامله با ایران، از طریق کانال بشردوستانه انجام شد
۱۳۹۹/۰۵/۰۶ - ۱۵:۱۷

دولت سوییس اعلام کرد یک شرکت داروسازی این کشور اولین معامله تحت یک کانال تجاری بشردوستانه جدید با ایران را تکمیل کرد.

آخرین آمار کرونا در ایران، ۶ مرداد ۹۹: جان باختن ۲۱۲ نفر دیگر / مجموع فوتی‌ها به مرز ۱۶ هزار نفر رسید
۱۳۹۹/۰۵/۰۶ - ۱۵:۱۵

سخنگوی وزارت بهداشت: از دیروز تا امروز ۶ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۴۳۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۴۳۶ نفر از آنها بستری شدند.

مینو محرز: اصلا وضعیت فعلی تهران خوب نیست / کنکور باید لغو گردد
۱۳۹۹/۰۵/۰۶ - ۱۵:۱۵

مینو محرز، عضو کمیته علمی ستاد مبارزه با کرونا گفت: اصلا وضعیت فعلی تهران خوب نیست و کنکور باید عقب بیفتد و به هیچ‌وجه هیچ نوع تجمعی توصیه نمی‌شود.

رییس قوه قضاییه: برخورد‌های پلیسی و قضایی در بازار ارز ضروری است
۱۳۹۹/۰۵/۰۶ - ۱۲:۱۵

رییس قوه قضاییه عنوان کرد: هیچ اخلالی در نظام تولید و توزیع و نظام ارزی و ریالی کشور را برنمی تابیم و برخورد می‌کنیم؛ اما رسیدگی به پرونده‌های متعدد تخلفات ارزی واردکنندگان، ارز‌های صادراتی، ارز‌های مداخله‌ای و یا دلالان کف خیابان چاره مشکلات بازار ارز نیست.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی تصریح کرد: برخورد‌های پلیسی و قضایی ضروری است، اما ساماندهی بازار ارز نیازمند مدیریت توسط دولت است و دولت باید با جدیت نسبت به مدیریت بازار ارز و کنترل قیمت‌ها اقدام کند.

سخنگوی وزارت خارجه: فکر نمی‌کنم فرانسه اطلاعات جعبه سیاه را از راه های غیررسمی منتشر کند
۱۳۹۹/۰۵/۰۶ - ۱۲:۱۴

سخنگوی وزارت خارجه درمورد خوانش اطلاعات جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی تاکید کرد: فرانسه تکنولوژی خوانش را در اختیار دارد و این کار با حضور کشورهای ذینفع صورت می‌گیرد و فکر نمی‌کنم فرانسه دست به کاری بزنند و اطلاعات خوانده شده را از طرق غیررسمی منتشر کنند. قوانین و سازوکار خاص خود را دارد و آنها موظف هستند اطلاعات را استخراج و در اختیار کشورهای ذینفع قرار دهند.

نقدینگی ۳۴.۲ درصد رشد کرد
۱۳۹۹/۰۵/۰۶ - ۱۲:۱۴

حجم نقدینگی در پایان خرداد ۹۹ به ۲۶۵۷ هزار میلیارد تومان رسید که نسبت به خرداد سال ۹۸ معادل ۳۴.۲ درصد افزایش را نشان میدهد.

بذرپاش: کلکسیونی از تهمت را به ما وارد کردند
۱۳۹۹/۰۵/۰۶ - ۱۲:۱۳

بذرپاش رئیس دیوان محاسبات در مراسم معارفه گفت: با دیوان کار سیاسی نخواهیم کرد. با ما برخورد سیاسی شد ولی با کسی سیاسی برخورد نمی‌کنیم. وی افزود: کلکسیونی از تهمت را به ما وارد کردند که از همه‌ آنها گذشتم. پاسخ ما، کار بیشتر برای مردم و نظارت دقیق‌تر بر بیت المال کشور است.

محاکمه غیابی داماد متواری نعمت زاده / قاضی: از تهدید قضات و مزاحمت‌های تلفنی خودداری کنند
۱۳۹۹/۰۵/۰۶ - ۱۲:۱۲

علی اشرف ریاحی داماد نعمت زاده در دادگاه محاکمه غیابی شد. قاضی در ابتدای شنیدن اظهارت وکیل این متهم گفت: ارتباط متهم علی اشرف ریاحی با مرجان شیخ الاسلامی محرز است. متهم اگر مطلبی دارد در قالب لایحه ارائه کند هرچند به او گفته شده در دادگاه حاضر نشود! اتهام متهم علی اشرف ریاحی اخلال در نظام ارزی 6 میلیارد و 656 میلیون یور در شرکت بازرگانی پتروشیمی و کسب منفعت 29 میلیارد و یکصد میلیون ریال.

قیمت دلار، امروز ۶ مرداد ۹۹
۱۳۹۹/۰۵/۰۶ - ۱۱:۱۹

امروز دوشنبه ششم مرداد ماه قیمت دلار برای فروش در صرافی ملی، ۲۰۵۰۰ تومان اعلام شد. همچنین این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۱۹۵۰۰ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو نیز برای فروش در صرافی‌ ملی ۲۳۵۰۰ تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۲۵۰۰ تومان است.

قالیباف درباره انتخاب بذرپاش: رقابت، مومنانه بود
۱۳۹۹/۰۵/۰۶ - ۱۱:۱۸

رئیس مجلس تصریح کرد: فرآیند انتخاب رئیس و دادستان دیوان محاسبات براساس قانون پیش رفت و رقابت جدی و مومنانه در کمیسیون برنامه بودجه مجلس شکل گرفت و کاندیداهای ریاست و دادستان دیوان به صحن پارلمان معرفی شدند.

قالیباف اضافه کرد: در مجلس یازدهم اولویت بر نظارت داریم و کشور نیز امروز بیش از گذشته بر نظارت نیاز دارد.

دفن ۲۳۴ بیمار مبتلا به کرونا در بهشت‌زهرا در دو روز گذشته
۱۳۹۹/۰۵/۰۶ - ۱۱:۱۷

ناهید خداکرمی رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران از دفن ۲۳۴ نفر طی دو روز گذشته در بهشت زهرا (س) به دلیل ابتلا به کرونا خبر داد و گفت: این آمار بسیار زیاد است و تقریباً آمار مشابه هفته اول فروردین بوده است. همچنین همه تخت‌های مراقبت‌های ویژه در پایتخت ظرفیت تکمیل دارد و اگر مردم مواظب خودشان نباشند، دیگر جایی برای بستری نیست.

پلیس: قتل زنجیره‌ای زنان جوان در ماهان کرمان کذب است
۱۳۹۹/۰۵/۰۶ - ۱۱:۱۶

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمان اظهار کرد: طی روزهای اخیر شایعه‌ای مبنی بر ربودن زنان جوان و قتل آن‌ها در ماهان کرمان در فضای مجازی منتشر شده که از اساس کذب است. احمد یوسفی بیان کرد: اکثر مطالب منتشر شده در فضای مجازی صحت ندارند لذا این گونه خبرها موجب صدمات روحی به افراد جامعه به ویژه در این شرایط که درگیر شیوع کرونا هستیم، می‌شود.

اهدای «پلاسما» توسط ۳ هزار بیمار بهبود یافته «کرونا» / سازمان انتقال خون: نیاز بیشتری داریم
۱۳۹۹/۰۵/۰۶ - ۱۱:۱۶

مدیر پروژه کووید ۱۹ سازمان انتقال خون گفت: تاکنون ۳ هزار نفر از بهبود یافتگان از بیماری کرونا پلاسمای خود را اهدا کرده‌اند، اما نیازبیشتری به اهدای پلاسما از سوی بهبود یافتگان داریم. طباطبایی در پاسخ به این پرسش که «تزریق پلاسما به بیماران کرونا چقدر مؤثر بوده است؟»، خاطرنشان کرد: اگر در روزهای اول بستری فرد مبتلا به کرونا که اکسیژن خونش در حال افت است، پلاسما تزریق شود اثرات خوبی دارد.

هوک: تحریم تسلیحاتی ایران تمدید نشود، درگیری‌ها در سوریه و یمن شدت خواهد گرفت
۱۳۹۹/۰۵/۰۶ - ۱۱:۱۵

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران پس از سفر به قطر دوباره مواضع کشورش را درباره تمدید تحریم تسلیحاتی ایران مطرح کرد و از رایزنی‌ها با سران کشورهای خلیج فارس در این باره خبر داد.

برایان هوک مدعی شد: اگر شواری امنیت سازمان ملل نتواند تا ۱۸ اکتبر تحریم تسلیحاتی ایران را تمدید کند، ایران خواهد توانست این تسلیحات را آزادانه خرید و فروش کند. تصور کنید که اگر این اتفاق بیفتد، منطقه چگونه به نظر خواهد رسید. درگیری‌ها در کشورهایی همچون سوریه و یمن به طور حتمی شدت خواهد یافت.

 

مراسم معارفه بذرپاش برگزار شد
۱۳۹۹/۰۵/۰۶ - ۱۱:۱۴

مراسم تکریم و معارفه رئیس قدیم و جدید دیوان محاسبات برگزار شد. هفته گذشته با رأی نمایندگان مهرداد بذرپاش و کامیار به عنوان رئیس و دادستان جدید دیوان محاسبات انتخاب شدند.

توکلی: قالیباف گفت فرآیند انتخاب بذرپاش قانونی بوده
۱۳۹۹/۰۵/۰۶ - ۱۱:۱۴

احمد توکلی، رئیس دیدبان شفافیت و عدالت در توییتی نوشت: دیروز جلسه با رئیس مجلس، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، دو نماینده دیگر و مدیرعامل دیده بان، استدلال هایمان در اعتراض به انتخاب رئیس دیوان محاسبات شرح دادیم.گفتند فرآیند آن انتخاب قانونی بوده، شما هم اعتراضتان را قانونی پیگیری کنید. امروز در جلسه ویژه دیده بان در اینباره تصمیم می گیریم.

 

ترامپ: رای‌گیری پستی کاملا تقلبی است
۱۳۹۹/۰۵/۰۶ - ۱۱:۱۳

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در پیامی توییتری نوشت: «در صورت صدور اجازه رای‌گیری از طریق پست، انتخابات ۲۰۲۰ کاملاً تقلبی خواهد بود.»

ترامپ نوشت: «خیلی وقت است که درباره نفوذ خارجی صحبت می‌شود، اما همین افراد که در این زمینه صحبت می‌کنند درباره فساد انتخاباتی که در آن رای‌گیری از طریق پست صورت می‌گیرد، بحث نمی‌کنند.»

دریافت کنندگان وام ودیعه مسکن از فهرست مسکن ملی خط می خورند
۱۳۹۹/۰۵/۰۶ - ۱۱:۱۳

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: تسهیلات خرید مسکن با توجه به مصوبات بانک ها نیاز به سبز بودن فرم جیم ندارد اما طرح هایی که در قالب مصوبه قانون ساماندهی بازار مسکن است و نیازمند فرم ج سبز است با دریافت این تسهیلات هم فرم جیم آنها قرمز می شود و دیگر نمی‌توانند در طرح هایی از جمله اقدام ملی مسکن ثبت نام کنند.

چین، کنسولگری آمریکا در چنگدو را تعطیل کرد
۱۳۹۹/۰۵/۰۶ - ۱۱:۱۱

وزارت خارجه چین با اعلام تعطیل شدن کنسولگری آمریکا در صبح امروز، گفت مسئولان چینی کنترل این ساختمان را به دست گرفته‌اند.

این اتفاق به تلافی بعد از ورود چند آمریکایی به کنسولگری چین در شهر هیوستون (ایالت تگزاس)، رخ داده و  پرچم آمریکا در کنسولگری این کشور در چنگدو نیز به پایین کشیده شد.

آنچه گذشت
۱۳۹۹/۰۵/۰۶ - ۰۹:۲۹

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان