arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۵۰۹۸
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۰۸ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۹

لایو خبر - ۹ مرداد ۹۹

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ترامپ تلویحاً خواستار تعویق زمان انتخابات آمریکا شد
۱۳۹۹/۰۵/۰۹ - ۱۹:۰۳

رئیس‌جمهور آمریکا که بارها از رأی‌گیری پُستی انتقاد کرده در پیامی نوشت: «با وجود رأی‌گیری پستی ( نه رأی‌گیری غیابی که خوب است) انتخابات ۲۰۲۰، نادرست‌ترین و متقلبانه‌ترین انتخابات خواهد بود. این باعث شرمساری بزرگی برای آمریکا خواهد شد. انتخابات را تا زمانی که مردم بتوانند به درستی، امن و بدون خطر رأی بدهند به تعویق بیاندازیم؟؟؟»

ظهور گروه های مرجع جدید و پایان کار سنتی ها به واسطه تکنولوژی ارتباطات؛ ماجرا چیست؟
۱۳۹۹/۰۵/۰۹ - ۱۷:۲۷

مجید خبازی: به‌واسطه حضور رسانه‌ها جامعه دارای گروه‌های متکثر شده است. تأثیر رسانه‌ها بر تکثیر گروه‌های مرجع و تغییر آن‌ها از گروه‌های مرجع عضو به غیر عضو و گروه‌های مرجع سنتی به مدرن، غیرقابل انکار است

قوه قضائیه: خبر خودکشی ۳ زندانی در زندان زنان قرچک از اساس کذب است / هیچ موردی در این زندان رخ نداده
۱۳۹۹/۰۵/۰۹ - ۱۶:۲۶

مرکز رسانه قوه قضائیه عنوان کرد: شایعه خودکشی ۳ زندانی در زندان زنان قرچک از اساس کذب است و هیچ موردی از آنچه در رسانه‌های معاند گفته شده در زندان زنان قرچک رخ نداده است.

آخرین آمار کرونا در ایران، ۹ مرداد ۹۹: با فوت ۲۲۶ نفر دیگر مجموع جانباختگان به ۱۶۵۶۹ نفر رسید / افزایش مبتلایان به بیش از ۳۰۰ هزار نفر
۱۳۹۹/۰۵/۰۹ - ۱۶:۲۵

سخنگوی وزارت بهداشت:  از دیروز تا امروز ۹ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۶۲۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۵۸۸ نفر از آنها بستری شدند.

روحانی: تعلیق یک هفته ای اجرای طرح ترافیک در شهر تهران
۱۳۹۹/۰۵/۰۹ - ۱۵:۲۹

رئیس جمهور حفاظت از سلامتی و جان مردم را اولویت نخست تمامی مباحث، دستورالعمل‌ها و مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا دانست و تاکید کرد که در دستورالعمل‌های برگزاری کنکور و مراسم سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، حفاظت از سلامتی و جان مردم به عنوان اولویت نخست، مورد توجه ویژه قرار گرفته است. همچنین پیشنهاد ستاد استانی مقابله با کرونای تهران از سوی کمیته اجتماعی-امنیتی مطرح و مقرر شد اجرای طرح ترافیک در شهر تهران به مدت یک هفته تعلیق شود.

روزنامه جمهوری اسلامی: آقای رئیس جمهور! نکته مهم اينست که اين مردم بايد بمانند تا بتوانند راه امام حسين را ادامه بدهند / اگر تعداد جان‌باختگان روزانه بعد از عزاداري‌ها به چند صد نفر رسيد، چه کسي پاسخگوي جان‌هاي مردم خواهد بود؟
۱۳۹۹/۰۵/۰۹ - ۱۴:۱۷

روزنامه جهموری اسلامی: نکته مهم اينست که اين مردم بايد بمانند تا بتوانند راه امام حسين را ادامه بدهند. ويروس کرونا که به گفته خود شما در عروسي‌ها به جان مردم مي‌افتد و شما به همين دليل برگزاري مجالس عروسي را ممنوع کرده‌ايد و کار درستي هم کرده‌ايد، اين ويروس در مجالس عزاداري‌هاي محرم، با مردم تعارف نمي‌کند و تماشاچي نخواهد بود. اگر تعداد جان‌باختگان روزانه بعد از عزاداري‌هاي محرم به چند صد نفر رسيد، چه کسي پاسخگوي جان‌هاي مردم خواهد بود؟

پاسخ وزارت خارجه به ادعای روزنامه کیهان: هیچگاه تماس تلفنی از سوی سخنگوی وزارت خارجه کره با سفیر ایران در سئول حاصل نشده / در ملاقات سفیر ایران با مسئول حوزه خاورمیانه کمترین اشاره ای به اظهارات رئیس کل بانک مرکزی نشده / طرح دعوی علیه بانک های متخلف کره ای در دست پیگیری است
۱۳۹۹/۰۵/۰۹ - ۱۲:۵۲

روابط عمومی وزارت امور خارجه ایران با انتشار اطلاعیه‌ای در پاسخ به مطلب درج شده در یکی از جراید تحت عنوان "چه کسانی کره‌ای‌ها را گستاخ کردند؟" توضیحاتی را ارائه کرد.

اولین پیامد تصمیم FATF برای اقتصاد ایران / دستورالعمل جدید وزارت دارایی کانادا: هر تراکنش مالی با ایران را با «خطر بالا» در نظر بگیرید
۱۳۹۹/۰۵/۰۹ - ۱۱:۴۸

وزیر دارایی کانادا دستورالعمل جدیدی را به بانک‌ها موسسات مالی درباره کنترل مراودات مالی با ایران صادر کرد. طبق این دستورالعمل جدید انتظار می‌رود موسسات مالی کانادا از این پس کنترل بیشتری بر انتقال پول بین کانادا و ایران اعمال کنند.

طرح ۲ فوریتی مجلس برای ممنوعیت واردات کالاها از کره جنوبی
۱۳۹۹/۰۵/۰۹ - ۱۰:۵۸

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: اگر کره جنوبی باز به تعهداتش در مذاکرات با ایران عمل نکند و بد عهدی کند مجلس به دنبال این است که یک طرح ۲ فوریتی برای ممنوعیت واردات کلیه کالاهای کره ای تدوین کند.

جانشین رئیس جامعةالمصطفی: منشأ ویروس کرونا ربطی به جامعةالمصطفی نداشت؛ یک یا دو ماه قبل از اسفند ۹۸ پذیرشی از کشورهای خارجی نداشتیم / با شیوع کرونا ۷۰ درصد طلاب ما در ایران ماندند / در این دوران، با بهره‌گیری از ظرفیت طلاب، خدمات فراوانی به مردم قم، مشهد، اصفهان ارائه دادیم
۱۳۹۹/۰۵/۰۹ - ۰۹:۵۹

جانشین رئیس جامعه المصطفی گفت: برای همگان روشن شد که منشأ ویروس کرونا نه ربطی به شهر قم داشت و نه ربطی به عزیزان طلاب، به‌ویژه اینکه که ما در آن زمان و حدود یک یا دو ماه قبل از اسفندماه ۹۸، به خاطر محدودیت‌های بودجه‌ای پذیرشی نداشتیم و با شروع مباحث مربوط به کرونا حتی نسبت به عدم بازگشت طلابی که به مرخصی به کشور خودشان رفته بودند به آنان تذکر دادیم.

تغییر رئیس «MI۶» پس از ۶ سال
۱۳۹۹/۰۵/۰۹ - ۰۸:۵۱

وزیر امور خارجه انگلیس اعلام کرد رئیس جدیدی برای سازمان جاسوسی خارجی انگلیس «MI6» منصوب شده است.

معاون کل وزارت بهداشت: تهران منشأ آلودگی کرونا / از ابتدای اسفند تاکنون، روزانه به طور متوسط ۱۰۲ مرگ داشتیم / ۷۲ میلیون نفر از جمعیت کشور در مناطق هشدار کرونا / بستری سنین پایین نسبت به ۴ ماه قبل ۲ برابر شده‌ / ۱۰ دقیقه صحبت به اندازه یک عطسه ویروس پخش می‌کند / بنابر شواهد جدید، ویروس ۸ دقیقه در هوا می‌ماند
۱۳۹۹/۰۵/۰۹ - ۰۸:۵۰

ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت درباره وضعیت استان تهران، گفت: متأسفانه شهر تهران مجددا قرمز شد. نگرانی و پیش‌بینی وزیر بهداشت درست از آب درآمد و تهران هم به شهرهای قرمز پیوست. اکنون تهران منشاء آلودگی برای شهرهای دیگر است زیرا مقصد مسافرتی است و جمعیت روز با شب تهران حدود ۸۰۰ هزار نفر الی یک میلیون نفر تفاوت دارد که این جمعیت به استان‌ها یا شهرهای مجاور می‌روند که می‌تواند شیوع گسترده‌ای را ایجاد کند.

آنچه گذشت
۱۳۹۹/۰۵/۰۹ - ۰۸:۰۵

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان