arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۴۹۷۰
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۴ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۹

نخست‌وزیر عراق: نیروهای امنیتی از اعمال هرگونه خشونت علیه تظاهرات‌کنندگان پرهیز کنند

نخست‌وزیر عراق در نشست امنیتی با روسای سرویس‌های امنیت ملی و مبارزه با تروریسم عراق دستور داد که نیروهای امنیتی از اعمال هرگونه خشونت علیه تظاهرات‌کنندگان پرهیز کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نخست‌وزیر عراق در نشست امنیتی با روسای سرویس‌های امنیت ملی و مبارزه با تروریسم عراق دستور داد که نیروهای امنیتی از اعمال هرگونه خشونت علیه تظاهرات‌کنندگان پرهیز کنند.

به گزارش فارس، «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق، امروز (چهارشنبه - ۲۹ ژوئیه) در نشستی امنیتی با روسای سرویس‌های امنیت ملی و مبارزه با تروریسم گفت‌وگو و رایزنی کرد.

بر اساس بیانیه رسمی دفتر فرماندهی کل نیروهای مسلح و نخست وزیری عراق که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «بغداد الیوم» منتشر شد، در این نشست اوضاع امنیتی کشور، افزایش تلاش‌ها برای برقراری امنیت و ثبات در کشور و پیگرد و تعقیب گروه‌های جنایتکار عامل آدم ربایی و کشتار و نیز تعقیب بقایای داعش بررسی شد.

بر اساس این گزارش، الکاظمی در نشست با «عبدالغنی الاسدی» رئیس سرویس امنیت ملی و سرلشکر ستاد «عبدالوهاب الساعدی» رئیس سرویس مبارزه با تروریسم به حرکت تظاهرات‌های مسالمت آمیز جاری در برخی استانهای عراق پرداخت و با تاکید بر پاسخگویی به مطالبات قانونی تظاهرات‌کنندگان مسالمت جو به نیروهای امنیتی دستور داد که از تظاهرات‌های مسالمت‌آمیز حمایت کند و از هیچ شکلی از اشکال خشونت استفاده نکنند.

با گذشت چند ماه از تشکیل دولت جدید، چند روزی است که ساکنان برخی استانهای عراق از جمله بغداد، نجف اشرف، کربلا، واسط و ذی‌قار، در اعتراض به وضعیت بد خدمات‌رسانی به ویژه توزیع ناعادلانه برق و اوضاع معیشتی نامساعد بار دیگر به خیابان‌ها آمده‌اند و خواستار برکناری شماری از مسئولان و یافتن راهکارهایی برای حل مشکلات انبار شده طی چندین سال اخیر در کشور هستند.

یک‌شنبه شب پیش در درگیری میان نیروهای پلیس ضدشورش و تظاهرات کنندگان در میدان التحریر بغداد سه نفر کشته و ۲۱ تن زخمی شدند که این حادثه موجی از اعتراضات را میان گروه‌های سیاسی و مردم عراق به وجود آورد و همگی بر ضرورت تحقیق درباره این امر و تحویل عاملان تیراندازی به سوی تظاهرات‌کنندگان مسالمت‌جو به دستگاه قضایی و معرفی آنها به افکار عمومی تاکید کردند.

نظرات بینندگان