arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۴۵۵۸
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۹ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۹

تکرار ادعاهای هوک علیه تهران در سفرش به کویت؛ ایران به دنبال سیطره بر عراق است/ ایران به دنبال ایجاد بی ثباتی و نقض حاکمیت عراق، سوریه، لبنان و یمن است

برایان هوک، مسئول ویژه امور ایران در وزارت خارجه آمریکا که به منطقه سفر کرده است، در نشستی خبری در کویت مدعی شد که ایران به دنبال سیطره بر عراق است و آمریکا این امر را نمی پذیرد. ویاضافه کرد: که ایران فتیله نزاع و درگیری در منطقه را روشن می کند و به دنبال ایجاد بی ثباتی و نقض حاکمیت عراق، سوریه، لبنان و یمن است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مسئول ویژه امور ایران در وزارت خارجه آمریکا که به کویت سفر کرده است، ادعاهای بی اساسی خود علیه جمهوری اسلامی ایران را تکرار کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از الحدث، برایان هوک، مسئول ویژه امور ایران در وزارت خارجه آمریکا که به منطقه سفر کرده است، در نشستی خبری در کویت مدعی شد که ایران به دنبال سیطره بر عراق است و آمریکا این امر را نمی پذیرد.

وی مدعی شد که ایران فتیله نزاع و درگیری در منطقه را روشن می کند و به دنبال ایجاد بی ثباتی و نقض حاکمیت عراق، سوریه، لبنان و یمن است.

هوک در ادامه ادعاهای خود گفت: آمریکا خواهان روابط خوب با عراق است اما ایران خواهان سیطره بر این کشور است.

رئیس گروه اقدام علیه ایران مدعی شد: ما می خواهیم که پایان جنگ یمن را ببینیم اما ایران خواهان این مساله نیست.

هوک همچنین گفت که واشنگتن به فشارهای خود برای تمدید تحریم های تسلیحاتی علیه ایران ادامه می دهد.

هوک پیش از این نیز در سفرش به قطر در یک سخنرانی ویدیویی گفت: من با رهبران کشورهای خلیج فارس و سراسر جهان گفت‌وگو کرده‌ام. هیچ کسی بر این باور نیست که ایران باید بتواند آزادانه جنگ افزارهای معمولی مانند جت‌های جنگی و انواع متعددی از موشک‌ها را خریداری کند.

هوک در ادامه با بیان ادعاهایی علیه ایران گفت: اگر شواری امنیت سازمان ملل نتواند تا ۱۸ اکتبر تحریم تسلیحاتی ایران را تمدید کند، ایران خواهد توانست این تسلیحات را آزادانه خرید و فروش کند. تصور کنید که اگر این اتفاق بیفتد، منطقه چگونه به نظر خواهد رسید. درگیری‌ها در کشورهایی همچون سوریه و یمن به طور حتمی شدت خواهد یافت.

بر اساس این گزارش، ادعاهای برایان هوک در این باره در پی این مطرح می شود که اخیرا با نزدیک شدن پایان تاریخ تحریم تسلیحاتی ایران در ماه اکتبر، دولت آمریکا در تلاش بوده است با ارائه پیش نویس قطعنامه ای به شورای امنیت سازمان ملل، کشورهای دیگر عضو شورا را مجاب به حمایت از تمدید این تحریم علیه ایران کند.

دولت آمریکا علیرغم خروجش از توافق هسته ای در سال ۲۰۱۸ تهدید کرده است که اگر این تحریم تمدید نشود، از سازوکار بازگردانی تحریم ها در توافق هسته ای و قطعنامه ۲۲۳۱ برای بازگردانی تحریم های سازمان ملل علیه ایران استفاده خواهد کرد.

نظرات بینندگان