arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۴۹۵۹
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۴ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۹

تشدید محدودیت‌ها با رکورد شکنی کرونا در بابل

رکورد شکنی کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته در بابل سبب شد که محدودیت‌ها تشدید و پارک‌ها و بوستان‌ها در این شهر محصور شوند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رکورد شکنی کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته در بابل سبب شد که محدودیت‌ها تشدید و پارک‌ها و بوستان‌ها در این شهر محصور شوند.

 افزایش بستری بیماران کرونایی که از ۲ ماه پیش در بابل در کانال افزایشی قرار گرفت همچنان ادامه دارد و در ۲۴ ساعت گذشته با بستری ۵۹ بیمار کرونایی رکورد کل بستری این نوع بیماران به ۳۱۷ نفر رسیده است که در سه ماه اخیر این تعداد بی سابقه بوده است.

براساس آخرین گزارش دانشگاه علوم پزشکی بابل ۴۱ بیمار کرونایی بدحال در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان های شهرستان بستری هستند که این آمار هم نگرانی هایی را در بین مردم و مسئولان به همراه داشته است.

محدودیت های کرونایی که از ۱۴ تیر ماه با اعلام وضعیت قرمز در بابل اعمال شد ، تاکنون روند بستری بیماران مبتلا به کووید ۱۹ را کاهشی نکرده است و اکنون با تصمیم جدید ستاد مبارزه با کرونا شهرستان ، محدودیت ها تشدید شده است.

محدودیت حضور در بوستان ها و پارک ها پیش از این نیز در شهرستان بابل اعمال شده بود ولی برخی از خانوادها با توجه به تعطیلی مدارس، مهدهای کودک، خانه های بازی ، ورزشگاها و استخرها تنها راه تفریح کودکان را پارک ها در نظر گرفتند و بدون توجه به شیوع ویروس کرونا همچنان در پارک ها حضور می یافتند. این درحالیست که به گفته کارشناسان پزشکی ، کودکان از جمله ناقلان خاموش کرونا محسوب می شوند که نقش زیادی در شیوع این ویروس دارند.

پس از آن که تحقیقات جدید نشان داد که کودکان نیز در معرض ابتلا به بیماری کووید ۱۹ قرار دارند ، دانشگاه علوم پزشکی بابل هم اعلام کرد که از ابتدای اسفند ماه سال گذشته با آغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون حدود ۱۵۰ کودک در این شهرستان به بیماری کووید ۱۹ مبتلا و در بیمارستان امیرکلا که یک مرکز تخصصی کودکان محسوب می شود ، بستری شدند و تحت درمان قرار گرفتند.

آمار ابتلا و بستری کودکان به کووید ۱۹ در بابل این پیام را هم برای مسئولان داشت تا اعمال محدودیت در بوستان ها را جدی تر بگیرند و به همین دلیل هم در تازه ترین تصمیم اقدام به تعطیلی تمامی آنها تا اطلاع بعدی کردند.

از سویی دیگر خستگی کادر درمانی بیمارستان های کرونایی بابل و ابتلای تعدادی از سربازان خط مقدم مبارزه با این ویروس نگرانی هایی را ایجاد کرده و این هشدار را در پی داشت که که ادامه دار شدن این رویه روند مبارزه و خدمت رسانی به بیماران مبتلا به کووید ۱۹ را با مشکل مواجه خواهد کرد ، نگرانی ای که نقش زیادی در تصمیم جدید و اعمال محدودیت شدیدتر از جمله تعطیلی بوستان ها داشته است.

تشدید محدودیت‌ها برای حفظ جان مردم

فرماندار بابل سه شنبه شب در پی اتخاد تصمیم اعمال محدودیت های جدید به خبرنگار ایرنا گفت: با تصمیم شورای تامین و مصوبه ستاد مبارزه با کرونا در شهرستان بابل از شامگاه سه شنبه تمامی پارک ها و بوستان های بابل که مردم توجهی به ممنوعیت حضور نداشتند با داربست محصور شد و با هماهنگی نیروی انتظامی از ورود و تجمع افراد در این پارک ها جلوگیری می شود.

قربانعلی ولیزاده بورا افزود: نمی توانیم شاهد مرگ عزیزان خود باشیم و مردم بی تفاوت به این ویروس به هشدارها توجه نکنند و در پارک ها حضور داشته باشند.

وی گفت : عدم رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم سبب شد که حدود ۲ ماه روند بستری بیماران کرونایی در بابل افزایشی باشد و تعداد زیادی از شهروندان و کادر درمانی بیمارستان های این شهرستان را به این بیماری گرفتار کرده است.

فرماندار بابل افزود : اگر مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی دقت و حساسیت نداشته باشند پیشروی این ویروس همچنان ادامه خواهد داشت و عزیزان ما یکی پس از دیگری به این ویروس گرفتار می شوند.

ولی زاده بورا از تمام خانواده ها خواست تا فرهنگ استفاده از ماسک را در خانواده نهادینه کنند و با هم پیمان ببندند که بدون ماسک از منزل خارج نشوند.

وی گفت : اگر در روزهای آینده درصد زیادی از مردم پروتکل های بهداشتی اعم از استفاده از ماسک ، رعایت فاصله گذاری یک و نیم متری و شستن ۲۰ ثانیه ای دست ها را رعایت نکنند به وضعیت وحشت انگیز ماه های اسفند و فروردین برمی گردیم.

زنگ خطر ورود بیماری کووید ۱۹ به مازندران ۳۰ بهمن سال گذشته با شناسایی ۲ بیمار مشکوک در بابل نواخته شد. بیماران شناسایی شده افرادی بودند که همزمان با شیوع کرونا در قم به آن شهرستان سفر داشتند.

دانشگاه علوم پزشکی بابل که مستقل از دانشگاه علوم پزشکی مازندران فعالیت می کند، شهرستان بیش از ۵۲۰ هزار نفری بابل را با هفت بیمارستان تحت پوشش دارد که از این تعداد پنج بیمارستان آیت الله روحانی و میناگر ، شهید بهشتی ، یحیی نژاد و امیرکلا از ابتدا برای پذیرش بیماران کرونایی اختصاص یافتند و همچنان هم پذیرش این بیماران در تمامی این بیمارستان ها ادامه دارد.

بستری بیماران کرونایی در بابل که از مدت یک ماه اخیر به کانال افزایشی برگشته است ، همچنان روند افزایشی را ادامه می‌دهد. از ۱۴ تیرماه که وضعیت قرمز کرونایی در بابل اعلام شد برای توقف روند افزایشی بستری بیماران کرونایی محدودیت هایی اعمال شده است که تاکنون نتوانست روند افزایشی را متوقف و به کانال نزولی برگرداند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان