arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۴۵۸۳
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۲۲ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۹

روحانی: مراسم سوگواری امام حسین (ع) باید با شکوه خاصی برگزار شود / نباید بهانه به معاندان بدهیم؛ باید با رعایت تراکم و فاصله گذاری این مراسم برگزار گردد

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا افزود: در برگزاری مراسم ماه محرم و صفر ما نباید بهانه به معاندان بدهیم و باید با رعایت تراکم و فاصله گذاری و ضدعفونی کردن مساجد ، تکایا و حسینیه ها این مراسم باشکوه تر برگزار شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس جمهوری اسلامی ایران گفت: با رعایت پروتکل های بهداشتی و جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، مراسم سوگواری امام حسین (ع ) در سال جاری باید با شکوه خاصی برگزار شود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا افزود: در برگزاری مراسم ماه محرم و صفر ما نباید بهانه به معاندان بدهیم و باید با رعایت تراکم و فاصله گذاری و ضدعفونی کردن مساجد ، تکایا و حسینیه ها این مراسم باشکوه تر برگزار شود.

دکتر روحانی تاکید کرد: ما باید برگزاری مراسم سوگواری امام حسین (ع) را به عنوان یک فرهنگ منجی در تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس همواره پاس بداریم.

رئیس جمهور تصریح کرد: همه ما مدیون امام حسین (ع) هستیم و ایستادگی ملت ایران در برابر امریکا به فرهنگ کربلا بر می گردد.

دکتر روحانی اظهارداشت: امسال سوگواری امام حسین (ع) باید با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی انجام شود، اما می توانیم زمان عزاداری را کوتاه کنیم زیرا طولانی شدن مدت عزاداری ممکن است ما را در مسیر شیوع بیماری کرونا قراردهد.

رئیس جمهور بیان کرد: ما می توانیم مراسم عزاداری سیدالشهدا (ع) را بین یک ساعت و 30 دقیقه تا دو ساعت برگزار کنیم، ولی اصل عزاداری باید با شکوه و عظمت برگزار شود.

دکتر روحانی با بیان اینکه امسال استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی باید جزو شکوه مراسم عزاداری محسوب شود، گفت: عدم تراکم و تجمع در یک مکان نیز جزو شکوه مراسم عزاداری و عشق به امام حسین خواهد بود.

رئیس جمهور یادآورشد: جمهوری اسلامی ایران در برگزاری مراسم محرم و صفر باید برای سایر کشورها و شیعیانی که برای امام حسین (ع) عزاداری می کنند، الگو شود و همه نیز از آن تبعیت کنند و تاکنون نیز در این زمینه تبلیغ خوبی شده است.

دکتر روحانی تصریح کرد: در توزیع نذورات نیز عزادران حسینی باید اصول بهداشتی را کاملا رعایت کنند و افراد می توانند نذورات خود را به صورت خشک و خام به خانه های نیازمندان برسانند و یا با رعایت اصول بهداشتی و بسته بندی آن توزیع کنند و سفر باز نشود.

رئیس جمهور با بیان اینکه همه دستگاه های اجرایی باید تلاش کنند که فضای امسال مرح کاملا با شور حسینی برگزار شود، گفت: این مراسم باید با رعایت کامل اصول بهداشتی باید برگزار شود.

دکتر روحانی تاکید کرد: کسی نمی تواند دین و علم را از هم جدا کند و همه متولیان فرهنگی و تبلیغی در مساجد و تکایا باید همه همراهی کنند تا در چارچوب اصول دین مبین اسلام در این ایام سلامتی عزاداران نیز تامین شود.

رئیس جمهور اظهارداشت: در این ایام ما باید به افرادی که زمینه بیماری دارند بیشتر توجه کنیم، هرچند که این افراد می توانند با استفاده از فضای مجازی از این مراسم استفاده کنند.

دکتر روحانی گفت: ما نباید در زمینه شیوع بیماری کرونا به مردم اضطراب وارد کنیم، زیرا اضطراب خوب نیست هرچند که تشخیص بین ترس و اضطراب بسیار سخت است.

رئیس جمهور با بیان اینکه من از ملت ایران خواهش می کنم مساله کرونا را کوتاه مدت در هفته و یا ماهانه نبینند، تاکید کرد: ما باید برای سال و حتی ماههای نخست سال آینده خود را آماده کنیم، زیرا تا آن روزی که واگسن آن تولید و مورد تایید قرار بگیرد و توزیع شود خیلی مراحل داریم.

**کنکور سراسری در موعد مقرر برگزار می شود

رییس جمهوری اسلامی ایران در ادامه در خصوص برگزار کنکور سراسری نیز گفت: با همکاری وزارت علوم ، بهداشت و کشور کنکور سراسری در موعد مقرر برگزار می شود.

دکتر روحانی افزود: زمان برگزاری کنکور سراسری از 2 به 4 روز افزایش یافته است و امسال کنکور در فضای مناسبی با رعایت تمام اصول بهداشتی برگزار خواهد شد.

نظرات بینندگان