arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۵۱۶۸
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۴ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۹

تهدید پلوسی برای اخراج نمایندگان بدون ماسک از کنگره آمریکا

نانسی پلوسی رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا همزمان با شیوع کرونا در آمریکا و افزوده شدن به شمار مبتلایان در بین اعضای کنگره، استفاده از ماسک در صحن مجلس نمایندگان آمریکا را اجباری و تهدید کرد که متخلفان را از ساختمان کنگره اخراج خواهد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نانسی پلوسی رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا همزمان با شیوع کرونا در آمریکا و افزوده شدن به شمار مبتلایان در بین اعضای کنگره، استفاده از ماسک در صحن مجلس نمایندگان آمریکا را اجباری و تهدید کرد که متخلفان را از ساختمان کنگره اخراج خواهد کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه خبری س ان بی سی، پلوسی این مقررات تازه را در دیدار روز چهارشنبه با دموکرات های ارشد مطرح کرد.

وی سپس در نشست عصر چهارشنبه مجلس نمایندگان آمریکا گفت: اعضا و کارکنان کنگره باید در کل زمانی که در مجلس حضور دارند به جز اوقاتی که می خواهند صحبت کنند ماسک بزنند.

وی گفت: خودداری از پوشیدن ماسک «نقض جدی آداب اجتماعی» خواهد بود.

این سیاست جدید تنها ساعاتی بعد از اعلام تست مثبت کرونای لویی گومِرت نماینده جمهوریخواه ایالت تگزاس اعلام شد. این نماینده ایالت تگزاس بارها از زدن ماسک امتناع و ضرورت آنها را زیر سوال برده بود.

پلوسی در پاسخ به سوالی درباره بیماری گومرت گفت: برای او متاسف هستم. نگران اعضای مجلس هستم زیرا گومرت بدون ماسک در جلسات حضور داشت.

گومرت یازدهمین عضو کنگره است که آزمایش او مثبت شده است این فهرست تاکنون شامل ۹ عضو مجلس نمایندگان وی رند پال سناتور کنتاکی بوده است.

سی ان بی سی نوشت: ماسک مانند دیگر ابعاد همه گیری کرونا به موضوع بشدت سیاسی در آمریکا تبدیل شده است. نتایج یک نظرسنجی جدید نشان داده که جمهوریخواهان احتمالا بیش از دموکرات ها بیان می کنند که در خارج از خانه هرگز از ماسک استفاده نمی کنند.

ترامپ عمدتا در برابر استفاده از ماسک مقاومت نشان داده و درباره این که ابزار مناسبی برای جلوگیری از گسترش ویروس است ابراز تردید کرده است.

اما هفته گذشته قویا استفاده از ماسک را تایید کرد و در توئیتی نوشت بسیاری از مردم می گویند این نوعی وطن پرستی است وقتی امکان فاصله اجتماعی وجود ندارد از ماسک استفاده کنند. وطن پرست تر از من وجود ندارد، رئیس جمهوری محبوب شما!

پلوسی تهدید کرد که اعضا وکارکنان کنگره که ماسک استفاده نکنند اجازه ورود به مجلس را نخواهند داشت. وی گفت جلوی درب مجلس نمایندگان آمریکا برای کسانی که ماسک ندارند، ماسک ارائه می شود.

پلوسی به تازگی به همراه چاک شومر سناتور دموکرات آمریکایی ترامپ را متهم کردند که با گنجاندن مبلغ ۱.۷۵ میلیارد دلار جهت بازسازی مقر پلیس فدرال آمریکا در بسته اقتصادی کرونا به دنبال معامله شخصی و سوء استفاده ازقدرت است.

ترامپ خواستار بازسازی مقر پلیس فدرال آمریکا است که در خیابان هتل بین المللی او قرار دارد و انتقال ساختمان این اداره به مکان دیگری ممکن است با احداث هتلی جدید از درامد هتل ترامپ بکاهد.

درخواست پلوسی همزمان با اوج گرفتن کرونا در آمریکا و گذشتن شمار تلفات از مرز ۱۵۰ هزار نفر مطرح شده است.

نظرات بینندگان