arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۵۰۳۰
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۸ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۹

موسوی: ایران از اعلام آتش‌بس سه روزه از سوی طالبان استقبال میکند / امید می‌رود این اقدام طالبان به ایجاد فضای لازم برای مفاهمه کمک کند

سخنگوی وزارت امور خارجه از اعلام آتش‌بس سه روزه از سوی طالبان استقبال و ابراز امیدواری کرد و گفت: این اقدام طالبان به ایجاد فضای لازم برای مفاهمه در افغانستان کمک کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی وزارت امور خارجه از اعلام آتش‌بس سه روزه از سوی طالبان استقبال و ابراز امیدواری کرد: این اقدام طالبان به ایجاد فضای لازم برای مفاهمه در افغانستان کمک کند.

به گزارش اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، «سید عباس موسوی» با تبریک عید بزرگ قربان به خواهران و برادران مسلمان در افغانستان از اعلام آتش‌بس سه روزه از سوی طالبان استقبال کرده و آن را گامی مثبت در مسیر دستیابی به صلح و ثبات در آن کشور دانست.

وی با بیان اینکه امید می‌رود این اقدام طالبان به ایجاد فضای لازم برای مفاهمه کمک کند، اظهار داشت: امیدواریم به زودی شاهد آغاز گفت‌وگوهای بین‌الافغانی با محوریت دولت افغانستان و با مشارکت تمام گروه‌های سیاسی، به شمول طالبان، برای یافتن راه‌حلی مسالمت‌آمیز و رسیدن به توافقی مرضی‌الطرفین برای صلح بر مبنای قانون اساسی و ساختارهای مردم‌سالارانه در جمهوری اسلامی افغانستان باشیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه بار دیگر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای کمک به پیشبرد گفت‌وگوهای بین‌الافغانی بر اساس درخواست طرف‌های درگیر را مورد تاکید قرار داد.

طالبان عصر سه‌شنبه به مناسبت عید سعید قربان، آتش‌بسی سه روز در سراسر افغانستان اعلام کرده و از اعضای خود خواسته است هیچ حمله‌ای به نیروهای نظامی دولت افغانستان نکنند.

این گروه تنها زمانی اجازه حمله به اعضای خود را داده است که از سوی نظامیان دولت افغانستان مورد هجوم قرار گیرند.

دولت افغانستان هم از پیشنهاد طالبان برای برقراری آتش‌بس سه روزه در تعطیلات عید قربان استقبال کرده اما گفته است که مردم خواهان آتش‌بس دائمی و آغاز مذاکرات صلح هستند.

«صدیق صدیقی» سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان در توئیتی گفته است که اشرف غنی رییس جمهوری افغانستان به تمام نیروهای امنیتی و دفاعی کشور دستور داده تا آتش بس سه روزه را رعایت و تا زمانی که از طرف طالبان آتش‌بس نقض نشود، هیچ گونه عملیاتی را در برابر گروه طالبان انجام ندهند.

 

نظرات بینندگان