arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۴۵۹۹
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۰۸ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۹

لایو خبر - ۷ مرداد ۹۹

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی دولت: برنامه دموکرات ها در انتخابات یک گام مثبت در شناخت ایران است
۱۳۹۹/۰۵/۰۷ - ۲۰:۳۹

علی ربیعی با برگزاری مکتوب نشست خبری این هفته به دلیل مثبت شدن تست کرونای خود در پاسخ به پرسشی درباره ارزیابی وی از برنامه حزب دموکرات آمریکا برای انتخابات پیشرو ریاست جمهوری این کشور، اظهار کرد: متاسفانه دولت آمریکا مدت هاست که شنوایایی و بینایی خود را از دست داده و نه قادر به شنیدن نظر کارشناسان آمریکایی است و نه می تواند واقعیت های ایران را ببینید.

آیت‌الله مکارم شیرازی: به هیچ قیمت نمی‌توان جلوی برگزاری مراسم عاشورا را گرفت / عزاداری محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود
۱۳۹۹/۰۵/۰۷ - ۱۹:۲۲

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید با تاکید بر این‌که عزاداری ماه محرم باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود گفت: شکی نیست که ما اصولی داریم که به‌هیچ‌وجه نمی‌توانیم آن‌ها را رها کنیم؛ ازجمله آن مساله عزاداری محرم و صفر است.

سردار سلامی: سیاست های ما برای صیانت از منافع حیاتی ملت عزیز ایران، دفاعی است / از ابتدا به هیچ کشوری تهاجم نخواهیم کرد / اما در تاکتیک و عملیات، کاملا تهاجمی هستیم
۱۳۹۹/۰۵/۰۷ - ۱۶:۰۴

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه برگزاری مرحله نهایی رزمایش پیامبر اعظم (ص)۱۴ سپاه که از صبح امروز ( سه شنبه ) در منطقه عمومی خلیج فارس و تنگه هرمز آغاز شده است، اظهار کرد: سیاست های ما برای صیانت از منافع حیاتی ملت عزیز ایران دفاعی است،به این مفهوم که ما از ابتدا به هیچ کشوری تهاجم نخواهیم کرد، اما در تاکتیک و عملیات کاملا تهاجمی هستیم.

آخرین آمار کرونا در ایران، ۷ مرداد ۹۹؛ رکورد مرگ و میر مجددا شکست / ۲۳۵ فوتی در ۲۴ ساعت گذشته / مجموع جانباختگان به ۱۶۱۴۷ نفر رسید
۱۳۹۹/۰۵/۰۷ - ۱۴:۲۳

دکتر لاری سخنگوی وزارت بهداشت: از دیروز تا امروز ۷ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۶۶۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۶۸۷ نفر از آنها بستری شدند.

وزارت بهداشت: تصویر روشنی از ادامه روند شیوع کرونا در کشور وجود ندارد / نمی‌توانیم هیچ کدام از آزمون های سال ۹۹ را به تعویق بیندازیم
۱۳۹۹/۰۵/۰۷ - ۱۳:۲۳

مشاور معاون آموزشی وزارت بهداشت با تاکید بر این که مخالفان برگزاری کنکور به جای تلاش برای تعویق، دنبال راهکارهایی برای برگزاری بهتر این آزمون باشند، گفت: با توجه به اینکه تصویر روشنی از ادامه روند شیوع کرونا در کشور وجود ندارد، بنابراین ما نمی‌توانیم هیچ کدام از آزمون های سال ۹۹ را به تعویق بیندازیم.

وزیر بهداشت: برخی درمورد داروی کرونا، توهم دارند
۱۳۹۹/۰۵/۰۷ - ۱۰:۲۴

سعید نمکی وزیر بهداشت گفت: باید خودمان را برای یک راه سنگلاخی در آینده آماده کنیم زیرا هر کس فکر کند که بهترین مدل درمان و بیماریابی را یافته و اگر در آینده با همین مدل ادامه بدهد موفق خواهد بود، نشان‌دهنده توهم است؛ باید یک ماه صبر کرد تا بدانیم این ویروس شترگاوپلنگ تحت تاثیر کدام دارو قرار خواهد گرفت؛ من تعجب می‌کنم که گاهی می‌گویند یک داروی گیاهی یا پروتکل درمانی یافته‌اند که حتماً کرونا را درمان می‌کند، این تفکر نوعی توهم است.

تمدید محدودیت‌های کرونایی تهران تا پایان هفته آینده
۱۳۹۹/۰۵/۰۷ - ۱۰:۲۳

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در تهران اعلام کرد: با توجه به تمدید محدودیت‌های اعمال شده توسط ستاد کرونای استان تهران، این محدودیت‌ها حداقل تا پایان هفته آینده برقرار و بر همین اساس برگزاری نمایشگاه، مجمع عمومی و تجمعات ممنوع اعلام شده است.

ثبت‌نام ۱.۴میلیون نفر برای وام ودیعه مسکن
۱۳۹۹/۰۵/۰۷ - ۱۰:۲۳

معاون وزیر راه و شهرسازی از ثبت‌نام پیامکی ۱.۴میلیون نفر برای وام ودیعه مسکن خبر داد و گفت: سابقه سکونت ۵ساله جزو شروط ثبت‌نام وام ودیعه نیست.

وی با بیان این‌که ثبت‌نام وام ودیعه مسکن تا ۹ مرداد (۵ شنبه هفته جاری) ادامه دارد، افزود: کارگران، خانوار‌های دارای ۳ فرزند، زوج‌های جوان و افراد تحت پوشش نهاد‌های حمایتی در اولویت دریافت این وام قرار دارند.

ایران، چهارمین کشور پر تورم جهان
۱۳۹۹/۰۵/۰۷ - ۱۰:۲۲

معاون اقتصادی و محاسبات مرکز آمار اعلام کرد: قیمت ۴۷۵ کالا با توجه به نرخ تورم، با سرعت متوسط ۲۶درصد در حال صعود است که این عدد، ما را در لیست ۴ کشور پرتورم جهان قرار می‌دهد.

رکورد جدید مصرف برق در کشور
۱۳۹۹/۰۵/۰۷ - ۱۰:۲۱

رکورد شکنی پیاپی مصرف برق همچنان ادامه‌دار شده، به گونه‌ای که روز گذشته میزان مصرف به ۵۸ هزار و ۲۴۳ مگاوات رسید.

ترامپ: برخلاف اخبار جعلی، وضعیت من در نظرسنجی‌ها عالی است
۱۳۹۹/۰۵/۰۷ - ۱۰:۲۱

با وجود آنکه نتایج نظرسنجی های معتبر آمریکا که جو بایدن را پیشتاز انتخابات می دانند اما دونالد ترامپ در ادعاهایی خود را پیشتاز انتخابات در نظرسنجی ها معرفی کرد. او گفت: ما در کارولینای شمالی، پنسیلوانیا، آریزونا، جورجیا و فلوریدا پیشتاز هستیم.

ترامپ افزود: ما اخبار جعلی داریم، وقتی به این گونه اخبار و نظرسنجی‌ها نگاه می‌کنیم وضعیت بسیار وحشتناک است، ولی چهار سال پیش هم همین طور بود، من در همه جا‌ها داشتم می‌باختم،در همه ایالت‌هایی که طبق نظرسنجی‌ها من بازنده بودم، در نهایت پیروز شدم.

تایید رسمی ابتلای یک گربه خانگی به کرونا در انگلیس
۱۳۹۹/۰۵/۰۷ - ۱۰:۲۰

سازمان دامپزشکی انگلستان از مثبت بودن تست کرونای یک حیوان خانگی خبر داد.

این نخستین حیوان خانگی است که از ابتدای شیوع ویروس کرونا٬ به این بیماری مبتلا شده است.

رئیس سازمان دامپزشکی انگلستان اعلام کرد تاکنون دلایلی در مورد انتقال بیماری کرونا از حیوانات خانگی به انسان‌ها وجود ندارد.

از ۹۰۰ نماز جمعه در کل کشور، در حال حاضر ۴۰۰ نماز جمعه برگزار می‌شود
۱۳۹۹/۰۵/۰۷ - ۱۰:۲۰

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه گفت: از زمانی که ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد شهرهای با وضع سفید و زرد می‌توانند نماز جمعه را برپا کنند حدود ۷۰۰ نماز جمعه در کشور بازگشایی شد. ولی بتدریج با رسیدن وضع قرمز و هشدار به برخی از شهرها، این روند با سیر کاهشی در این هفته حدود به ۴۰۰ شهر رسیده است.

حجت الاسلام محمد جواد حاج علی اکبری افزود: در کل کشور حدود ۹۰۰ نماز جمعه برگزار می‌شود.

سازمان جنگل‌ها: اگر سند کوه دماوند به نام اوقاف خورده باشد، آن را برمی‌گردانیم
۱۳۹۹/۰۵/۰۷ - ۱۰:۱۹

مدیرکل دفتر حقوقی سازمان جنگل‌ها درباره  سند خوردن کوه دماوند به نام اوقاف گفت: کوه دماوند و دامنه‌های آن جزو اراضی منابع طبیعی است و اگر به اشتباه و یا بدون اطلاع ما سندی به نام کسی زده شود آن را برمی‌گردانیم. رضا افلاطونی گفت: کل پلاک‌های منتهی به قله کوه دماوند براساس اجرای مقررت اراضی ملی جزو منابع طبیعی است اما برای تعدادی از آنها به دلیل وجود معارض سندی به نام سازمان جنگل‌ها صادر نشده.

جزئیات اولین تراکنش رسمی کانال مالی سوییس
۱۳۹۹/۰۵/۰۷ - ۱۰:۱۹

پس از مدتها کش و قوس، سرانجام نخستین تراکنش در کانال مالی سوییس با ایران با موفقیت انجام شد. آن طور که شبکه قطری الجزیره به نقل از منابع خبری در دولت سوییس گزارش داده، این تراکنش مربوط به صادرات یک داروی ضد سرطان به ایران بوده است که یک شرکت سوییسی آن را ساخته است.

این تراکنش نخستین تراکنش رسمی از طریق این کانال محسوب می شود اما اولین تراکنش نیست؛ چرا که پیشتر در ماه ژانویه امسال یک تراکنش آزمایشی به ارزش ۲.۳ میلیون یورو مربوط به صادرات تجهیزات مورد نیاز برای عمل پیوند عضو در داخل همین کانال صورت گرفته بود. این تراکنش آزمایشی را یک بانک مستقر در شهر ژنو انجام داده بود.

سفارت انگلیس در ایران مجددا خدمات صدور روادید را آغاز کرد
۱۳۹۹/۰۵/۰۷ - ۱۰:۱۸

سفارت انگلیس در تهران از آغاز مجدد فعالیت مرکز خدمات صدور روادید برای سفر به این کشور خبر داد. سفیر انگلیس تاکید کرد: برای دریافت ویزا نیاز به هیچ واسطه یا دلالی نیست و همه اطلاعات مورد نیاز به‌شکل آنلاین است و هر هفته وقت داده می‌شود.

گردوغبار در اهواز به بیش از ۶ برابر حدمجاز رسید
۱۳۹۹/۰۵/۰۷ - ۱۰:۱۸

بنابر گزارش اداره کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان میزان گردوغبار در آسمان اهواز در ساعت ۲۲ شامگاه دوشنبه به بیش از ۶ برابر حدمجاز رسید. میزان گرد و غبار در ساعت ۲۲ شامگاه امشب در اهواز ۹۸۵ میکروگرم بر مترمکعب و رامهرمز ۸۰۳ میکروگرم بر مترمکعب ثبت شده است.

فرامرز قریبیان: برای بازی در یک فیلم اعتراضی کیمیایی حاضرم به سینما برگردم
۱۳۹۹/۰۵/۰۷ - ۱۰:۱۷

فرامرز قریبیان در یادداشتی درباره کیمیایی نوشت: اساسا نقش‌های معترض را دوست دارم با اینکه در جشنواره فجر اعلام بازنشستگی کردم (نمی دانم درست بود یا نه، چون من حرف دلم را می‌زنم) ولی اگر دوباره مسعود به من نقش اعتراضی بدهد با جان و دل برایش بازی می‌کنم. ولی به طور کل نقش اعتراضی را با روحیه من همخوانی دارد و بازی خواهم کرد. البته بگویم که نه‌تن‌ها من فیلم گوزن‌ها را دوست دارم که این فیلم بار‌ها و بار‌ها از جانب منتقدان بهترین فیلم تاریخ سینمای ایران شناخته شد برای اینکه جایگاه والایی در سینمای ایران دارد.

آنچه گذشت
۱۳۹۹/۰۵/۰۷ - ۰۸:۱۲

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان