arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۴۹۸۳
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۵ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۹

گردشگران گمشده در دره شمخال قوچان پیدا شدند

سرپرست جمعیت هلال احمر قوچان از پیدا شدن اعضای سه خانواده گردشگر مفقود شده در دره شمخال این شهرستان در شمال خراسان رضوی خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرپرست جمعیت هلال احمر قوچان از پیدا شدن اعضای سه خانواده گردشگر مفقود شده در دره شمخال این شهرستان در شمال خراسان رضوی خبر داد.

مسعود برازنده گفت: ۱۲ عضو این خانواده‌ها شامل سه مرد و ۹ زن و کودک که به دلیل بارندگی و افزایش حجم آب رودخانه در این دره به ارتفاعات پناه برده و مفقود شده بودندپس از ۱۶ ساعت توسط تیم‌های جست و جو در مسیر "دوآبی" به روستای "دربادام" پیدا شدند.

وی افزود: هم اکنون حال همه گردشگران خوب است و مشکل خاصی ندارند.

سرپرست جمعیت هلال احمر قوچان ادامه داد: در عملیات جست و جو علاوه بر نیروهای جمعیت هلال احمر، نیروهای مردمی، سپاه پاسداران و هنگ مرزی درگز نیز مشارکت داشتند.

اعضای این سه خانوار روز یکشنبه (پنجم مرداد) به ‌قصد طبیعت‌گردی ۲ روزه وارد دره شمخال شده و عصر سه‌شنبه طی تماس تلفنی با نیروهای پلیس با اعلام گرفتار شدن در دره به علت بارندگی و افزایش حجم آب رودخانه درخواست کمک کردند.

دره ۱۸ کیلومتری شمخال در جوار روستایی به همین نام از کیلومتر ۷۰ جاده قوچان - باجگیران آغاز و به منطقه درونگر واقع در جاده قوچان - درگز ختم می‌شود. دره شمخال که یکی از تفرجگاه‌های طبیعی جذاب در شمال خراسان رضوی محسوب می‌شود از شمال شرق به کوه آسلمه و از جنوب شرق به رودخانه دائمی کال شمخال محدود است.

قوچان در ۱۲۵ کیلومتری شمال مشهد واقع است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان